29 مهر 1394
شماره خبر: 151391

نشست دکتر میرزا سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با دانشجویان نابینا و کم بینا

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نشست دکتر میرزا سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با دانشجویان نابینا و کم بینا


دکتر بهروز میرزا سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور در جمع دانشجویان نابینا و کم بینای این دانشگاه ضمن بازدید از امکانات و فضاهای آموزشی، مطالعاتی و علمی این دانشجویان از نزدیک با فعالیت‌های مرکز اطلاع رسانی نابینایان این واحد دانشگاهی آشنا شد و به گفتگو با دانشجویان نابینا و کم بینای رشته های مختلف نشست.
در این نشست دکتر میرزا با بیان حمایت از گسترش فعالیت های دانشگاهی این دانشجویان و ایجاد محیطی مناسب تحصیل و تحقیق برای آنان گفت: توجه بیشتر به نیازها و امکانات رفاهی و تحصیلی نابینا و کم بینا در برنامه های این دانشگاه بوده و تمام مسئولین می بایست به دلیل شرایط ویژه این عزیزان در فراهم نمودن تسهیلات آموزشی و پژوهشی مورد نیازشان تلاش کنند.
در بخش دیگری از این مراسم کلیپ زیبایی که توسط شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان گام های استوار و با حضور اساتید دانشگاه و دانشجویان نابینا و کم بینای این واحد دانشگاهی تهیه شده بود؛ پخش شد که با استقبال حاضرین همراه بود. همچنین یکی از دانشجویان نابینای واحد کرج با بیان خاطراتی از زندگی و تحصیل خود به بیان مشکلات خاص دانشجویان نابینا و کم بینا در جامعه پرداخت و به نمایندگی از دانشجویان نابینا درخواست هایی مبنی بر ایجاد مسیریاب های ویژه نابینایان و مکان های مجزا برای تهیه کتاب های صوتی این دانشجویان در دانشگاه و تغییر مکان کتابخانه نابینایان را عنوان کرد که با استقبال مسئولین دانشگاه مواجه شد. فاطمه باقری مدیر اسناد و کتابخانه های این دانشگاه نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با روابط عمومی واحد کرج ضمن تبریک روز جهانی نابینایان(عصای سفید) و سپاسگزاری از مسئولین دانشگاه در حمایت از برگزاری مراسم برای نابینایان به بیان توضیحات مبسوطی در خصوص نامگذاری روز عصای سفید پرداخت و با تشریح خدمات ویژه روشندلان در این واحد دانشگاهی گفت: عصای سفید به منزله پرچم استقلال نابینایان و امکان برخورداری آنان از تمام حقوق اجتماعی برابر با سایر افراد جامعه است. وی ادامه داد: در راستای پیروی از قانون عصای سفید و به منظور ارائه خدمات ویژه به دانشجویان نابینا مرکز اطلاع رسانی نابینایان در سال 1386 در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تاسیس شد. وی همچنین آماری از فعالیت ها و امکانات این مرکز را مطرح نموده و گفت: در حال حاضر این مرکز با داشتن مجموعه بزرگی از کتاب بریل، کتاب صوتی و امکاناتی نظیر دستگاه های برجسته نگار، چاپگر بریل، دستگاه های تایپ بریل و ... در خدمت نابینایان این واحد و همچنین سایر دانشگاه ها می باشد. در پایان این مراسم از چند تن از دانشجویان نابینا و کم بینای این دانشگاه با لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد. شایان ذکر است واحد کرج اولین دانشگاهی است که کتابخانه نابینایان را جهت استفاده این دانشجویان تاسیس نموده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود