29 تیر 1393
شماره خبر: 126107

کمک به طرح توطئه تجزیه عراق از اهداف اسرائیل در حمله به غزه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کمک به طرح توطئه تجزیه عراق از اهداف اسرائیل در حمله به غزه است


امام جمعه اشتهارد گفت: تحت الشعاع قرار دادن تحرکات گروه داعش در عراق و خارج کردن اخبار عراق از مرکز توجهات جهانی، کمک به طرح توطئه تجزیه عراق و ایجاد اخلال در روند مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران از اهداف حمله اسرائیل به غزه است.
حجت الاسلام محمد جواد واثق در خطبه های نماز جمعه این هفته اشتهارد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی علیه السلام، همگان را به نصب العین قراردادن وصیت نامه امام علی سفارش کرد. وی با بیان اینکه وصیت نامه امام علی(ع) در حقیقت وصیت نامه پدری دل سوز به فرزندانش است اظهار کرد:امام در این وصیت نامه همه فرزندان و مردم را به رعایت تقوا و پرهیز از دنیا گرایی توصیه می کند و همچنین از همگان می خواهد که حق گو باشند و علاوه بر رعایت تقوا، نظم و انضباط در زندگی را مورد توجه قرار بدهند. امام جمعه اشتهارد افزود: همه ما موظفیم با اقتدا به وصیت نامه امام علی علیه السلام، در زندگی شخصی و اجتماعی خود نظم و انضباط را مراعات کنیم. وی در خطبه دوم با اشاره به روایتی درباره حالات معنوی رسول اکرم(ص) در دهه پایانی ماه رمضان گفت: رسول اکرم(ص) در دهه سوم ماه مبارک رمضان، شب ها نمی خوابیدند و با اقامت در مسجد به راز و نیاز با خدا می پرداختند. حجت الاسلام واثق همچنین درباره روز جهانی قدس خاطر نشان کرد: به دلیل وقوع جنگ در غزه امسال راهپیمایی روز جهانی قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است. وی تصریح کرد: در شرایطی که تمام توجه افکار عمومی دنیا معطوف به مسابقات جام جهانی و تحرکات داعش در عراق بود رژیم صهیونیستی کشته شدن 3 شهروند اسرائیلی را بهانه حمله به مردم مظلوم غزه قرار داد. وی با طرح این سئوال که اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه چیست گفت: به نظر می رسد حمله به غزه با اهداف چندگانه ای صورت گرفته است. واثق با بیان اینکه ضربه به وحدت فلسطینیان کرانه باختری و نوار غزه اولین هدف این حمله است بیان کرد: تضعیف جنبش حماس، آگاهی از میزان توان مندی نظامی جنبش حماس و نابودی قدرت موشکی آنها، تحت الشعاع قرار دادن تحرکات گروه داعش در عراق و خارج کردن اخبار عراق از مرکز توجهات جهانی، کمک به طرح توطئه تجزیه عراق و ایجاد اخلال در روند مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف این حمله است. امام جمعه اشتهارد گفت: در صورت هوشمندی جهان اسلام اهداف اسرائیل هرگز محقق نمی شود. وی با اشاره به اینکه در حادثه حمله اسرائیل به غزه 2 موضوع دارای اهمیت فراوان است، افزود: سکوت مجامع بین المللی و سران کشورهای اسلامی که حاضر نشدند این حمله را محکوم کنند سکوت خائنانه ای است که حتی از حمله وحشیانه اسرائیل به غزه هم دردناک تر است. حجت الاسلام واثق با بیان اینکه سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی آبروی مدعیان حقوق بشر را برده است اظهار کرد:آمریکا و چند کشور اروپایی حمله اسرائیل به غزه را ” دفاع از خود “نامیده اند.
وی در بیان دومین موضوع مهم گفت: حادثه حمله به غزه بار دیگر ناتوانی رژیم صهیونیستی در مهار توان نظامی نیرو های مقاومت را آشکار کرد. واثق با اشاره به اینکه هر روز بر تعداد، قدرت و بُرد موشک های جنبش مقاومت فلسطینی افزوده می شود تصریح کرد: امروز کارآمدی سیستم دفاع ضد موشکی اسرائیل (گنبدآهنین) کاملا زیر سئوال رفته است و اصابت موشک های فلسطینی به شهرهای مختلف اسرائیل، وحشت را در سراسر سرزمین های اشغالی حکم فرما کرده است. وی گفت: مردم غزه چیزی برای از دست دادن ندارند و اسرائیل باید بداند در این جنگ نابرابر پیروز نمی شود. وی با بیان اینکه جنگِ امروز، جنگِ اراده هاست نه جنگ اسلحه ها اظهار کرد: قطعا ًمردم شجاع غزه، اراده پولادین خود را بر دشمن صهیونیستی تحمیل می کنند. امام جمعه اشتهارد ضمن دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: اِن شاء الله امت اسلام درروز جهانی قدس با حضور گسترده خود در راهپیمایی ، پاسخ اسرائیل را می دهند. واثق با تشککر از مسئولان مسجد شهداء که سال ها زحمت میزبانی نمازجمعه را بر عهده داشتند اعلام کرد: از هفته آینده مراسم نمازجمعه اشتهارد در مصلای جدید الاحداث حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه شهرستان اقامه می شود.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود