11 دی 1400
شماره خبر: 261360

آغاز عملیات بذر پاشی و کپه کاری در ۱۰۰ هکتار از مراتع شهرستان اشتهارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



با حضور پرسنل اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد ، شورای اسلامی روستای قره ترپاق و برخی از همیاران طبیعت عملیات کپه کاری در مساحت ۱۰۰ هکتار در اراضی مرتعی روستای قره ترپاق از توابع بخش مرکزی شهرستان اشتهارد آغاز گردید.
حسین نعمایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد با بیان اینکه امسال ۳۰۰ هکتار از مراتع روستای قره ترپاق بوته کاری شده، افزود: امروز عملیات کپه کاری و بذر پاشی نیز در ۱۰۰ هکتار دیگر از این مراتع با بذر گیاه درمنه آغاز گردیده است و هدف از اجرای این طرح افزایش تولید علوفه ، نفوذ پذیری آب ، حفاظت خاک در سطح مراتع شهرستان است.
نعمایی اقدامات احیا و اصلاح مراتع را گامی موثر در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت بهره برداران و روستاییان ، مهاجرت معکوس از شهر به روستا و ارتقاء وضعیت پوشش گیاهی عنوان کرد.وی گفت کپه کاری یکی از روش های احیای مراتع است که در آن بذر گیاهان مرتعی مورد نظر در چاله‌ای حفر شده با دست قرار گرفته و سپس با خاک پوشانده می شود.
از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ هکتار از اراضی مرتعی روستای قره ترپاق عملیات بیولوژیکی اصلاحی صورت گرفته است که با مشارکت جوامع محلی در منطقه مورد نظر طرح قرق صورت گرفته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود