18 اسفند 1395
شماره خبر: 175866

رعایت قانون و توجه به اخلاق ملاک گزینش افراد قرار گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رعایت قانون و توجه به اخلاق ملاک گزینش افراد قرار گیرد


دبیرهیات عالی گزینش کشور گفت: رعایت قانون و توجه به اخلاق ملاک گزینش افراد در مجموعه های اداری قرار گیرد و به حقوق مردم باید احترام گذاشت.
اسدالله وطن درنشست شورای هم اندیشی هسته های گزینش استان البرزافزود: چنانچه قانون را مبنای عمل خود قرار دهیم، نه حقی از کسی ضایع می شود و نه با مشکل برخورد می کنیم. ,ی با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق در گزینش کارکنان دستگاه ها گفت: گزینشگران باید حافظ حق مردم باشند. وطنی گفت: گزینش یک انتخاب و بدیهی‌ترین چیزی است که در تمام دنیا نیز وجود دارد و آنچه تفاوت دارد معیارها و ملاک‌های حاکم بر گزینش است. وی در ادامه از بازنگری ضوابط و معیارهای گزینش و ابلاغ آن به استان‌ها خبر داد و افزود: کارگروه هایی نیز برای رفع اشکالات در این زمینه تشکیل شده است. وطنی گفت: تازمانی که در قوانین و بخشنامه ها تغییری حاصل نشده رعایت آنها ضروری است و باید انتخاب‌ افراد به‌ویژه در پست‌های حساس، مطابق قانون و مقررات و بدون اعمال نظر سلیقه‌ای باشد.دبیر هیات عالی گزینش کشور در ادامه تصریح کرد: تلاش این هیات عالی همفکری در خصوص نظرات منعکس شده و تصمیم‌گیری‌ براساس خرد جمعی است. وی گفت: گزینش امر بسیاری مهمی است که در آن نباید مسامحه کرد ونیازمند دقت لازم است.
وطنی افزود: باید در موضوع گزینش، ویژگی ها و معیارهای قانونی و معیارهایی که امام (ره) تاکید داشته اند، رعایت شود و افرادی که گزینش می شوند باید به مرور زمان و با سیر تعالی، در آینده از مدیران بزرگ کشور شوند. وی ادامه داد: هیچ کس در امر مسئولیت بی نیاز از درس اخلاق نیست و هر شخصی خودش بهتر می تواند اخلاق، رفتار و افکار خود را کنترل کند. وطنی با اشاره به اهمیت نداشتنِ بسیاری از گزارش‌های مربوط به گزینش افراد، افزود: در صورتی‌که گزارش‌های حسّاس دربارۀ افراد خاص وجود داشته باشد شایسته است کارکنان هستۀ گزینش در قبال آن موارد بی‌اعتنا نباشند. وی دقّت گزینشگران در اطلاعات تحصیلی و حفظ جنبه‌های امنیتی بدونِ ورود به مسائل شخصی افراد را خواستار شد و خطاب به گزینشگران استان البرزگفت: ارائه پیشنهادها برای ارتقای افراد گزینش شده را درنظر بگیرند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود