1 تیر 1391
شماره خبر: 8105

از لکسوس تا پیکان وانت/گرانی مردم را به روزبازارها کشاند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

از لکسوس تا پیکان وانت/گرانی مردم را به روزبازارها کشاند

روز بازارها و شب بازارها پدیده نو ظهوری هستند که به معضل شهری کرج تبدیل شده اند و از سوی دیگر استقبال شهروندان از تمام طبقات اقتصادی به دلیل ارزان تر بودن کالاهای این بازارها قابل توجه است.
روزبازارها در اغلب شهرهای ایران وجود دارد و چند سالی است که پدیده شب بازارها نیز در برخی نقاط شهرها از جمله میدان طالقانی کرج افزوده شده است. در درجه نخست اولین چیزی که در این روز و شب بازارها چشم شهروندان را به خود جلب می کند، نبود بهداشت مناسب، ترافیک، ارزانی نسبی قیمت ها نسبت به سطح شهر است. گرانی سبب شده فردی که صاحب یک خودرو لکسوس است تا فردی که دارای پیکان وانت است به این بازارها مراجعه کنند و می توان این دو قشر را در کنار یکدیگر در این بازارها مشاهده کرد.
فروش گوشت با فرغون
اقدام یک فروشنده در این روز بازار که بسیار جالب بود فروش گوشت با فرغون بود که با این مثال خواننده به راحتی می توانند وضعیت بهداشتی این روز بازارها را تجسم کند.
با توجه به اینکه مکانی که روز بازار دایر می شود خاکی است، قسمتی از بازار گرد و خاک شدید به پا شد که گویی دعوایی صورت گرفته ولی انگار کارگران در حال خالی کردن بار از خودرو بودند که سبب گرد و خاک بسیار شده بود. با وجود اینکه روز بازارها ساماندهی نشده اند شب بازارها از راه رسیدند و معضل شهری کرج را تشدید کرده اند. برخی از مواقع این روزبازارها با شلوغی خاص خود سبب ترافیک های طولانی چند ساعته در سطح شهر می شوند. یکی از ویژگی هایی که این روز بازارها دارند این است که فروشنده ها دیگر دغدغه هزینه مالیات، بازرس، برق و آب را ندارند البته شهرداری مبلغی را بابت استقرار غرفه داران اخذ می کند. فضای خوب و صمیمی در این روز و شب بازارها وجود دارد و می توان اجناس مختلف، افراد مختلف از اقشار مختلف جامعه را در مکان ها مشاهده کرد. یکی ازعلت هایی که سبب جذب مردم به این روز بازارها شده است تخفیف ویژه ای است که فروشنده ها به خریداران می دهند ولی همین جنس را اگر بخواهیم از یک مغازه دار خریداری کنیم به هیچ وجه تخفیف نمی دهند و فرد فروشنده خریدار را با حرف هایی مانند اجاره و هزینه بالای برق و خرید بالا پشیمان می کند. بعضی مواقع برخی از اجناس را نمی توان در کرج پیدا کرد ولی در این روز بازار ها به راحتی یافت می شود، به یک نوعی هر چیزی که به ذهن یک موجود زنده خطور کند، در این روز و شب بازارها می توان یافت. شب بازارها و روز بازارها دارای خوبی و بدی های که باید به هر دو آن توجه داشت و ضعف و بدی های آن را ساماندهی و برطرف کرد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود