24 شهریور 1397
شماره خبر: 201776

هیات های مذهبی از بدعت ها پیشگیری کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

هیات های مذهبی از بدعت ها پیشگیری کنند


معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز از هیات های مذهبی خواست برای تعمق بخشیدن به باورهای دینی از انجام بدعت ها و اعمال خرافی در ایام عزاداری ماه محرم و صفر پیشگیری کنند.
سرهنگ محمد حسن کشوری افزود: برخی آرایشگاه های زنانه ومردانه بدون آگاهی دراین ایام اقدام به تبلیغات خلاف موازین دینی، عرفی و اخلاقی برای جلب مشتری می کنند که خلاف موازین مذهبی و دینی است.
وی اضافه کرد: همچنین برخی از اصناف نیز کالاهایی را به بهانه ایام محرم عرضه می کنند که با روح اجتماعی این ایام مغایرت دارد. کشوری به برخی اصناف مانند چایخانه ها، سفره خانه های سنتی و جگرسراهای اطراف هیات های مذهبی توصیه کرد که ساعت فعالیت خود را طوری تنظیم کنند که ایجاد پاتوق برای افراد نشود. وی گفت: همچنین رانندگان برای رعایت موازین قانونی از گل آلود کردن خودروها خودداری کنند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز یادآور شد: در این ایام برخی افراد اقدام به نوشته هایی برخلاف موازین دینی و اخلاقی برروی خودروهای خود می کنند که پلیس با آن ها برخورد می کند. وی بیان کرد: برخی افراد اقدام به پوشش کامل رنگ خودرو یا پلاک خودرو می کنند که تا پاکسازی کامل به پارکینگ منتقل می شوند. وی خاطرنشان کرد: حرکت دسته های عزاداری و برگزاری مراسم عزاداری در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگوها ممنوع است زیرا سبب سلب آسایش بیماران و افراد مسن خواهد شد. وی تاکید کرد: مسئولان هیات های عزاداری استان موظفند هرگونه حرکت منجر به بی نظمی را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند. اکنون در استان البرز بیش از 3 هزار هیات مذهبی دارای مجوز فعال هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود