15 اسفند 1401
شماره خبر: 281634

همکاری‌های کانون و حوزه هنری درز زمینه تولید آثار فرهنگی، هنری افزایش می‌یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مهری فلاح، سرپرست کانون البرز و محمد مهرابی رییس حوزه‌ی هنری استان، بر علاقه مندی به لزوم همکاری بیشتر در زمینه تولید آثار فرهنگی، هنری تاکید کردند.
نشست مشترک این دو مقام مسؤول، روز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در دفتر مهرابی، رییس حوزه هنری، انجام شد. مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به زمینه‌های موجود برای افزایش همکاری‌ها و تشکر از اتفاقات خوبی که تاکنون رخ داده به ویژه تجربه خوشایند اجرای مسابقه نقاشی «خانواده‌ی من» و پیشینه‌ی فرآیند این کار افزود امیدواریم که با همکاری و هم افزایی بیشتر بتوانیم نتایج اثربخشی را دریافت کنیم. این مقام مسؤول با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کانون از جمله داشتن اعضا، مربیان و قصه‌گویان توانمندو همکاران متخصص در زمینه هنری، افزود ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصد داریم فضای شاد و مفرحی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده و از طریق فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، نمایش، بازی و سرگرمی، سرود و غیره بتوانیم فعالیت های مناسبی را برای گروه سنی کودک و نوجوان به ویژه نوجوانان اجرا کنیم. سرپرست کانون البرز همچنین به ظرفیت اجرای نمایش و حضور تماشاخانه‌های سیار کانون البرز به عنوان یک فرصت بسیار خوب اشاره کرد. مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز نیز با اشاره به اهمیت و ظرفیت موسیقی، از سرود «سلام فرمانده» به عنوان یکی ازنمونه‌های موفق تاثیر موسیقی بر کودکان و نوجوانان یاد کرده و افزود این سرود ظرفیت موسیقی و کاری که می تواند انجام دهد را به درستی نشان داد.وی افزود از همکاری با کانون پرورش فکری بسیار خوشحال و مسرور هستیم و امیدواریم که بتوانیم مسؤولان دغدغه‌مند کانون را همراهی کنیم. مهرابی با اشاره به عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت حتی اگر از دور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز را مشاهده کنیم نیز متوجه دغدغه‌مندی مدیر و همکاران این مجموعه در استان خواهیم شد.
این مقام مسؤول همچنین گفت ویژگی هنر امروزه باید حل مسئله باشد؛ زیرا از ابزار و زبان هنر باید استفاده کنیم تا بتوانیم آسیب‌ها به ویژه آسیب‌های فرهنگی را از بین ببریم.وی بر لزوم باز تعریف فعالیت‌ها و عمل بر مبنای اهداف هر دو سازمان تاکید کرد. مهرابی با اشاره به اتفاقاتی که در دو سال اخیر در حوزه‌ی رسانه در حوزه هنری افتاده است و فعال شدن دفاتر هنری افزود ما امیدواریم که با استفاده از ظرفیت‌هایی که در مرکز رسانه حوزه هنری داریم و می‌توان گفت بهترین مرکز رسانه در سطح استان است، اتقاقات اثر بخشی را برای نوجوانان رقم بزنیم تا مسیر زندگی خودشان را پیدا کنند.رییس حوزه هنری سبک زندگی،امیدآفرینی و معرفی انقلاب و دفاع مقدس را از موضوعات محوری کار در این نهاد عنوان کرد. مهری فلاح نیز در ادامه به ظرفیت همکاران علاقمند و مشتاق در کانون اشاره کرد و افزود امیدواریم که بتوانیم ما نیز فعالیت‌های فرهنگی، هنری خود را بر اساس اسناد بالادستی کانون با موضوعات شما تلفیق کرده و در جهت پیشبرد برنامه‌ها تلاش کنیم.در پایان این نشست مقرر شد کارشناسان هر دو سازمان در جلسات جداگانه‌ای به صورت عملکردی فعالیت‌ها را بررسی و برای انجام کارهای مشترک در سال جدید جدول سالانه تهیه و بر اساس آن با توجه به اسناد بالادستی کانون و حوزه هنری اقدام کنند. گفتنی است مهری فلاح، سرپرست کانون و جمعی از کارشناسان که وی را در این دیدار که روز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ انجام شد، همراهی می‌کردند با همراهی مهرابی رئیس حوزه هنری و جمعی از کارشناسان حوزه هنری از تمامی بخش‌های ساختمان حوزه هنری بازدید کرده و سپس از استودیو حوزه هنری واقع در سازمان تبلیغات استان بازدید و ظرفیت‌های این حوزه را جهت تولید آلبوم های صوتی در حوزه قصه گویی، سرود و غیره بررسی کردند.لازم به ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز قصد دارد با استفاده از ظرفیت قصه‌گویان موفق این سازمان آلبوم‌های قصه‌گویی ویژه گروه‌های سنی مختلف را با همراهی حوزه هنری تولید و منتشر کند.




ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود