22 دی 1393
شماره خبر: 135448

كسب رتبه بر‌تر وزارت راه و شهرسازي در حوزه توسعه و ترويج نماز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

كسب رتبه بر‌تر وزارت راه و شهرسازي در حوزه توسعه و ترويج نماز


معاون توسعه مديريت و منابع وزير راه و شهرسازي از راه اندازي سامانه پيامكي ۳۰۰۰۷۰۷۰ براي اعلام نظر جامعه هدف (نمازگزاران) خبر داد و گفت: مسافران در هر محلي در طول سفر مي‌توانند ايراد‌ها و مشكلات نمازخانه‌هاي بين راهي، فرودگاه‌ها و ايستگاه‌هاي قطار را از اين طريق اعلام كنند.
سيدسعيد سيدعلايي با اشاره به كسب رتبه بر‌تر وزارت راه و شهرسازي در حوزه توسعه و ترويج نماز بر اساس ارزيابي ستاد اقامه نماز كل كشور گفت: دريافت اين لوح تقدير مرهون تلاش مستمر و منظم تمامي همكاران ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازي، سازمان‌هاي وابسته، ادارات كل، مديران ارشد، معاونان وزير و شخص وزير راه و شهرسازي است كه منجر به ارتقاي كمي و كيفي برنامه‌ها با موضوع نماز و اجراي موفقيت آميز وظايف عمومي و اختصاصي در سال گذشته شد. وي افزود: محصول تعالي‌بخشي فعاليت‌هاي ديني به ويژه نماز، كسب رتبه بر‌تر از ميان تمامي وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي و دريافت لوح سپاس و تقدير از دست معاون اول رياست جمهوري در بيست و سومين دوره اجلاس بود. معاون توسعه مديريت و منابع وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه وزارت راه و شهرسازي در سطح كشور علاوه بر سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته، ۳۴ اداره كل راه و شهرسازي دارد كه مجموعه نمازخانه‌ها، مساجد و سكوهاي نماز آنها ۲۶۲۱ باب است گفت: حدود ۴۰۰ نفر از علماي مكرم در بدنه وزارتخانه مشغول خدمات رساني فرهنگي هستند. معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه با تلاش مجموعه شركت راه‌آهن در سال گذشته اعتبارات خوبي در جهت توسعه نمازخانه‌هاي ايستگاه‌ها در نظر گرفته شد، اظهار كرد: اين اقدام جهت تسهيل دسترسي مردم به نمازخانه صورت گرفت تا مشكلاتي كه در اين زمينه در برخي از ايستگاه‌ها وجود داشت برطرف شود؛ ضمن اينكه در ۱۸ منطقه راه آهن تمام ايستگاه‌ها داراي نمازخانه هستند. سيدعلايي در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در فرودگاه‌هاي كشور با هدف توسعه و ترويج نماز گفت: مسئله نماز در فرودگاه‌هاي كشور نيز مورد توجه قرار گرفته و بهترين محل‌هاي فرودگاه‌ها براي نمازخانه‌ها اختصاص يافته است. وي ادامه داد: يكي از اتفاقات خوبي كه در سال گذشته دنبال شد عدم انجام پروازهاي داخلي در ساعات مقارن با نماز صبح بود كه خوشبختانه با تلاش مستمر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازي و مسئولان بخش حمل و نقل هوايي با ابلاغ بخشنامه‌اي تمام ايرلاين‌ها موظفند در مبدا و مقصد، زماني براي اقامه نماز صبح مسافران در نظر بگيرند كه اين كار انجام شده است. وي با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ترويج نماز در وزارت راه وشهرسازي گفت: توافقنامه‌اي بين مسئولان ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازي با ستاد اقامه نماز كل كشور در ۲۰ بند عمومي و اختصاصي با امضاي وزير راه و شهرسازي اول سال جاري به تمام سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته و همچنين ادارات كل راه و شهرسازي استان‌ها براي اجرا ابلاغ شد. معاون وزير راه و شهرسازي افزود: علاوه بر تهيه برنامه راهبردي – عملكردي پنج ساله سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي، در سال جاري شاخص‌هاي عملكردهاي پنج ساله فعاليت‌هاي توسعه و ترويج فرهنگ اقامه نماز در سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه مطابق با بندهاي ۲۰ گانه توافقنامه وزارت راه و شهرسازي با ستاد اقامه نماز كل كشور تعيين شد. سيدعلايي افزود: يكي از اقدامات انجام شده تشكيل جلسات مستمر در حوزه‌هاي بندري، ريلي، جاده‌اي و هوايي در جهت توجيه نظام جامع ارزيابي براي مديران ستاد اقامه نماز در مجموعه وزارت راه و شهرسازي در طول سال ۹۲ بود كه در سال جاري نيز اين موضوع دنبال مي‌شود. وي از تداوم اجراي طرح جهادي اقامه نماز در سراسر كشور به منظور ارتقاي سطح كمي و كيفي خدمات به نمازگزاران و مسافران خبر داد و گفت: با توجه به حجم انبوه سفر‌ها در ايام تابستان و لزوم ارائه خدمات مناسبتي به مسافران تصميم گرفتيم سال ۹۳ به عنوان سال طرح جهادي اقامه نماز اعلام شود. معاون توسعه مديريت و منابع وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه سامانه پيامكي ۳۰۰۰۷۰۷۰ جهت اعلام نظر جامعه هدف (نمازگزاران) راه اندازي شده است گفت: مسافران در هر محلي در طول سفر مي‌توانند ايراد‌ها و مشكلات نمازخانه‌هاي بين راهي، فرودگاه‌ها و ايستگاه‌هاي قطار را از اين طريق اعلام كنند و قطعا نظرات را به مركز مربوطه براي پيگيري و رفع مشكل اعلام مي‌كنيم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود