30 خرداد 1391
شماره خبر: 8060

تبدیل استان البرز به پایتخت کشاورزی مدرن

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تبدیل استان البرز به پایتخت کشاورزی مدرن

سپیدار آنلاین :دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی با سابقه ای 112 ساله یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور است که در 4 دانشکده و گروه های آموزشی فعالیت مستمر دارد و اکنون با 4 هزار دانشجو در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد یکی از فعال ترین دانشکده های بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی کشور است که طبق آمار دقیق 650 نفر دانشجوی دکترا، 1350 دانشجوی کارشناسی ارشد و 2000 دانشجوی کارشناسی در دانشکده های پردیس کشاورزی مشغول به کار هستند.
منوچهر گرجی ریاست دانشگاه پردیس کشاورزی که در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه سخنرانی می کرد، پیرامون تبدیل استان به پایتخت کشاورزی مدرن گفت: استان البرز پتانسیل پایتخت کشاورزی شدن را دارد، زیرا تمام زمین ها دارای قابلیت و کارایی کشاورزی هستند و مسئولین دانشگاه تا کنون چندین بار این موضوع را با شهرداری مطرح کرده اند که امید داریم با سعی و تلاش به این مهم دست پیدا کنیم.
وی در خصوص اراضی پردیس گفت : وجود زمین های کشاورزی برای دانشگاه ضروری است، هم از لحاظ تحقیقات کشاورزی و هم به عنوان ریه های تنفسی استان البرز . تا کنون 150 هکتار از این اراضی را پیرامون پروژه های مترو، راه آهن، اتوبان و ... به شهرداری واگذار کرده ایم که در صورت ادامه این روند با مشکل کمبود تولیدات کشاورزی روبه رو خواهیم شد.
گرجی درباره مشکل پیش آمده با شهرداری پیرامون مشکل اراضی مهرویلا گفت: با اجرای قانونی این پروژه مخالف نیستیم اما اینجا اراضی کشاورزی که شهرداری و ما باید سعی در حفظ و نگهداری این اراضی داشته باشیم. امید داریم این مشکل هم با تعامل و قانون مداری حل شود.
هانیه فلاح پیشه.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود