4 تیر 1394
شماره خبر: 144459

۴۲ نفر در حوادث جاده ای سه ماه گذشته البرز کشته شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۴۲ نفر در حوادث جاده ای سه ماه گذشته البرز کشته شدند


رییس پلیس راه استان البرز با اعلام فوت ۴۲ نفر در حوادث جاده ای استان در سه ماهه امسال گفت: میزان تصادف وسیله نقلیه با عابر در البرز غوغا می کند.
سرهنگ رضا اکبری در دومین جلسه شورای ترافیک استان البرز که در محل استانداری در کرج برگزار شد، با ارائه گزارشی از حوادث و تصادفات جاده ای در سه ماهه نخست امسال گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۲ نفر در حوادث جاده ای استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است. وی افزود: ۱۵ نفر از کشته شدگان، عابرین بودند که نشان می دهد میزان تصادف با عابر در این استان سه برابر میانگین کشور و بسیار قابل تامل است. اکبری سه نفر از فوت شدگان را در حوادث آزاد راه تهران – کرج و ۹ نفر در تصادفات آزاد راه قزوین – کرج اعلام کرد و افزود: میزان تصادفات منجر به فوت در آزاد راه قزوین – کرج و تهران – کرج روندی صعودی را طی می کند و با توجه به اینکه مسائل ایمنی در اجرای طرح های تعریض آزادراه در مواقعی رعایت نمی شود، خطراتی را برای رانندگان ایجاد می کند. اکبری تصریح کرد: آزاد راه قزوین –ظکرج با توجه به تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه سنگین، حساس ترین پایگاه های پلیس راه دارد و از خطرناک ترین محورهای مواصلاتی کشور و نیازمند توجه ویژه است. رئیس پلیس راه البرز مهمترین علت حوادث در آزادراه های استان را نقص ماده ۴ اعلام و تاکید کرد: میزان تصادف وسیله نقلیه با عابر در البرز غوغا می کند و باید علت تخلف رانندگان بررسی شود. اکبری نبود پل عابر پیاده در آزاد راه های البرز را از عوامل تاثیر گذار در تصادف وسایل نقلیه با عابر خواند و گفت: نبود پل عابر در آزاد راه قزوین – کرج منجر به حوادث دلخراش و مرگ عابر پیاده شده است.
اسقرار تیم های پلیس راه البرز با آغاز سفرهای تابستانی
رییس پلیس راه البرز در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تمهیدات پلیس با آغاز سفرهای تابستانی اظهار کرد: محورهای مواصلاتی البرز از پرترددترین و کلیدی ترین شریانهای ارتباطی کشور به شمار می آیند، لذا اتخاذ تدابیر ویژه برای کاهش حوادث رانندگی در این محورها ضروری است. وی افزود: با توجه به اینکه دور دوم سفرهای تابستانی پس از ماه مبارک رمضان، آغاز و تا دوم مهرماه ادامه دارد، از هم اکنون با جانمایی و استقرار تیم های پلیس راه، پیش بینی های لازم به عمل آمده است. سرهنگ اکبری از هماهنگی با دستگاه های مربوطه در استان خبر داد و گفت: طی هماهنگی و مکاتبات اداری انجام با هلال احمر، اورژانس، صدا و سیما، راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها و سایر ارگانهای مرتبط امیدواریم بتوانیم اطلاع رسانی خوبی در زمینه شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ها داشته باشیم اما نکته مهم رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان است. وی تاکید کرد: رانندگان باید باور کنند که خطر در کمین آنهاست و تا زمانیکه شخص نسبت به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بی توجه بوده و در این بخش فرهنگسازی نشده باشد، نمی توان کاری از پیش برد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود