6 آبان 1397
شماره خبر: 204087

طرح امدادی دوام در مناطقی از کرج اجرایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح امدادی دوام در مناطقی از کرج اجرایی شد


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج از اجرای طرح امدادی دوام با مشارکت مردم در مناطق مختلف این شهرستان خبرداد.
« طرح دوام با مفهوم داوطلب واکنش اضطراری محله به منظور تشکیل گروه های داوطلب مردمی با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری کرج از امروز و در مناطق مختلف کرج آغاز به کار کرد.»
سید فتح الله هاشم نژاد روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جذب، آموزش و سازماندهی گروه‌های داوطلب 50 تا 60 نفره واکنش اضطراری در سطح محلات شهر از برنامه های طرح امدادی دوام است .
وی اضافه کرد: این افراد پس ازفراگیری آموزش های مرتبط با بحران و مدیریت آن شامل امداد و نجات، کمک­های اولیه، اطفاء حریق ...، گروه داوطلب واکنش اضطراری محله «دوام» را تشکیل می ­دهند. هاشم نژاد گفت: امدادرسانی سریع در زمان وقوع حوادث از اهداف شکل گیری طرح دوام است . وی بیان داشت: آموزش خود امدادی به عموم، آشنایی با مخاطرات طبیعی، مقابله با خطرات در بحران ها و مدیریت و کنترل بحران ها برای کاهش اثرات بلایای طبیعی و انسان ساخت را از مهم ترین اهداف این طرح عنوان کرد. وی افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف ‌مردم محوری و افزایش مشارکت مردم و کارآمد شدن هر چه بیشتر سیستم مدیریت بحران شهر کرج جهت امدادرسانی بهینه و بموقع در دقایق اولیه بحران برنامه ریزی شده است. وی خاطرنشان کرد: طرح دوام با مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری، آتش نشانی، اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز و جمعیت هلال احمر کرج در سطح محلات این کلانشهر برگزار می شود. کلانشهر کرج با یک میلیون و800 هزار نفر جمعیت روی گسل های زلزله واقع شده و این تیر رس آسیب های طبیعی و غیر طبیعی قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود