17 آذر 1401
شماره خبر: 277029

روز دانشجو یادآور عدالت خواهی و خردمندی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



شانزدهم آذر مراسم گرامیداشت روز دانشجو به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و با حضور رئیس و مسئولین دانشگاه برگزار شد .
دکتر شهرام صیادی رئیس دانشگاه در جمع دانشجویان گفت : روز دانشجو را به دانشجویان عزیز که هویت واقعی دانشجو را درک می کنند تبریک عرض می‌کنم . اگر در سال ۱۳۳۲ ، سه تن از دانشجویان جان خود را از دست دادند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند برای روحیه استکبارستیزی آنان بود و روز دانشجو همواره یادآور عدالت خواهی و خردمندی است . خوشحالم که دانشجویان استقبال بسیار خوبی از این مراسم داشتند و این نشاند دهنده بصیرت و خردمندی آنان است . وی تاکید کرد: دانشجویان علوم پزشکی باید در دوران تحصیل با تمام توان تلاش کنند تا به بهترین نحو آموزش های لازم را بیاموزند چرا که در آینده با جان انسان ها در ارتباط هستند و اگر کوتاهی در دوران تحصیل آنان رخ دهد ، جان مردم به خطر می افتد . خوشبختانه در سال گذشته دستاورد های خوبی در قبولی دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری داشتیم و دانشجویان در المپیاد های علمی نیز افتخار آفرینی کردند.رئیس دانشگاه ادامه داد: با توجه به جوان بودن دانشگاه چالش هایی را از لحاظ فضای فیزیکی کلاس ها ، کمبود خوابگاه و سالن های ورزشی وجود دارد و مسئولین دانشگاه در تلاش هستند تا هر چه زودتر این مسائل مرتفع شود . ساختمان خیر ساز دانشکده پزشکی به زودی به بهره برداری میرسد و فضای فیزیکی مناسبی فراهم خواهد شد .
دکتر مرتضی نظری معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه ضمن خیر مقدم به تمامی دانشجویان روز دانشجو را تبریک گفت و عنوان نمود در سال ۱۳۳۲ دانشجویان عرق و غیرت دینی خود را نشان دادند و این روز را ماندگار کردند.وی افزود: در این مراسم فرصتی ایجاد شده است تا دانشجویان بتوانند به صورت رو در رو با مسئولین دانشگاه صحبت کنند و دغدغه ها و نقطه نظرات خود را مطرح کنند . دکتر نظری ضمن تقدیر از دانشجویان جهت حضور پرشورشان در این مراسم گفت : دانشجویان نشان دادند که همیشه در صحنه حاضر هستند و مسائل روز را رصد می‌کنند و می توانند به خوبی آینده خود را رقم بزنند و موجب رشد و ارتقای دانشگاه شوند . در ادامه دکتر شهروز یزدانی معاون آموزشی دانشگاه در جمع دانشجویان گفت : نقش و جایگاه دانشجویان به عنوان نیروی سازنده و مولد آینده کشور بسیار ارزشمند است . ما در دانشگاه علوم پزشکی میزبان دانشجویان نخبه ای هستیم که بالاترین رتبه های علمی کشور را دارند و این امر مسئولیت ما را برای آموزش آنان سنگین تر می نماید . وی تاکید کرد در سال گذشته در جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه تلاش های زیادی صورت گرفته است . مرکز آزمون الکترونیک به بهره برداری رسید. و در حوزه تحصیلات تکمیلی پیشرفت خوبی حاصل شد و توانستیم در رشته دستیاری قلب دانشجو جذب کنیم .وی ادامه داد: مجوز جذب دانشجو در رشته کارشناسی ارشد تکنولوژی اتاق عمل توسط دانشگاه کسب شد و با افتتاح بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی فردیس سرانه تخت های استان افزایش خواهد یافت . دکتر یزدانی افزود: اعضای هیات علمی همه جوان و نخبه هستند و برای توانمندسازی اعضای هیات علمی کارگاه های آموزشی به طور مستمر برگزار میشود . عمده خدمات معاونت آموزشی به صورت الکترونیک به دانشجویان ارائه می‌شود و همواره سعی کردیم شنوای دغدغه های دانشجویان باشیم و در جهت رفع آنها گام برداریم .
در این مراسم دانشجویان گفت و گوی صمیمانه ای با اعضای هیات رئیسه دانشگاه داشتند و دغدغه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کردند.
دکتر بهرام بنده یزدانی معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه در پاسخ به دغدغه های دانشجویان در خصوص کمبود ظرفیت خوابگاه ها ، کمبود فضاهای ورزشی، کمبود فضای کلاس های درسی و وضعیت نامناسب پاویون ها در مراکز آموزشی درمانی گفت : دانشگاه علوم پزشکی با وجود این که عمر زیادی از تاسیس آن نمی گذرد اما پیشرفت خوبی از نظر توسعه فضاهای فیزیکی و زیرساخت ها داشته است و رتبه خوبی را درمیان دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.وی ادامه داد: تامین نیاز های حداقلی رفاهی حق دانشجویان است و مسئولین تمام این نیازها را به خوبی می دانند و درک می کنند و برای رفع آنها تلاش می کنند .دکتر بنده یزدانی تصریح کرد: نیاز سنجی دقیقی از تمام دانشکده ها جهت کمبود های فضاهای فیزیکی انجام شده است و با بررسی های انجام شده جانمایی های استانداردی در محل پردیس دانشگاه صورت گرفته است. وی افزود : بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی فردیس به زودی افتتاح می شود و با راه اندازی این مرکز بخشی از کمبود سرانه تخت بیمارستانی در استان جبران می‌شود . علاوه بر این بیمارستان سیدالشهدا نیز در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید و همچنین تدابیری جهت تاسیس مگاهاسپیتال نیز اندیشیده شده است . در پایان این مراسم از دانشجویانی که در المپیاد های علمی رتبه های برتر کسب کرده بودند و در فعالیت های فرهنگی و اردوهای جهادی مشارکت داشتند تقدیر شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود