افزایش ۶۷ درصدی مرسولات تجارت الکترونیک در البرز
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
مدیرکل پست البرز گفت: مرسولات تجارت الکترونیک البرز در اسفند و فروردین ۶۷ درصد افزایش داشته است.
محمود فرزین، مدیرکل پست استان البرز با اشاره به شرایط کشور در ماه های اخیر و شیوع بیماری کرونا و نیاز به کاهش تردد شهروندان در سطح شهر با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری گفت: ورود و توزیع بسته های پستی حوزه تجارت الکترونیک به استان البرز رو به افزایش رفت.مدیرکل پست البرز افزود : امروزه شکل زندگی با سرعت بسیاری در حال تغییر است و نیازهای مردم نیز با همین سرعت تغییر می کند ، بسیاری از خدمات در فضای دیجیتال در حال ارائه است و شکل سنتی خود را به دست فراموشی سپرده .فرزين گفت: شرکت پست نیز سال های بسیاری خدمات ارتباطی را به مردم ارائه می کرده و با در نظر گرفتن امکانات وسیع و قابلیت های موجود در شبکه پستی کشور و به دلیل جایگاه محوری پست در حوزه جابجایی مرسولات، پست نیز تلاش می کند که نقش خود را در مسیر تغییر سبک زندگی مردم ، بازنویسی کند ، در سال های اخیر توانسته خدمات جدیدی را مبتنی بر فضای الکترونیک ارائه کند ولی چند ماهی است که حرکت برای تبدیل شدن به سکوی ملی کسب و کارهای الکترونیکی را در کشور آغاز کرده .مدير كل پست البرز افزود: شرکت ها و استارت آپ های دیجیتال که قصد رونق کسب و کار خود را دارند می توانند در این سکو فعالیت و از امکانات شرکت ملی پست بهره مند شوند .او گفت: این سرعت رشد هم اکنون با شیوع بیماری کرونا و الزامات مربوط به آن سرعت بیشتری گرفته و موجب افزایش بیست و پنج درصدی ارسال مرسولات پستی از استان البرز به سایر نقاط کشور گردیده است .فرزین به افزایش نرخ عملکرد فروشگاه های تجارت الکترونیک مستقر در استان البرز در ٢ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز مردم به تهیه نیاز های خود از بستر تجارت الکترونیک ، فروشگاه های البرز ٦٥ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته فروش و ارسال محصولات به مقصد کشور داشتند .مدير كل پست البرز گفت: همچنین تعداد این فروشگاه ها نیز نسبت به سال گذشته حدود ٧١ درصد رشد داشته و این به معنی استفاده رو به رشد فروشگاه های سنتی از بستر تجارت الکترونیک شبکه پستی است .او افزود: پس از مهار پاندمی کرونا در سطح کشور و جهان ، شهروندان با توجه به مزایای درک شده استفاده از بستر تجارت الکترونیک و خرید و فروش الکترونیکی از جمله کاهش سفرهای درون و برون شهری ، کاهش مصرف سوخت و نیز کاهش آلاینده های زیست محیطی ، قطعا بیشتر از گذشته از بستر تجارت الکترونیک شبکه پستی استفاده خواهند کرد .فرزین با اشاره به حرکت شرکت ملی پست در مسیر تبدیل شدن به سکوی تجارت الکترونیک کشور افزود: ما در بستر این سکو ( ستاپ ) به کسب و کارهای استارتاپی این امکان را خواهیم داد تا با استفاده از ظرفیت های پست؛ سرویس ها و خدمات خود را تعریف نمایند و سیاست اصلی پست در این طرح، توسعه با حداکثر انعطاف پذیری و حداقل تملک استج یعنی پست و شرکت های خصوصی با تعریف محصول مشترک، در ارائه محصول و کسب درآمد به شرکای استراتژیک تبدیل خواهند شد .
منبع باشگاه خبرنگاران