17 اسفند 1400
شماره خبر: 264708

مراسمات اولین روز هفته منابع طبیعی در روستاهای شهرستان چهارباغ برگزار گردید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



همزمان با اولین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال با شعار “ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه باهم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی” که روز درختکاری نامگذاری شده است، مراسمات این روز در روستاهای شهرستان چهارباغ برگزار گردید.
آیین زنگ طبیعت، با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری و دیگر مسئولین ادارات شهرستان چهارباغ در مدرسه شهید قره حسنلو در جمع دانش آموزان این مدرسه، برگزار گردید.فرماندار شهرستان چهارباغ در جمع دانش آموزان، ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، درمورد حفظ و نگهداری این منابع به عنوان یک وظیفه جهت استفاده نسل های آینده، سخنرانی نمود.وی با اشاره به ارزش و جایگاه منابع طبیعی و جنگل در زندگی مردم، بیان نمود: سازمان جنگل ها و مراتع کشور متولی اصلی حفاظت از منابع طبیعی است. در دنیای پیشرفته امروزی، منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان بستر حیات و تکیه گاه اصلی فعالیتهای کشاورزی، اقتصادی، صنعتی و ... مطرح و شناخته شده است.
ایشان همچنین افزود: در جهت توسعه منابع طبیعی کشور، جنگل ها را داریم و وظیفه ی همگانی ماست که ضمن استفاده از این منابع خدادادی، از این منابع حفاظت و حراست کنیم. و سپس استفاده منطقی و درست از منابع طبیعی را به دانش آموزان گوشزد کرد.شمیرانی با اشاره به اهمیت درختکاری در آموزه های دینی و در نزد بزرگان دین گفت: دانش آموزان باید در زمینه حفاظت و نگهداری پوشش گیاهی به خصوص درختان برای سایرین الگو بوده و تلاش نمایند.وی در ادامه درخصوص اهمیت درختکاری با اشاره به حدیث نبوی گفت: رسول اکرم (ص) فرموده اند "شکستن شاخه درختان مانند شکستن بال فرشتگان است." لذا از این حدیث می فهمیم که حفظ و نگهداری از منابع خدادادی و فضای سبز چقدر اهمیت دارد.
در پایان مراسم، زنگ طبیعت توسط پاسدار قره حسنلو، نواخته شد.سپس آیین نهالکاری در حاشیه جاده روستای سلطان آباد با حضور فرماندار، بخشداران، مسئولین ادارات شهرستان، شوراها و دهیاران، دانش آموزان و اعضا جمعیت هلال احمر بمناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی برگزار گردید.در این برنامه عزیزی، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چهارباغ، ضمن تبریک آغاز هفته منابع طبیعی خدمت تمامی حافظان و بهره برداران عرصه های جنگل، مرتع و بیابان گفت: این هفته از 15 الی 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که فرصتی مناسب در جهت احترام به منابع طبیعی، احیای آن و همچنین ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از عرصه های طبیعی است.وی با اشاره به شعار امسال عنوان نمود: در تحقق شعار “ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه باهم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی” نقش پر رنگ و اساسی در صیانت از منابع ملی، از آن مردم است. منابع طبیعی با مشارکت مردم می تواند سر سبزی و شادابی را به جامعه و عرصه های منابع طبیعی برگردد.در ادامه این مراسم، نهالکاری در حاشیه جاده روستای سلطان آباد توسط حاضرین انجام شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود