آموزشهای دانشگاهی در راستای تربیت نیروی کارآفرین و متخصص باشد
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج گفت: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج در راستای تربیت نیروی کارآفرین و متخصص برای خدمت در تمامی بخشهای اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و فرهنگی کشور گام برمیدارد.
حسین آبین با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید نقش فرادانشگاهی را در سطح دانشگاهها داشته باشد، گفت: جهاد دانشگاهی دارای توانمندیها و ظرفیتهای بالقوه بسیار زیادی است و در حوزه تحقیقات و پژوهشهای کاربردی مطالعات ارزشمندی داشتهاست؛ لذا با استفاده از تواناییها و ظرفیتهای خود میتواند پیشقراول بخش فعالیتهای دانشجویی باشد. وی مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی را در مقولهی کارآفرینی و اشتغال برجستهتر از سایر دانشگاههای آموزش عالی دانست و یادآور شد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با هدف ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت همه جانبه در گسترش اعتلای دانش، ارتقای شاخصهای کمّی و کیفی و منزلت اجتماعی آموزشهای کاربردی، فعالیت میکند و رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد را به دوش میکشد. آبین به تلاش همراه با دانش در انجام فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با تدوین و بازنگری برنامه درسی متناسب با مهارتهای شغلی، ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینانه بین دانشجویان، به کارگیری مدرسان صاحب فن و متخصص، ارتباط موثر با دستگاههای اجرایی، برگزاری کارگاههای مستمر آموزشی در خصوص ایجاد طرحهای تجاری، به مرکزی دارای پتانسیل قابل توجه در مقولهی کارآفرینی و اشتغال تبدیل شده است. سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج به برخی از فعالیتهای فرهنگی اجرا شده در دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره روز معمار، برگزاری جشنواره روز گرافیک، برگزاری جشنواره گذر هنر و جشنواره عفاف و حجاب و انجام بازدیدهای علمی و پژوهشی از جمله برنامههای فرهنگی اجرا شده در این مرکز است. آبین افزود: ترویج ارزشهای دینی در فضای دانشگاه، افزایش نشاط و شادابی در بین دانشجویان و کارکنان و ایجاد انگیزه برای دانشجویان و ارائه اثر فرهنگی و هنری مرتبط با رشته تحصیلی توسط دانشجویان از اهداف اجرای برنامههای فرهنگی در این دانشگاه است. وی خاطر نشان کرد: آموزشهای علمی کاربردی به دلیل ماهیت آن و تأکید بر جنبههای کاربردی در آموزش، از اهمیت ویژه و استراتژیکی برخوردار است؛ چراکه این آموزشها در واقع یک نوع مهارتاندوزی بر اساس تقاضای بازار کار است که با ایجاد یک شغل تخصصی باعث بهبود توانایی فردی و تخصصی دانشجویان میشود. آبین با تأکید بر نقش کلیدی آموزش بر توسعه و اثربخشی کارآفرینی در کشور گفت: آموزشهای مراکز علمی کاربردی با برنامهریزی و اجرا باعث تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین برای خدمت در تمامی بخشهای اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و فرهنگی کشور شده و با اجرای ایدههای جدید فرصتی برای وقوع و شکلگیری کارآفرینی ملی ایجاد کرده است. وی به اولویتهای مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج پرداخت و افزود: اشتغالزایی و کارآفرینی مبتنی بر دانش و تشکیل کانونهای اشتغالزایی و تجاری از اولویتهای این مرکز است. آبین ادامه داد: آموزشهای علمیکاربردی به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد تفکر و انگیزه کارآفرینی کشور باعث بالا بردن سطح علمی و دانش فنی و مهارتی دانشجویان شده است؛ بهگونهای که نتایج آمار نشان میدهد 85 درصد دانشآموختگان این مراکز آموزشی، شاغل و از روحیه کارآفرینانه برخوردارند. وی در پایان خاطر نشان کرد: در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج هزار و 628 نفر دانشجوی فعال در 16 کد ر شته شاغل به تحصیل هستند و به حول و قوه الهی با همکاری موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور تا اواخر سال جاری از نظر فیزیکی رشد چشمگیری خواهد داشت.