6 خرداد 1394
شماره خبر: 142838

كارگاه آموزشی «بيماری اوتيسم در کودکان» در کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

كارگاه آموزشی «بيماری اوتيسم در کودکان» در کرج برگزار شد


کارگاه آموزشی «بیماری اوتیسم در کودکان» به منظور آشنایی با اصول برخورد با کودکان اوتیسمی پیش از ظهر امروز در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج برگزار شد.
کارگاه آموزشی «بیماری اوتیسم در کودکان» به منظور آشنایی با اصول برخورد با کودکان اوتیسمی پیش از ظهر امروز در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج و با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد. منیژه ضیا آبادی، مدرس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج در این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه بیماری اتیسم یك اختلال روانی در كودكان است كه به دلیل ناكارآمدی درست مخچه صورت می گیرد، اظهار کرد: در این بیماری كودك مبتلا توانایی ارتباط‌گیری با افراد را ندارد. وی با اشاره به علائم این بیماری گفت: از علائم مهم این بیماری ناتوانی فرد بیمار در ایجاد رابطه و تكلم با افراد خانواده است به طوری‌كه خانواده قادر به برطرف‌كردن نیازهای وی نبوده و در نتیجه كودك به دلیل عدم برطرف‌شدن نیازهایش خوی پرخاشگری به خود می گیرد و به مرور زمان از خانواده و جامعه به موجب چنین رفتارهایی طرد می شود. ضیا آبادی ادامه داد: عواملی همچون ژنتیك، تفاوت سنی زیاد والدین، ناخواسته باردار شدن، آلودگی هوا، سموم موجود در غذاها می توانند باعث بروز چنین بیماری شود.
طرز برخورد با کودکان اوتیسمی حائز اهمیت است
این استاد دانشگاه افزود: علائم بیماری اوتیسم از سنین بسیار كم و حتی قبل از ۶ ماهگی قابل تشخیص است. دیر دندان درآوردن، دیر راه رفتن، روی نوك پنجه راه رفتن، عدم توانایی برقراری ارتباط چشمی و گریزان بودن از مكان‌ها و انسان‌های ناشناخته از جمله این علائم است. ضیا آبادی گفت: بیماران اوتیسم در سنین بالاتر به‌ دلیل طرد شدن از اجتماع و خانواده به افراد پرخاشگر و سنگدل تبدیل می‌شوند كه ممكن است هر رفتار خشونت آمیزی از آنها نمایان شود. وی ادامه داد: طرز برخورد با این کودکان بسیار حائز اهمیت است به خصوص در دوران بلوغ، والدین باید بکوشند در رفتار با فرزندشان دقت بیشتری داشته باشند. ضیا آبادی در پایان به نحوه‌ی برخورد با کودکان اوتیسمی اشاره کرد و گفت: به این کودکان باید فرصت داده شود تا خلاقیت‌های مختلف و تخیلات خود را بروز دهند تا شناخت دقیقی از ابتکار بدست آورند به عنوان مثال به آنها کارهایی که لازمه آن حرکت کردن است، بسپارید. گفتنی است این کارگاه عصر روز گذشته پنجم خردادماه در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید این مرکز برگزار شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود