22 بهمن 1395
شماره خبر: 174506

کاشت سبزی و صیفی در 80 هکتار از باغ سیب‌ کرج!

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کاشت سبزی و صیفی در 80 هکتار از باغ سیب‌ کرج!


ناظر طرح ساماندهی باغ سیب‌ کرج‌ گفت: 80 هکتار از باغ سیب کرج‌ که در اختیار دانشگاه علامه طباطبایی است، وضعیت خوبی ندارد.
وحید اسماعیل نیا اظهارکرد: طی دو سال گذشته بیش از 55 هکتار از باغ سیب‌کرج احیا شده است. ی ادامه داد: در مجموع 272 هکتار از این باغ باید زیرنظر شرکت کشت و صنعت شهید مطهری احیا شودکه به نظر می‌رسد این طرح تا سه سال آینده به اتمام برسد. وی افزود: 80 هکتار از این باغ که بخش عمده‌ای از آن را درختان گلابی تشکیل داده است نیاز به احیا ندارد چون درختان این بخش تقریبا سالم و بدون آفت هستند.
این مسئول توضیح داد: فاز اول و دوم بازسازی این باغ به پایان رسیده و از چند روز قبل فاز سوم احیا آغاز شده است. ناظر طرح ساماندهی باغ سیب‌کرج با اشاره به فروختن 80 هکتار ازاین باغ به دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در سال‌های‌گذشته شاهد فروش 80 هکتار از این باغ به دانشگاه علامه طباطبایی بودیم.وی توضیح داد: در حال حاضر وضعیت این 80 هکتار اصلا خوب نیست و در بخش‌های عمده‌ای از آن سبزی و صیفی کاشته شده است. اسماعیل نیا خاطرنشان کرد: باید اقداماتی جهت مجاب‌کردن مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی برای احیای این بخش از باغ صورت بگیرد. وی افزود: بدون شک اگر با رایزنی بتوانیم این 80 هکتار را از دانشگاه علامه پس بگیریم، آینده به مراتب بهتری برای این باغ رقم می‌خورد. وی در پایان افزود: طرح ساماندهی باغ سیب‌کرج تنها به کاشت درختان جدید محدود نیست و ایجاد مرکز گلاب‌گیری، گلخانه و ... را نیز شامل می‌شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود