4 بهمن 1401
شماره خبر: 279309

نشست اندیشه ورز و سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی البرز با صدا و سیما برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



نشست هم اندیشی و هدف گذاری برنامه های سلامت محور با حضور جمعی از مدیران و برنامه سازان صدا و سیما البرز و مسئولان دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمد نوری سپهر ، رئیس حوزه ریاست دانشگاه گفت : رسانه در اعتلا سلامت و فرهنگ سازی نقش موثری دارد و زمانی نتایج مثبت آموزش دیده می شود که موضوعات سلامت محور تکرار شود.وی افزود: سهم برنامه های آموزشی در حوزه سلامت نیاز است افزایش یابد چرا که پیشگیری و فرهنگ سازی بر درمان مقدم است و با اموزش موثر می توان از بسیاری از مشکلات و بیماری ها پیشگیری کرد.دکتر نوری سپهر با اشاره به بسیاری از مقوله های بهداشتی از جمله آلودکی هوا، بهداشت محیط ، کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر ، ترویج سبک زندگی سالم، خود مراقبتی و .... بر همکاری دانشگاه در تولید و انتشار برنامه های آموزشی سلامت تاکید کرد.وی در ادامه به ظرفیت ها دانشگاه در تقویت و توسعه همکاری های بیشتر با صدا و سیما تاکید کرد و افزود: اساتید، اعضای هیات علمی ، کارشناسان دانشگاه در حوزه ها و بخش های مختلف سلامت، بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، تحقیقات و فناوری در آموزشی عمومی و ارتقا سواد سلامت در جامعه تلاش می کنند. .
توسعه همکاری در تولید برنامه های سلامت محور
دکتر حمید میرشمسی، مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: سلامت مقوله ای اجتماعی و فراگیر است چرا که در بخش سلامت همه ی افراد جامعه اعم از مردم و مسئولین در ایجاد جامعه ای سالم تاثیر گذار هستند و برای داشتن جامعه ای سالم نیاز است مردم آگاهی و آموزش های لازم را ببینند و صدا و سیما به عنوان یک رسانه جمعی و عمومی نقش موثری در این مهم خواهد داشت.وی ادامه داد: زمانی که مردم بدانند چگونه از خود مراقبت کنند بخش زیادی از مشکلات بخش سلامت مرتفع می شود . پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامتی با آموزش مداوم و مکرر امکان پذیر است.دکتر میرشمسی بر توسعه تولیدات برنامه های سلامت محور با حضور اساتید و کارشناسان حوزه سلامت در استان تاکید کرد. این نشست با حضور نمایندگان ، کارشناسان و مدیران بخش های بهداشت، درمان، آموزش ، تحقیقات و فناوری ، غذا و دارو برگزار شد و هر یک از نمایندگان به تشریح سیاست ها و نیازهای رسانه ای و اطلاع رسانی خود با هدف اعتلا سلامت استان پرداختند. در این نشست راه کار ها ، چالش ها و پیشنهادات در جهت تولید و پخش برنامه های سلامت محور ، موثر ، کارامد گفتگو و تبادل نظر شد و بر استفاده از ظرفیت های علمی و آموزشی دانشگاه تاکید شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود