18 شهریور 1400
شماره خبر: 255876

احیای فرهنگ ایثار و شهادت پیروزی بر دشمنان را رقم زد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جمهوری اسلامی ایران، پیروزی بر دشمنان را رقم زده است.
حجت الاسلام و المسلمین علیمراد یوسفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره و جان فشانی های شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم و شهید محمد اینانلو، افزود: شهادت یکی از ارزش های دین مبین اسلام است و یکی از آرزوهای خیلی از بزرگان رسیدن به این فیض عظیم است. وی با بیان اینکه موضوع شهادت با محاسبات و معادلات مادی همخوانی ندارد و قابل سنجش و بررسی نیست، اظهار داشت: کسی که همه هستی خود را برای حیاتش تقدیم کند حاضر است بدنش بسوزد و روی مین های بیش از ۲۵۰۰ درجه حرارت برود. یوسفی تحقق این موضوع را یک معامله با خدا عنوان و اظهار داشت: در معامله با خدا جان انسان در مقابل چیزی که در ازای آن گرفته می شود که رضایت حق تعالی و برخورداری از نعمت های الهی است قابل مقایسه نیست.
وی این معامله با خدا را از محاسبات مادی به دور دانست که قابل هیچ سنجشی نیست و گفت: اگر در تربیت خانوادگی تنظیم محبتی برمبنای دین و اسلام شکل بگیرد خیلی از این مباحث قابل توجیه است. وی افزود: زمانیکه تمام آسایش پدر و مادری برای تب کردن فرزندش سلب می شود می گوید ولی پس از شهادت فرزندش می گوید من برای امام حسین (ع) فرزندم را دادم و خیلی هم خوشحال هستم که فرزندم در این مسیر فدا شد، نمود بارز معامله با خدا می باشد. مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز نمونه بارز این معامله با خدا را والدین شهید محمد اینانلو دانست که پدرس می گوید فرزندم را با افتخار در مسیر امام حسین (ع) و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) دادیم و منتظر برگشتنش نبودیم. وی بیان داشت: یعنی امام حسین (ع) را از پسرم بیشتر دوست دارم و دین را از تمام زندگیم بیشتر دوست دارم و حاضرم تمام زندگیم را فدای دین کنم که این تنظیم محبت باعث می شود که اگر جایی دین نیاز به جان فشانی داشته باشد مثل والدین شهدا فرزندشان را آماده کرده وبه میدان بفرستند. یوسفی نمونه این صحنه ها و عجایبش را از تاریخ صدر اسلام تاکنون بسیار عنوان کرد و گفت: امروز با این روحیه و طرز تفکر شهدا و والدینشان تمام تجهیزات و ادوات دشمن ناکارآمد شده است. وی افزود: وقتی اراده زندانی جبهه مقاومت در حدی است که زندان های چند لایه صهیونیستی را گذر می کند و باعث می شود هیمنه رژیم غاصب به هم بریزد و در دنیا بزرگترین آبروریزی برایش اتفاق بیافتد نشان از روحیه شهادت طلبی و معامله با خدا دارد. وی تصریح کرد: دشمنان و کمپانی هالیوود که در تمام عرصه ها با دشمنان بوده همواره تلاش کرده تا نقطه ضعفی از رزمندگان جبهه مقاومت بگیرد در حالیکه حتی کسی که اسیر دشمن هم بشود مثل شهید حججی تکلیفی دارد که با لبخند در مقابل دشمن حاضر می شود و از آنجایی که این رزمندگان ما عاشق و شیفته معامله با خدا بودند و این معامله را با چیزی عوض نکردند، تا آخر بر این عهد و پیمان باقی ماندند. یوسفی با بیان اینکه در عرصه های مختلف معامله با خدا معامله قطعی و غیرقابل ابطال و برگشت است، گفت: حتی خیران با خدا معامله می کنند و کسی که با خدا معامله کند ضرر نمی بیند و چند برابر سود می بیند. وی افزود: تمام شهدای جبهه مقاومت با جانشان معامله می کنند و در ازایش رضایت حق تعالی و نعمت های ابدی دریافت می کنند که فرهنگ ایثار و شهادت در جمهوری اسلامی احیا شد و احیای این فرهنگ پیروزی بر عده و عُده و ادوات دشمن را رقم زد و امروز تمام استکبار در منطقهدر مقابل این روحیه گرفتار شده اند.وی اظهار داشت: با این روحیه زمینه سازی حکومت جهانی در حال فراهم شدن است و شکست و فروپاشی استکبار جهانی به وضوح دیده می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود