15 شهریور 1394
شماره خبر: 148510

دیدار مدیر کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی ،رئیس و اعضای اتاق تعاون با استاندار البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دیدار مدیر کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی ،رئیس و اعضای اتاق تعاون با استاندار البرز


به مناسبت فرارسیدن هفته تعاون مهندس خلیلی مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی و مهندس مختاری رئیس اتاق تعاون و اعضای آن اتاق به همراه تنی چنداز مدیران اتحادیه ها و تعاونی های استان البرز و مسئولان تعاون اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان با حضوردر دفتر استاندار البرز با ایشان و عباداله کامکار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این جلسه مهندس خلیلی در خصوص اهمیت جایگاه تعاون و ترویج فرهنگ آن در کشور و استان اظهار داشت : با توجه به اهمیت تحقق سهم تعاونیها در اشتغال و اقتصاد کشور همکاران ما در اداره کل و شرکای اجتماعی ما در بخش تعاون مانند اتاق تعاون ،اتحادیه ها ،بانک توسعه تعاون و تعاونیهای استان در کنار هم یک تعامل و هماهنگی خوبی با یکدیگر برقرار نموده ایم و همگی در جهت ترویج فرهنگ تعاون در جامعه ، تغییر نگرشها نسبت به ظرفیتهای تعاونی و تلاش در جهت تحقق سهم پیش بینی شده این بخش در اقتصاد کشور و استان تلاش می نمایم که ماحصل آن را درهفته تعاون می توان دید. مهندس خلیلی با اشاره به ظرفیت تعاونی در تجمیع سرمایه های کوچک مردم و تبدیل آن به سرمایه های بزرگ برای فعالیتهای اقتصادی گفت : دردین اسلام و آیات و روایات به تعاون در امورتاکید فراوان شده است و همچنین در اصل 43 و 44 قانون اساسی نیز تعاون را بخش مهمی از اقتصاد کشور تعیین کرده است و بر اهمیت این بخش در اقتصاد و اشتغالزایی و مشارکت مردم در امور اقتصادی تاکید نموده است زیرا در این بخش اقتصادی می توان با تجمیع سرمایه های خرد مردم و تبدیل آن به سرمایه های بزرگ زمینه مشارکت مردم در امور اقتصادی جامعه و ایجاد یک انتفاع اجتماعی با پشتوانه معنوی را فراهم آورد. وی فرهنگ سازی به منظورآشنایی مردم با ظرفیتهای تعاون را مهمترین عامل رونق تعاونیها و تحقق سهم 25 درصدی آن در اقتصاد کشور دانسته و تصریح کرد : با فرهنگ سازی صحیح در جامعه می توان مردم را از فعالیتها و ظرفیتهای اقتصادی این بخش مهم اقتصادی آشنا نمود و باتشویق مردم به تفاهم و همفکری در سرمایه گذاری در قالب بخش تعاونی راه تعامل و همدلی در جامعه هموار شده و در سایر زمینه های اجتماعی،سیاسی و اقتصادی نیز این روند نهادینه می گردد. در ادامه مهندس طهایی استاندار البرز ضمن گرامیداشت هفته تعاون با بیان این مطلب که ماهیت کار تعاونی فراتر از نام آن است گفت: تعاون تا جایی حایز اهمیت است که در قانون اساسی به عنوان یکی از اصول مورد تأکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه واژه تعاون معنای گسترده و وسیعی دارد، ماهیت کار در تعاونی ها را متفاوت از سایر تشکل های اقتصادی دانست و با طرح این سئوال که چرا تعاونی ها شرکت تأسیس نکرده اند؟ فلسفه کار این حوزه را تببین کرد و افزود: تعاون باید برای تعاون به معنای یاری رساندن به دیگران باشد، رسالت خطیری که تعاونی ها عهده دار آن هستند.در واقع تفاوت تعاونی با سایر شرکت ها توجه به اصل تعاون و بار معنوی است که این تشکل دنبال می کند. استاندار البرز با اشاره به اینکه سایه افکندن روحیه تعاون بر شاکله تعاونی ها، ماهیت عملکرد این مجموعه را متفاوت از کار سایر شرکت ها ساخته است و با بیان اینکه در آموزه های دینی نیز تعاون امری پسندیده شمرده شده است، خاطرنشان کرد: کار خیر توأم با رویکرد رونق بخشی اقتصادی از اصول پایه ای شکل گیری تعاونی ها بوده و ماهیت فعالیت آن را با سایر بخش های اقتصادی متفاوت ساخته است. وی تلاش جمعی را در تعاونی ها هماهنگ دانست و افزود: اختلاف دیدگاه در تعاونی ها کمتر دیده می شود به جای آن شاهد هماهنگی، همرنگی و همسویی هستیم که این امر نیز خود ارزش کار تعاونی ها را چندین برابر ساخته است. استاندار البرز وجهه بارز عملکرد تعاونی را حکم فرما بودن اخلاق اقتصادی برشمرد و افزود: روحیه اخلاق مداری در فعالیت های اقتصادی تعاونی ها بیشتر از سایر حوزه ها دیده می شود و همین امر نیز رسالت فعالان این عرصه را خطیر تر ساخته است. مهندس طهائی تأکید کرد: اعضای هیئت مدیره تعاونی به جهت آنکه از سوی نمایندگان خود انتخاب شده اند، باید قدردان مسئولیت های اجتماعی باشند و در جهت خدمت رسانی به مردم و رضایت خداوند بیشتر تلاش کنند. همچنین در این دیدار مهندس حیدری عضو هیات مدیره اتاق تعاون استان مطالبی در خصوص ظرفیتهای تعاونی ها در تولید،اشتغالزایی جوانان،توسعه اقتصادی کشور و تحقق سهم تعاون در اقتصاد مطالبی در حضور استاندار البرز بیان نمود. محمد علی مختاری رئیس اتاق تعاون استان نیزدر خصوص ارتقای سطح آموزش مدیریتی تعاونگران و توانمندسازی آنان بعنوان نیاز بخش تعاون در جهت تحقق سهم آن در اقتصاد مطالبی ارائه کرد. شایان ذکر است در این دیدار موضوعاتی مانند تقویت روحیه تعاون، ایجاد تعاونی های کلان،پیوند بین اتاق تعاون و بخش دولت، اعتماد سازی مردمی به تشکل تعاونی ها از سوی فعالان این عرصه در حضور استاندار البرز از سوی تعاونگران بیان گردید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود