21 آبان 1404
شماره خبر: 334848

با هم‌افزایی دولت و بخش‌ خصوصی؛ البرز به برند ملی گردشگری ایران تبدیل می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: هم‌افزایی دولت و فعالان اقتصادی البرز در تبدیل این استان به برند ملی گردشگری ایرانی و جذب سرمایه‌گذار بحش خصوصی در این حوزه ضرورت دارد.
جعفر سلیمانی در نهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اقتصاد این اتاق با اشاره به جایگاه بخش خصوصی در مسیر توسعه گردشگری استان و کشور گفت: ما به‌ دنبال ایجاد هم‌افزایی میان نهادهای مختلف البرز در حوزه گردشگری از جمله شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی استان و در کنار آن فعالان بخش خصوصی هستیم. تنها در این صورت البرز در مسیر توسعه پایدار گردشگری قرار داده می‌شود.رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر لزوم انسجام و برنامه‌ریزی مشترک برای پیشبرد برنامه‌های حوزه گردشگری استان عنوان کرد: البرز دارای ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی فراوانی است که کمتر معرفی شده‌اند. اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را به‌ درستی عرضه کنیم، نه‌ تنها رونق گردشگری بلکه توسعه اقتصاد هنر و صنایع‌دستی را نیز رقم خواهیم زد.
البرز الماسی خاک‌خورده است که باید دوباره بدرخشد
در ادامه نشست، مسعود صفری‌نژاد، فعال حوزه گردشگری و مشاور کمیسیون با اشاره به پتانسیل‌های مغفول استان البرز گفت: البرز الماسی است که بر اثر غفلت‌ها روی آن خاک نشسته است. این استان در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند به قطب سرمایه‌گذاری و گردشگری کشور تبدیل شود، اما هنوز برند مشخصی ندارد.وی با تاکید بر اهمیت برندسازی در حوزه گردشگری افزود: اگر البرز به‌ عنوان یک برند ملی در حوزه گردشگری شناخته شود، تمامی زیرشاخه‌های اقتصادی آن، از گردشگری تا صنعت، از نتایج این برندینگ منتفع خواهند شد؛ در این مسیر ایجاد هویت بصری و ذهنی برای استان، کلید جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است.
از جاده چالوس تا تپه ازبکی، البرز به مسیر توسعه پایدار گردشگری می‌رسد
در بخش دیگری از این نشست، نادر زینالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با ارائه گزارشی از اقدامات اخیر این اداره‌کل گفت: بخش خصوصی موتور اصلی رشد اقتصادی کشور است و در این میان نقش دولت نه تصدی‌گری بلکه تسهیل‌گری و نظارت است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در ادامه از تدوین سند پنج‌ساله توسعه گردشگری این استان خبر داد و افزود: برای نخستین‌بار، سند چشم‌انداز توسعه گردشگری البرز با همکاری وزارت میراث فرهنگی تصویب شده و مسیر حرکت تا سال ۱۴۰۸ مشخص است، بر اساس این سند، جاده چالوس به‌ عنوان برند ملی گردشگری معرفی خواهد شد.زینالی در ادامه گفت: در ۸ ماه گذشته، تعداد مجوزهای بوم‌گردی در استان از ۱۴ به بیش از ۵۵ واحد افزایش یافته و پنج هتل پنج‌ستاره و چهار هتل چهارستاره در حال احداث یا بهره‌برداری هستند. همچنین پروژه موزه جدید در کاخ سلیمانیه در دستور کار قرار داده شده است.وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز خانه بخش خصوصی نیز است، عنوان کرد: هر فعال اقتصادی که طرح یا ایده‌ای دارد، ما در اداره‌کل میراث فرهنگی از این برنامه‌ها استقبال می‌کنیم.
تاکید اعضای کمیسیون بر اقدام عملی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان
در بخش پایانی این نشست، اعضای کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند و مسائلی همچون ضعف مطالعات سرمایه‌گذاری، لزوم تشکیل کمیته بازاریابی برای هتل‌ها، مشکلات مالیاتی دفاتر خدمات سفر و ضرورت تعیین اولویت‌های توسعه گردشگری در شهرستان‌های استان مطرح شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود