14 مرداد 1393
شماره خبر: 126795

پارکینگ مانعی بزرگ برای سرقت خودرو توسط سارقین است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پارکینگ مانعی بزرگ برای سرقت خودرو توسط سارقین است


فرمانده انتظامی کرج با بیان اینکه 54 درصد از سرقت ها در این شهرستان مربوط به سرقت خودرو است ، گفت: پارک خودروها در پارکینگ ها مانع از به سرقت رفتن خودروها می شود.
سرهنگ ˈسید حسین سید حقیقیˈ افزود: سرقت خودرو و لوازم داخلی آنها بیشترین میزان سرقت در استان را به خود اختصاص می دهد. وی افزود: به ازای هر 3.5 نفر در کشور یک خودروی سواری پلاک شده است و این درحالیست که در کرج به ازای هر دو نفر یک خودرو وجود دارد. حقیقی یادآورد شد بدلیل افزایش تعداد بیشمار خودرو در کلانشهر کرج نیاز به پارکینگ خودرو نیز در این شهر بیش از پیش احساس می شود. وی از مسووان شهری خواست برای احداث و افزایش پارکینک های دولتی و خصوصی گام های موثری بردارند.
میزان سرقت در سال 93 در کرج 3درصد کاهش یافت
فرمانده انتظامی کرج در ادامه با اعلام کاهش 3درصدی میزان سرقت در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته (1392 )، افزود: میزان سرقت در برخی از موضوعات از قبیل سرقت منازل با 22درصد ، سرقت مغازه با 9درصد ، موتور سیکلت با 27 درصد و سرقت به عنف با 12 درصد با کاهش همراه بوده است. حقیقی گفت: بطور میانگین 76 درصد سرقت های منتهی به کشف در موضوعات خودرو ، جیب بری به ترتیب با افزایش 87 درصدی و 81 درصدی کشفیات مواجه بودیم . وی در ادامه امنیت را به دو بخش عینی و ذهنی تقسیم کرد و افزود: در امنیت عینی ملاک نرخ جرمی است که در مناطق حادث می شود و در امنیت ذهنی نیز ارزیابی آماری ملاک قرار نمی گیرد بلکه از طریق نظر سنجی احساس امنیت در هر منطقه تعیین می شود . حقیقی با بیان اینکه کرج در مقایسه با برخی شهرها از میزان جرایم کمتری برخودار است، اضافه کرد: متاسفانه برخی از کرج بعنوان یکی از کلان شهرهای جرم خیز کشور یاد می کنند و نیروی انتظامی برای رفع این مساله با اجرای طرح های استقرار تیم های انتظامی تلاشهای ویژه ای را آغاز کرده است .
فرمانده انتظامی در پایان تاکید کرد که نیروی انتظامی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در سطح کلانشهر کرج از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود