25 دی 1400
شماره خبر: 262022

ام‌البنین تربیت‌شده مکتب صدیقه طاهره سلام‌الله علیها بود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و چهارم دی‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج اقامه شد.
آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و چهارم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به بیست و ششم دی‌ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها، بیان داشت: ۱۳ جمادی‌الثانی یادآور روزی غم‏انگیز است، روزی که در آن مادری فداکار و بانویی باعظمت، بانوى صبر و استقامت، حضرت «ام‏البنین» همسر گرامى امیرالمؤمنین علیه‌السلام، مادر علمدار کربلا ابوالفضائل قمر بنی‌هاشم، به‏سوی معبود پر کشید و این روز را روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری کردند تا جایگاه مهم این عزیزان در پیروزى اسلام و غلبه بر دشمنان گرامى داشته شود.
یکی از پرارزش‌ترین سرمایه‌های انقلاب، جهاد و شهادت، تکریم از مادران، همسران و خانواده شهداست
وی ادامه داد: شیر زنانی که با بصیرت و ولایتمدارى خود همچون مادر عباس علیه‌السلام، اگرچه درصحنه دفاع مقدس و پیکار با بعثیان حضور نداشتند، اما شجاعت و جوانمردی و ایثار و ایمان و شهادت‌طلبی را قطره‌قطره در کام فرزندان عزیزتر از جانشان نشاندند و دلیرانه در کنار همسران خود ماندند تا آنان بتوانند، با خیالی آسوده در مسیر حماسه و شهادت و ایثار حرکت کنند و نه‌تنها هیچ‌گاه از فداکارى خود احساس شرمندگى نکردند بلکه بر آن افتخار کردند و دشمن را ناامیدتر کردند؛ همسران شهدا هم باتحمل سختى‏ها در نبود همسران خود، به تربیت فرزندان شهدا پرداختند و آنان را براى ادامه راه اسلام و انقلاب آماده کردند.امام‌جمعه کرج بابیان اینکه امروز یکی از پرارزش‌ترین سرمایه‌های انقلاب، جهاد و شهادت، تکریم از مادران، همسران و خانواده شهداست، بیان داشت: کمترین اثر این تکریم‌ها انتقال شیوه و روش تربیتى و سبک زندگى آنان، از نسلی به نسل دیگر است لذا این را باید غنیمت شمرد چراکه فرصت کم است و عمرها می‌گذرد و از دست ما می‌روند.
به‌طور مرتب به دیدار خانواده‌ شهدا بروید
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بنده به‌نوبه خود از همه فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های مادران و همسران و فرزندان شهدا عموماً و از عزیزانمان در این خطه نورانی و شهیدپرور بخصوص قدردانی و تشکر می‌کنم، گفت: برنامه‌ریزی کنید و به‌طور مرتب به دیدار خانواده‌ها بروید و از آثار وجودی آن‌ها در زندگی‌تان بهره ببرید. این را که عرض می‌کنیم شعار نیست واقعیت است.وی بابیان اینکه بعضی وقت‌ها منزل خانواده شهدا که می‌رویم روحیه‌ای در انسان به وجود می‌آید که به‌راحتی یک هفته الی ۱۰ روز قوه کار کردن مضاعف پیدا می‌کنیم، عنوان کرد: در محله شما در اطراف شما بالاخره خانواده‌ها هستند، تنها نگذارید، سرکشی کنید، رسیدگی کنید و کسب نورانیت کنید. مادران شهدا را بروید ببینید، پدران شهدا را بروید ببینید و آثار آن را در زندگی‌تان ببینید. به‌هرتقدیر این گنجینه‌ای است که قسمتی از آن در حال تمام شدن است اما قسمت دیگری هم ماندگار است؛ از ماندگاری و مانایی آن استفاده کنید.نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به مناقب و فضایل حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها، گفت: حضرت ام‏البنین سلام‌الله علیها که در واقعه کربلا فرزندانش به شهادت رسیده بودند، نه‌تنها اندوهگین نبود، بلکه باکمال آگاهى‏ از زمان و شناخت توطئه‌ها و تبلیغات شوم یزیدیان در بهره‏بردارى از واقعه عاشورا، تمام سعى و تلاش خودش را در تبلیغ و ارسال پیام حقیقى کربلا گذاشت؛ و چون ادیب و شاعره بود با فصاحت و بلاغتى که داشت اشعاری در رثای فرزندانش سرود تا به این وسیله نداى مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‏هاى آینده برساند.
ام‌البنین تربیت‌شده مکتب صدیقه طاهره سلام‌الله علیها بود
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ام‌البنین که تربیت‌شده مکتب صدیقه طاهره سلام‌الله علیها بود و خودش فاطمه دیگری است با بصیرتی عمیق و خود را مأمور به ادامه راه شهیدان می‌دانست، گفت: مانند زهرای اطهر که بنیان‌گذار این روش بود یعنی حربه «گریه سیاسی» کمال بهره را برد و از استمراردهندگان این روش مبارزه است.
انواع اشک
وی با تأکید بر اینکه گریه و اشک، انواعی دارد، گفت: گاهی اشک برای خودسازی است، گاهی اشک از سر شوق است، گاهی اشک به‌دروغ ریخته می‌شود مثل گریه برادران یوسف و یکی از مهم‌ترین انواع اشک، گریه سیاسی است که حضرت امام (ره) به این سلاح مؤثر و قدرتمند و راهبردی برای پیشبُرد اهداف جبهه اسلام اشاره کرد و فرمود: «ما ملت گریۀ سیاسی هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشک‌ها سیل جریان می‎دهیم و سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است، خُرد می‎کنیم».
بانوان ما از حضرت ام‌البنین درس ایثار، عشق به دین، صبر و وفاداری بگیرند
رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها هرروز به بقیع می‌رفت و چنان جان‌سوز مرثیه و نوحه می‌خواند که می‌نویسند، مروان بن حکم که در مدینه حاکم بود با آن قساوت قلبی که داشت به گریه می‌افتاد، اذعان کرد: حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها فرزندانش را بر اساس مکتب اهل‌بیت و پیرو ولی و مطیع حجت خدا تربیت کرد و درس‌های فراوانی از زندگی ام‌البنین بانوان ما می‌توانند یاد بگیرند و الگو بردارند مانند درس ایثار، عشق به دین، صبر و وفاداری.
«جنایات ساواک» و «به یغما رفتن ثروت کشور» نفرتی عمومی از خاندان پهلوی را در سراسر ایران پر کرد
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به ۲۶ دی‌ماه سالروز فرار ذلت‌بار دومین و آخرین حاکم خاندان پهلوی از ایران، اذعان داشت: این فرار مقدماتی داشت؛ مردم حقارت و ذلت پذیری در مقابل بیگانگان و خاکساری او در مقابل آمریکا را دیده بودند، جنایات ساواک و به یغما رفتن ثروت کشور توسط خاندان پهلوی را می‌دیدند و نفرتی عمومی سراسر ایران را پر کرد و سیاست‌های آمریکا هم نتوانست کمکی به حفظ سلطنت کند.وی در ادامه افزود: شاه فرار کرد و درباریان و بختیار القاء می‌کردند سفر رفته و خودش هم امید داشت که برگردد، اما مردم با خوشحالی به خیابان‌ها ریختند و گل و شیرینی دادند و این پیروزی را جشن گرفتند؛ و هر جا اثر و مجسمه‌ای از شاه و پدرش بود را تخریب کردند؛ و در کمتر از یک ماه طومار سلطنت ۲۵۰۰ ساله ملک الملوکی و شاهنشاهی درهم‌پیچیده شد؛ و خود مردم با سازمان‌دهی در مساجد امنیت نقاط مختلف را به عهده گرفتند.
خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه امام فرار شاه را اولین مرحله پیروزی و طلیعه پیروزی خواندند، گفت: امام (ره) فرمودند: «رفتن شاه، پیروزی نیست بلکه طلیعه پیروزی است؛ و البته این طلیعه را من به ملت ایران تبریک عرض می‌کنم؛ و باید توجه داشته باشند که همان‌طوری که طلیعه پیروزی است، طلیعه خلع سلطه اجانب است» لذا امام در هرلحظه‌ای مردم را متوجه یک مطلب مهم‌تر و بالاتر و اساسی‌تر می‌کردند.
تشیع شهدا یعنی یادمان نرود که هنوز در حال مبارزه هستیم و این ‌مبارزه را ادامه خواهیم داد
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه با تأکید بر اینکه با فرار شاه دست اجانب قطع شد اما شیطنت و خرابکاری و تضعیف و تحریم و فساد و توطئه‌های آن‌ها مستقیم و غیرمستقیم قطع نشد، خاطرنشان ساخت: البته مبارزه ملت ایران با استکبار و بخصوص آمریکای جنایت‌پیشه و اسرائیل خبیث قطع نشده و تا دفع شر این‌ها به‌طور کامل ادامه خواهد داشت؛ این شهدایی که پیکر پاک آن‌ها هرچند وقت منطقه‌ای را نورانی و موجی از حماسه و حرکت به وجود می‌آورد، یعنی یادمان نرود که هنوز در حال مبارزه هستیم و این ‌مبارزه را ادامه خواهیم داد.
غیرت دینی را حفظ کنید
وی در بخش دیگری اذعان کرد: مطلبی را که امروز عرض می‌کنم راجع به بیان رهبر معظم انقلاب است که اخیراً راجع به غیرت دینی به همراه عقلانیت فرمودند؛ و از امام به‌عنوان یک نمونه کامل نام بردند. بعد تأکید فرمودند: «غیرت دینی را حفظ کنید. عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی ملت ایران بوده است. غیرت دینی بود که تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند». قبلاً هم فرموده بودند و این بار تأکید کردند. بحث مفصلی دارد و از زوایای مختلف می‌شود به آن پرداخت ولی خیلی کوتاه بعضی نکات را فهرست می‌کنم.
هر کس مؤمن است باید غیرت دینی داشته باشد
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه وقتی به روایات و روشی که معصومین علیهم‌السلام و به‌خصوص امیرالمؤمنین علیه‌السلام داشتند مراجعه می‌کنیم می‌بینیم غیرت دینی را به‌عنوان یک ضرورت در جامعه و یکی از شاخصه‌های اهل ایمان معرفی کرده‌اند یعنی هر کس مؤمن است باید غیرت دینی داشته باشد، گفت: غیرت دینی آثار فردی و اجتماعی فراوانی دارد که سعادتمندی دنیا و آخرت را به همراه دارد. غیرت یعنی مراقبت شدید نسبت به هر ارزش مادی و معنوی باانگیزه ایمان، یعنی راه ندادن غریبه به حریم و این صفت اهل ایمان است، اعم از زن و مرد. غیرت اختصاص به مرد ندارد.آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: اگر بخواهیم از قرآن استفاده کنیم همین است که فرمودند: لا اله الا الله یعنی خداوند آن‌قدر غیور است که هیچ غریبه‌ای را به حریم کبریائی خود راه نمی‌دهد؛ و مردان با همین صفت، حریم خانواده و ناموس خود را از نگاه‌های آلوده حفاظت می‌کنند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «پاک‌دامنی مرد به‌اندازه غیرت اوست».
غیرت دینی دایره‌اش بسیار وسیع است
وی در ادامه با تأکید بر اینکه غیرت انواعی دارد و غیور در همه موارد تلاش می‌کند تا ازآنچه حفظش از دیگری لازم است، محافظت و دفاع کند، گفت: غیرت دینی دایره‌اش بسیار وسیع است. علماء اخلاق غیرت را از فضائل اخلاقی و نوعی حمیت دانسته و به تعبیر امیرالمؤمنین غیرت را میوه و ثمره شجاعت می‌دانند. باز برای اینکه بهتر در دل جا بگیرد به فرهنگ لغت دهخدا مراجعه بفرمائید که غیرت را فقط منحصر به مسائل ناموسی تعریف نمی‌کند. دایره‌اش را وسیع می‌بیند و درست هم است.
غیور به دخالت‌های نابجای دیگران نسبت به آن چیزی که موردعلاقه‌اش هست عکس‌العمل نشان می‌دهد
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه غیور به دخالت‌های نابجای دیگران نسبت به آن چیزی که موردعلاقه‌اش هست عکس‌العمل نشان می‌دهد و هر چه متعلق غیرت ارزشمندتر باشد واکنش غیور شدیدتر است، تصریح کرد: غیور همان‌طور که نسبت به عرض و جان و مال و ناموس حساس است و به دفاع برمی‌خیزد نسبت به حریم‌های عمومی و ارزش‌های دینی و ملی هم حساس است و به مبارزه قیام می‌کند که مرحوم کلینی روایتی نقل می‌کند که اگر انسانی غیرت نداشته باشد قلبش وارونه است. قلبی که برگشت چیزی در آنجا نمی‌گیرد رحمت الهی در آن ‌نمی‌ریزد و قاسی می‌شود.آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به روایات دیگری در این رابطه گفت: روایت از رسول خداست که فرمودند: خدای تعالی بی‌گمان نفرت دارد از مردی که به‌زور وارد خانه‌اش بشوند و او نجنگد. این خیلی دایره‌اش باز وسیع است. فقط منزل شخصی را نمی‌گیرد. کشور هم خانه ماست. محله هم خانه ماست. شهر خانه ماست. بعضی وقت‌ها به‌زور کسی وارد شود و انسان قیام نداشته باشد، مشمول این نفرین خدا می‌شود. این‌ها غیرتی بالاتر از غیرت فردی را می‌فهماند.
غیرت دینی تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند
وی بابیان اینکه خداوند متعال در آیه ۷۵ سوره مبارکه نساء قرآن کریم به ما دستور داده است شما در مقابل آه مظلوم نباید بی‌تفاوت باشید، گفت: مرحوم علامه طباطبایی این آیه را با بحث غیرت تطبیق داده‌اند. چون عبارت ایشان کامل است اجازه بدهید برای شما بخوانم. فرمودند: «غیرت عبارت است از دگرگونی انسان از حالت عادی و اعتدال؛ به‌طوری‌که انسان را برای دفاع و انتقام از کسی که به یکی از مقدساتش «اعم از دین، ناموس و یا جاه و امثال آن» تجاوز کرده است، برمی‌انگیزد. این صفت غریزی، صفتی است که هیچ انسانی به‌طورکلی از آن بی‌بهره نیست. پس غیرت یکی از فطریات آدمی است و اسلام هم دینی است که بر اساس فطرت تشریع شده و امور فطری را تعدیل می‌کند و آن امور فطری که در حیات بشر لازم و ضروری هستند را، معتبر و واجب می‌سازد و آنچه غیرضروری است، حذف نموده و از اعتبار می‌اندازد». دایره غیرت گسترده است. غیرت دینی که حضرت آقا می‌فرمایند که غیرت دینی را حفظ کنید و غیرت دینی تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند همین است.
غیرت برای دین مثل سیستم دفاعی برای بدن است
امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه غیرت برای دین مثل سیستم دفاعی برای بدن است و باید به‌موقع عکس‌العمل نشان دهد، گفت: اگر سیستم دفاعی ما عذر داشته باشد و بیماری داشته باشد ویروس که حمله کند از پا درمی‌آید اما اگر به‌موقع عکس‌العمل نشان دهد، خودش را حفظ می‌کند. غیرت مثل سیستم دفاعی بدن می‌ماند؛ یعنی اگر عامل بیرونی می‌خواهد به دین و ارزش‌ها و فرهنگ دینی آسیب بزند نباید بی‌تفاوت بود، آنکه غیرت دینی دارد فوراً عکس‌العمل نشان داده اقدام می‌کند؛ و الا اگر بی‌غیرتی کند جامعه فاسد می‌شود.
غیرت دینی حضرت امام (ره) فوق‌العاده بود
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) غیرت دینی فوق‌العاده ایشان نسبت به رسول خدا، اهل‌بیت، احکام الهی، عزت مسلمین و روحانیت بود، گفت: اگر یادتان باشد کسی در رادیو به حضرت زهرا سلام‌الله علیها بی‌احترامی کرده بود ایشان ورود کرد و پیگیری کرد تا مجازات شود. یا جریان سلمان رشدی که پیش آمد ایشان مستقیماً وارد مبارزه با استکبار شد و آن فتوای تاریخی را هم دادند. در جریان تصویب لایحه قصاص که حکمی از احکام الهی هست، بعضی‌ها شلوغ‌کاری راه انداختند، ایشان ورود کردند. فرمودند: «من اعلامیه از جبهه ملی که دعوت به راهپیمایی کرده است دیدم، از انگیزه‌هایی که برای راهپیمایی قرار داده‌اند لایحه قصاص است. تعبیر این بود لایحه غیرانسانی… یعنی چه؟ یعنی در مقابل نص قرآن کریم راهپیمایی کنند. شما را دعوت به قیام و استقامت هم می‌کنند در مقابل قرآن کریم…» بعد از چند جمله خیلی تند فرمودند: «جبهه ملی از امروز محکوم‌به ارتداد است». باکسی رودربایستی نداشت؛ این غیرت دینی است که در مقابل خلاف ملامت هیچ ملامت کننده‌ای در او تأثیر نداشت. جایی که تشخیص خلاف داد، محکم می‌ایستد.
وی در ادامه افزود: یا در مورد دفاع از روحانیت واقعی برید ببینید ایشان چه نکاتی را فرموده‌اند. آن روزی که شوکت و عزت مسلمانان را با قانون کاپیتولاسیون زیر سؤال بردند منبر رفت و خطابه خواند: «انا لله وانا الیه راجعون من تأثرات قلبی خودم را نمی‌توانم اظهار کنم» بعد آن خطابه غراء را کردند. این غیرت دینی است. اینکه امام المسلمین رهبر معظم انقلاب می‌فرماید این غیرت را از دست ندهید چون در بزنگاه‌ها این غیرت دینی است که انقلاب و اسلام و نظام را حفظ می‌کند.
نهج‌البلاغه را لااقل سالی یک‌بار بخوانید
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام را ببینید همان‌طور که از غیرتمندان تجلیل می‌نمایند، از انسان‌های بی‌شماری که در مقابل منکرات و تجاوز به مقدسات دینی سکوت کرده و از کنار آن بی‌تفاوت می‌گذرند و آسایش و رفاه‌طلبی را بر غیرتمندی ترجیح می‌دهند و یا بر سر اصول و ارزش‌ها معامله کرده و سازش می‌نمایند و ترک امربه‌معروف و نهی از منکر دارند به شدّت ناله و انتقاد کرده و دلی پرخون داشتند، گفت: این موضوع مفصل است فرصت بیان ندارم، می‌ترسم نشانی بدهم از نهج‌البلاغه بعضی با کج‌فهمی برداشت دیگر کنند. خودتان بخوانید، نهج‌البلاغه را لااقل سالی یک‌بار بخوانید.
غیرت دینی جلوی وادادگی،‌ مداهنه و فرصت‌طلبی‌ها را می‌گیرد
آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: توجه داشته باشید گاهی عده‌ای سازش‌کارِ عافیت‌طلب و اهل مداهنه که بر سر دین معامله می‌کنند و از اصول کوتاه می‌آیند را تساهل و تسامح دینی نام می‌گذارند تا غیرت دینی را از کار بیندازند. لذا آقا فرمودند عقلانیت؛ غیرت دینی همراه با عقلانیت. خوب دقت داشته باشید.وی در ادامه افزود: بله ما در فرهنگ دینی‌مان مسئله تسامح و تساهل راداریم که مربوط به‌آسانی مکتب و انجام دستورات دینی است و این‌که اسلام برای نشر مکتب و معارفش از استدلال استفاده می‌کند نه زور و اجبار. خیلی از احکام هم آسان است سخت نیست. نماز باید حتماً بخوانید نمی‌شود ترک کنید؛ اما اگر نتوانستید ایستاده بخوانید نشسته بخوانید. اگر نتوانستید نشسته حتی خوابیده بخوانید اما نباید ترک شود. این آسان گرفتن است. روزه بر همه واجب است اما اگر کسالت داشتید این وجوب برداشته می‌شود. در مسافرت نمازتان را شکسته بخوانید. مکه بر همه واجب است به‌شرط این‌که استطاعت باشد، اگر استطاعت نداشتید واجب نیست. دین آسان گرفته است سخت نگرفته. البته بعضی از متدینین سخت می‌کنند اما اصل دین سخت نیست. بعد برای اینکه سمحه و سهله که در دین گفته‌شده یک عده سوءاستفاده کنند این را در مقابل غیرت دینی قرار می‌دهند و می‌خواهند انسان دست از محکمات دین بکشد. ما چنین چیزی نداریم. غیرت دینی جلوی این وادادگی‌ها و مداهنه ها و فرصت‌طلبی‌ها را می‌گیرد.
دوستان روی کارکردهای مختلف غیرت دینی کار کنند
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه غیرت دینی علی علیه‌السلام را در تاریخ ببینید، گفت: امیرالمؤمنین در خطبه‌ای فرمود: «سوگند به جان خودم؛ در مبارزه با مخالفان حق و آنان که در گمراهی و فساد غوطه‌ورند، یک‌لحظه سستی و مدارا نمی‌کنم». خوب است دوستان روی کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی، بین‌المللی غیرت دینی کار کنند.
اجتماع بزرگ بانوان البرز برگزار خواهد شد / بانوان در روز ولادت صدیقه طاهره حضور پررنگی را خواهند داشت / بانوان ارزشی در لحظه‌ای که باید حاضر باشند، حاضر هستند
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به نکته استانی، گفت: اجتماع بزرگی که راجع به بانوان هرسال می‌گرفتیم و سال اولی که آمدیم فراخوان زدیم و دو سه سال هم برگزار شد، در سال‌های گذشته چون مقطعی کرونا شد و بعد هم با عید برخورد کرد انجام نشد. ان‌شاءالله امسال مقدمات فراهم است. دوستان ما در دستگاه‌های مختلف ان‌شاءالله آمادگی خودشان را داشته باشند برای روز ولادت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها. بانوان در این اجتماع عظیم که برقرار خواهد شد ان‌شاءالله شرکت می‌کنند که مانور و رزمایشی باشد در این استان که بعضی‌ها که صحبت‌هایی را می‌کنند و مسائل بی‌حجابی و بی‌توجهی به این‌جور مسائل را مطرح می‌کنند، ببینند که بانوان ارزشی و حزب‌اللهی و نیروهای متدین به‌نظام و انقلاب در لحظه‌ای که باید حاضر باشند حاضر هستند و دیگران دارند از این کرامت و این سخاوتی که اهل ایمان‌دارند سوءاستفاده می‌کنند و الا حضور این بانوان در عرصه‌های مختلف مغتنم و جزو مباهات است. ان‌شاءالله با تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ای که خواهند کرد، زمان و مکان بیان می‌شود و تمام بانوان در روز ولادت صدیقه طاهره حضور پررنگی را خواهند داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود