25 خرداد 1394
شماره خبر: 143842

طرح نخبه‌پروری در استان البرز اجرا می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح نخبه‌پروری در استان البرز اجرا می‌شود


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز از اجرا شدن طرح نخبه‌پروری در تابستان سال جاری در سطح استان البرز خبر داد.
علیرضا جلالی با اشاره به اینکه طرح نخبه‌پروری در تابستان سال جاری در سطح استان البرز اجرا می‌شود، اظهار داشت: این نخبگان کسانی هستند که بیش از 5 طرح را اختراع و به ثبت رسانده‌اند.
وی عنوان کرد: هدف این افراد این است که مسیری که گذرانده‌‌اند را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند تا آنها بدانند یک ایده به چه صورت ساخته شده و چگونه توسط خودشان به ثبت اختراع می‌رسد.
ی افزود: یکی از شاخصه‌هایی که کودکان و نوجوانان می‌توانند از خواندن لذت ببرند، درک و کاربردی‌کردن مطلب است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز گفت: فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال به یک شکل است ولی به دلیل بینش اکثر مردم جامعه اوقات فراغت فقط در طول تابستان وجود دارد که این تصور غلطی است. جلالی با بیان اینکه کودکان و نوجوانانی که وارد کانون می‌شوند به طور خودکار عضو کتابخانه شده و با راهنمایی‌های مربی خود به سمت هدفشان هدایت می‌شوند، گفت: این مربی‌ها به صورت گزینشی و بر اساس توانایی‌هایشان در کانون انتخاب شده و فعالیت می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه همه ساله در فصل تابستان میهمان‌هایی به جمع ما می پیوندند که به صورت ویژه و شهریه‌ای هستند، بیان کرد: به دلیل ازدیاد این افراد در فصل تابستان از مربی‌های بیشتری که به صورت گزینشی انتخاب شده‌اند، استفاده می‌کنیم. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز با اشاره به اینکه این آموزش‌ها به صورت ترمی انجام می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر در استان البرز 6 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود