27 اسفند 1401
شماره خبر: 282240

مسیر مطالبه گری را باید ادامه داد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم اسفندماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.
آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم اسفندماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه روزهای پایانی ماه شعبان المعظم مصادف شده با روزهای پایانی سال، بیان داشت: توجه به این‌که لحظات مهمی را سپری می‌کنیم ما را از غفلت خارج می‌کند در این آخرین جمعه سال و آخرین جمعه ماه شعبان، لازم است که از خدای تعالی درخواست کنیم لغزش‌های گذشته ما را اگر تا الآن نبخشیده است ببخشد و عرض می‌کنیم: «اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان فاغفرلنا فیما بقی منه».
صلوات گناهان را ریشه‌کن مى‌کند
وی در ادامه با تأکید بر اینکه خدای تعالی با نظر رحمت به همه ما نگاه کند و پاک وارد ضیافت الهی شویم، اظهار داشت: سال گذشته روایتی را از مرحوم شیخ‌ صدوق در امالی خواندم که مناسب است بازگو کنم، فرمودند: «هر کس نمى‌تواند کارى کند که به سبب آن گناهانش از بین برود بر محمّد و خاندان او بسیار درود فرستد، زیرا صلوات گناهان را ریشه‌کن مى‌کند».
ماه مبارک رمضان سر سال کسانی است که مواظبت‌های معنوی دارند
امام‌جمعه کرج بابیان اینکه پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و سال جدید را به همه شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم، عنوان کرد: سال جدید سر سال اقتصادی و مسائل فراوانی است که افراد جامعه با برنامه‌ریزی‌هایی که می‌کنند امور خود را برای آینده تنظیم می‌کنند. ماه مبارک رمضان هم سر سال کسانی است که مواظبت‌های معنوی دارند و گذشته را بررسی و حسابرسی می‌کنند که چه عملکردی داشتند و برای سال آینده برنامه‌های معنوی خود را تنظیم می‌کنند و این دو برنامه‌ریزی امسال قرین هم شدند.
بهار انسان‌ها حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه است
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را تشبیه به بهار کردند، گفت: همان‌طور که وارد فصل بهار می‌شویم و ماه رمضان که بهار قرآن است را هم درک می‌کنیم، خوب است توجه جدی ما به بهار انسان‌ها یعنی ربیع الانام حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه باشد.
بهار نیاز بشر است
وی در ادامه با طرح این پرسش که در بهار چه اتفاقی می‌افتد، پاسخ داد: بهار حیاتِ دوباره است، زندگیِ جدید است، شکفتن، نشاط، طراوت و سرزندگی است، امید به آینده است. در یک کلمه، بهار نیاز بشر است. وجود ولی‌عصر ارواحنا فداه این بهار انسان‌ها نیاز بشر است. در دعا نخواندید که «بِبَقَائِهِ بَقِیَتِ الدُّنْیَا وَ بِیُمْنِهِ رُزِقَ‏ الْوَرَى‏ وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ».
در بهار طبیعت و بهار قرآن توجهمان به مبیّن قرآن و قرآن ناطق امام عصر باشد
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در بهار طبیعت و بهار قرآن توجهمان به مبیّن قرآن و قرآن ناطق امام عصر باشد، گفت: چون قرآن در شبِ قدرِ ماه مبارک رمضان بر قلب ولی خدا عرضه می‌شود، و این کتاب هدایت بشر، توسط قرآن ناطق، انسان‌ها را دستگیری و هدایت می‌کند.
ماه مبارک رمضان بهار دعاست
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه دعا یعنی بهار دعاست، گفت: اتفاقاً یکی از مهم‌ترین دعاهای این ماه، دعای افتتاح است که حضرت ولی‌عصر به نائب دوم خودشان تعلیم فرمودند و این را هم باید بدانید که دعاها و اعمال صالحه و عبادی ما به برکت اهل‌بیت و به‌خصوص حضرت موردقبول واقع می‌شود، در دعای ندبه می‌خوانیم: «وَ دُعَائَنَا بِهِ‏ مُسْتَجَاباً». نه‌فقط دعا بلکه تمام اعمال و در زیارت امام زمان عرض می‌کنیم: «أَشْهَدُ أَنَّ بِوِلاَیَتِکَ تُقْبَلُ الْأَعْمَالُ».
مهم‌ترین درس بهار غفلت زدایی است
وی با تأکید بر اینکه بهار که می‌شود درس‌های فراوانی می‌دهد که مهم‌ترین آن غفلت زدایی است، تصریح کرد: چشم عبرت بین خود را بازکنید و بفهمید که اگر مردید دوباره زنده می‌شوید، پس اعمالتان را، آخرتتان را درست کنید.
رمضان را ماه عملیات فرهنگی و معنوی قرار دهید
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه ماه رمضان را دوستان فرهنگی ماه عملیات فرهنگی و معنوی قرار دهند و با برنامه‏ریزی اموری را در خانواده و در محلات اجرا کنند، گفت: محله را آباد و ماه مبارک رمضان را ماه رویش کنید. همان‌طور که فصل، نو می‌شود؛ در ماه رمضان انسان باید رشد کند. فطرت انسان شکوفا می‌شود. روز عید فطر برمی‌گردیم به فطرت خودمان که برای همین به آن عید فطر گفتند. در طول ماه باید این کار انجام بگیرد.
توصیه‌های امام‌جمعه کرج برای ماه مبارک رمضان / عملیات فرهنگی رمضان
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان صله‌رحم کنید. به پدر و مادر نیکی کنید. با همسایگان مهربانی کنید. به دختران خانه به‌عنوان عوامل جلب برکت تکریم کنید. اهل بخشش باشید، در این ماه ارزان‌فروشی کنید. نانوایان و کسبه مؤمن را تکریم کنید. از معلمان تجلیل کنید. سالمندان محله را رسیدگی و دیدار کنید. از بیماران عیادت کنید. امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنید.وی در ادامه افزود: نیمه رمضان و ولادت کریم اهل‌بیت را اهمیت بدهید. دهم رمضان و وفات حضرت خدیجه را اهمیت بدهید. از نیروی انتظامی محل دیدار و تکریم داشته باشید. خانواده شهدا را غافل نباشید. مستمندان را رسیدگی کنید. روزه اولی‌ها را تکریم و تشویق کنید. اطعام و افطاری ساده داشته باشید. با اهل خانه مهربان باشید. برای روز جمهوری اسلامی و روز قدس برنامه داشته باشید و امثال این‌ها. برای هم و برای غلبه بر دشمنان و پیروزی جبهه اسلام و حل مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد در این ماه دعا کنید. این‌ها که عرض کردم همه عملیات فرهنگی بود. ان‌شاءالله دوستان اگر این‌ها را پیگیری کنند نتایج خوبی را در محله و در شهر و استان خواهیم داشت.
ملی شدن صنعت نفت یکی از مهم‌ترین تجربیات در برخورد با نظام استعماری و استکباری غرب بوده است
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۲۹، گفت: این واقعه برای ملت ایران یک درس بزرگ و یکی از مهم‌ترین تجربیات در برخورد با نظام استعماری و استکباری غرب بوده است؛ و به‌خوبی باسیاست‌های انگلیس و دشمنی‌های آمریکا آشنا شد.
مردم ایران اسلامی، برای فرهنگ و سیاست غرب ارزشی قائل نیستند
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: مردم ما به‌خوبی فهمیدند که سلطه گران تا ایران انقلابی باشد و بر سر مواضع اصولی و استقلال خودش ایستاده باشد و باکسی در این زمینه‌ها تعارف نداشته باشد، او را رها نمی‌کنند. لذا محکم و مستحکم مقاومت می‌کند.
هر کشوری که تمدن غرب را نپذیرد تحت‌فشار قرار می‌دهند
وی با تأکید بر اینکه غربی‌ها این را خوب فهمیده‌اند که مردم ایران اسلامی، برای فرهنگ و سیاست غرب ارزشی قائل نیستند، گفت: نه‌تنها ایران بلکه هر کشوری که تمدن غرب را نپذیرد تحت‌فشار قرار می‌دهند. به پایگاه‌های نظامی آمریکا و اذنابش در سراسر دنیا نگاهی بکنید. سازمان ملل اگر واقعاً بخواهد به وظیفه‌اش عمل کند باید از آمریکا بپرسد به چه دلیل دنیاپسندی در کشورهای دیگر این‌همه پایگاه نظامی زده است و در سیاست‌ها و امور داخلی کشورها دخالت می‌کند و اموال آنان را به ادله مختلف غارت می‌کند؟
مردم ایران ضد استبداد و استعمارستیز و استکبارستیزند
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه ملی شدن نفت برای ما درس است، و زمینه‌ای شده که امروز با عبرت گیری از آن اتفاقات، مسئولان دقت بیشتری در روابط با کشورها داشته باشند، اذعان داشت: اگر سلطه‌گران خوب رصد کرده باشند و تاریخ معاصر ایران را لااقل مرور کرده باشند و وقایعی مثل نهضت تنباکو، نهضت مشروطه، نهضت ملی شدن نفت، ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی و امثال این‌ها را در نظر داشته باشند این را می‌فهمند که مردم ایران ضد استبداد و استعمارستیز و استکبارستیزند. لذا اگر ما از این اهداف دست بکشیم با ما کاری ندارند.
مسئله آمریکا با ما، حذف خود جمهوری اسلامی است
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا مطلبی روز اول سال ۹۵ فرمودند حیفم آمد تکرار نکنم برای شما: «حالا اگر ما نگوییم که اسلام جوابگوى نیازهای جامعه است با ما کاری ندارند» و دربیانی دیگر فرمودند: «مسئله آمریکا با ما، حذف خود جمهوری اسلامی است. و اگر روی موضوعاتی مثل فناوری هسته‌ای، قدرت موشکی، حضور منطقه‌ای و… تمرکز کرده است، آن را مقدمه‌ای برای حذف جمهوری اسلامی می‌داند؛ یعنی می‌خواهد اول بازوان و اهرم‌های قدرت ایران را بچیند، سپس ضربه نهایی را وارد کند. انتهای هر مذاکره‌ای با آمریکا، پایان نظام جمهوری اسلامی است و چیز دیگری آنان را راضی نخواهد کرد. ملتی که ابزارهای دفاعی خود را تسلیم دشمن می‌کند تا شاید امتیازی بگیرد، در حقیقت سند نابودی خود را امضا کرده است. عبارت “هسته‌ای را بدهیم برود، تا آسوده شویم و رفع تحریم کنند، و دست به تکنولوژی پیدا کنیم” یا از سر حماقت است یا خیانت، چون این موضع، تکرار همان حرف دشمن است. ایران ضعیف شده، آرامش نخواهد دید؛ بلکه مورد هجوم نهایی قرار خواهد کرد. ازاین‌رو هرچند «مقاومت» هزینه دارد، اما هزینه آن کمتر از «تسلیم» است. تسلیم ننگ تاریخی امروز و آینده است و اگر این تسلیم، به نام دین و اسلام باشد، فاجعه مضاعفی خواهد بود». چقدر این بیان صریح و روشن دارد رابطه را ترسیم‌ می‌کند.
پرشورتر از همیشه و باصلابتی بیشتر مرگ بر آمریکا را تکرار می‌کنیم
وی در ادامه افزود: بنابراین مردم ما یک‌قدم از آرمان‌ها و اهدافش که یکی از آن‌ها استکبارستیزی است عقب‌نشینی نمی‌کند، دیدید که با تحریف و دروغ و توجیه خواستند همین ‌شعار همیشگی ‌را هم‌ از مردم بگیرند اما نتوانستند. گفتند خوب نیست برای کسی مرگ خواستن و یا اگر به الهه و مقدسات کسی چیزی بگویید آن‌ها هم به مقدسات شما خواهند گفت، پس این شعار را ندهید. کسی گوش نداد و پرشورتر از همیشه و باصلابتی بیشتر مرگ بر آمریکا را تکرار می‌کنیم.
تاریخ ملی شدن نفت را با دقت بخوانید
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه تاریخ ملی شدن نفت را با دقت بخوانید، گفت: این‌که نسبت به مصدق داده می‌شود هم درست نیست این مهم توسط روحانیت و آیت‌الله کاشانی و فدائیان اسلام شروع و دنبال شد و به نتیجه رسید و بعد در زمان مصدق اعلام شد و این‌ها مصادره کردند. و متأسفانه با اعتماد غلطی که به آمریکائی‌ها کرد همه داشته‌های ملت را به یک کودتا باد داد.
انقلاب اسلامی جبران مافات کرد
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: آمدند در ایران خیمه زدند تا منابع را ببلعند، حضرت آقا در بیانیه گام دوم فرمودند: «ایران دارای یک درصد جمعیت جهان و دارای ۷ درصد ذخایر معدنی جهان است. و ازنظر ظرفیت‌های استفاده‌نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان است». همین دارائی‌ها طمع کشورهای سلطه‌گر را برای تسلط بر ایران بیشتر می‌کند. اما انقلاب اسلامی جبران مافات کرد و تا امروز دائم مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.
چیزی جز خفت و مفتضح شدن عاید آمریکا نشده است
وی ادامه داد: همین آمریکا تا امروز چقدر هزینه کرده؟ چند برابر درآمدهای نفتی ایران از اول تا امروز را آمریکا خرج کرده تا ایران را به عقب برگرداند و محور مقاومت و خط ضد استکباری را بشکند اما چیزی جز خفت و مفتضح شدن عایدش نشده است.
یکی از موارد شکست آمریکا احیای روابط بین ایران و عربستان است
امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه ما هرروز شاهد خبری از بدبختی و اضمحلال و کم‌رنگ شدن نقش خبیثانه‌اش در نظم جهانی و در منطقه هستیم، گفت: یکی از موارد شکست آمریکا در سیاست‌هایش و بدبختی رژیم صهیونیستی همین احیای روابط بین ایران و عربستان است. نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای می‌نویسد: «این توافق امیدهای اسرائیل برای ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای علیه ایران را از بین برد. تصمیم سعودی‌ها نشان داد که همسایگان ‌ایران آن ‌را کشور قدرتمندی می‌بینند که نباید با آن وارد درگیری شد» و البته یک ضربه کاری هم به صهیونیست‌های پلید بود چون دیگر نمی‌تواند ائتلافی علیه ایران در منطقه به وجود بیاورد. دستور کارشان، طرح هزار ضربه چاقو به ایران بود، اما با یک ضربه فعلاً زمین‌گیر شدند و حیثیت آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی با این ضربه از بین رفت.
ایران همه مؤلفه‌های قدرت داخلی و منطقه‌ای برای پیروزی در میدان و دیپلماسی را داشت
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: آنچه مهم و قابل‌توجه است این است که ایران ازنظر زمان و مسائل پیرامونی در بهترین وقت و بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود، توافق را پذیرفت و این پذیرشی از روی ضعف و گرفتاری نبود، و همه مؤلفه‌های قدرت داخلی و منطقه‌ای برای پیروزی در میدان و دیپلماسی را داشت. حالا هی یک عده مفلوک سیاسی با مخالفان خارج نشسته و آشوب سازان داخلی هم‌صدا شوند و نق بزنند، چه ثمری دارد؟ کاری که برای ایران باید انجام می‌گرفته انجام‌گرفته است.
ایران باید عمل به تعهدات را با زمان‌بندی مشخص راستی آزمائی کند
وی در ادامه بابیان اینکه برای عربستان هم این توافق خوب است چون اوضاع خوبی در منطقه ندارد، گفت: عربستان دچار نزاع داخلی است، جنگ یمن هم فرسایشی شده و به اهداف موردنظر هم نرسیده‌اند، امارات هم که تمرد دستور می‌کند و با آمریکا هم دچار تنش شده‌اند. پس توافق برایش خوب است. چین هم با هر کس، هر جور، سلطه‌گری آمریکا را از بین ببرد دست موافقت می‌دهد. فقط ایران باید دقت لازم را داشته باشد که عمل به تعهدات را با زمان‌بندی مشخص راستی آزمائی کند.
قسمت زیادی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای بازسازی نشده است / دولت محترم بودجه مناسب را به این مهم اختصاص دهد
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به سفرهای نوروزی، گفت: نکته دیگر راجع به سفرهایی که در پیش دارید ان‌شاءالله همه مقررات را برای صحت و سلامت بیشتر رعایت می‌کنید اما همان‌طور که سال قبل هم عرض کردم و با رصدی که شد کارهای فراوانی هم در این زمینه صورت گرفته و عزیزان با عنوان به جان مردم اهمیت بدهید و به جد دنبال می‌کنند اما همچنان قسمت زیادی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای بازسازی نشده که لازم است دولت محترم بودجه مناسب را به این مهم اختصاص دهد تا این ۳۵% تصادفات و ۷۰% تلفات این نقاط از بین برود. آمار کشته و مجروح زمین‌گیر زیاد است که با بازسازی نقاط حادثه‌خیز مشخص‌شده مشکل حل می‌شود.
روزه‌خواری درملأعام بی‌احترامی به حریم دیگران و جرم است
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به نکته استانی، گفت: جلسات قرآنی را زیاد کنید. افطاری ساده را برقرار کنید. احترام ماه صیام و شئون ماه را نگهدارید. چون مسیر مسافران هستیم فضاهایی ترتیب داده شود برای مسافران و معذورین که در ملاء عام روزه‌خواری صورت نگیرد. روزه‌خواری حرام است و نباید انجام داد. کسی که عمداً و متعمداً روزه می‌خورد خودش می‌داند و خدا؛ اما اگر درملأعام انجام داد این بی‌احترامی کردن به حریم دیگران است و جرم است. باید با آن برخورد جرمی شود. با توجه به چیزی که در قانون آمده است؛ اما خوب است که در خود مسیر جاهایی فراهم شود برای کسانی که مبتلا هستند که درملأعام اقدام به روزه‌خواری نکنند.
پارک علم و فناوری البرز از طرف مسئولان استانی و ملی موردتوجه بیشتری قرار گیرد
وی در بخش دیگری با اشاره به شعار سال، گفت: بعدازاینکه حضرت آقا سال ۱۴۰۱ را به‌عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری کردند. بنده در اولین روز کاری سال جدید به خاطر اهمیت موضوع از پارک علم و فناوری استان دیدن کردم. واقعاً این پارک سرمایه استان است و برکات فراوانی از جهات گوناگون برای اقتصاد منطقه و کشور دارد لذا باید از طرف مسئولان استانی و ملی بیشتر موردتوجه قرار بگیرند. در طول یک سال گذشته طبق گزارشی که عزیزان دادند سعی کردند در مسیر شعار سال حرکت کنند. ابداعاتی هم داشتند که اگر حمایت جدی شود در کشور قابل‌اجرا خواهد بود.
ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته باعث امیدواری است
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه راجع به نام‌گذاری سال من از مسئولین محترم استان درخواست کردم که گزارش‌هایشان را بدهند، گفت: کارهای فراوانی انجام‌گرفته و بنده فی‌الجمله مطلع هستم اما خوب است مسئول مربوطه خودش گزارش را بدهد که منویات حضرت آقا برای رشد این قصه در استان چگونه بوده. کارهای فراوانی صورت گرفته؛ حیف است که این‌ها را مردم ندانند که خودش باعث امیدواری است و تشکر همه را به همراه خواهد داشت که اگر تشکر کنیم «لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم».
مسیر مطالبه گری را باید ادامه داد
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مسئله عفاف و حجاب، گفت: متأسفانه رعایت نمی‌کنند. گروه‌هایی که حمایت کردند و فضاهایی را برای سؤال و مطالبه گری فراهم کردند از همه این عزیزان تشکر می‌کنم. ما صحبتی را جلسه قبل کردیم و گروه‌های مختلفی به حمایت آمدند و این خودش جای امیدواری است. باید این مسیر مطالبه گری را ادامه داد و در این راه هم باید ابداع داشت.
از رئیس اصناف انتظار بیشتری داریم / کوتاهی‌هایی دیده می‌شود / برای اجرای قانون و حکم خدا از هیچ‌چیزی غیر از خدا نباید ترسید / طبق قانون عمل کنید
وی در ادامه بابیان اینکه از رئیس اصناف انتظار بیشتری داریم، گفت: با بررسی‌هایی که در همین یک هفته انجام شد کوتاهی‌هایی دیده می‌شود و متأسفانه آقایان هم زیر بار نمی‌روند و به گردن دیگری می‌اندازند و فرافکنی می‌کنند. وظیفه اصلی خودشان را انجام نمی‌دهند. رفتند درب مغازه‌ها را بسته‌اند؛ نزدیک ۲۷ مغازه بسته‌شده؛ اما به‌عنوان عفاف و حجاب نبستند. به‌عنوان عفاف حجاب رفتند ولی قانونی را که اعمال کردند قانون عفاف و حجاب نبوده. این درست نیست. این ترس است. دوستان می‌ترسند. نمی‌دانم ترس از چه دارند. برای اجرای قانون و حکم خدا از هیچ‌چیزی غیر از خدا نباید ترسید. از خدا بترسید. از چه می‌ترسید؟ طبق قانون عمل کنید.
ما با بدنه مردم که در سطح جامعه هستند کاری نداریم / مراکز فروش و دولتی موظف هستند که به قانون تن دهند و عمل کنند / مسئولی که کارش را درست انجام ندهد ترک فعل کرده است
خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه ما با مردم کاری نداریم، تصریح کرد: ما با بدنه مردم که در سطح جامعه هستند کاری نداریم. حتی دستگاه‌های انتظامی هم نباید ورودی به آن معنا داشته باشند؛ مگر قانون برای آن‌ها وظیفه را تعیین کرده باشد. من مکرر اینجا برای بار چندم است که عرض می‌کنم؛ باکسانی که از دستگاه دولت و نظام مجوز می‌گیرند برای کار کردن کارداریم. مراکز فروش، اصناف، بانک‌ها، مراکز دولتی، تمام این‌ها موظف هستند که به قانون تن بدهند و عمل کنند. مسئول بالاتری که آنجا نشسته اگر کارش را درست انجام ندهد ترک فعل کرده؛ یعنی کارش را درست انجام نداده.آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه هفته گذشته به بعضی از دوستان تذکر داده شد؛ انکار کردند، گفت: بعضی از آقایان موظف شدند مستنداتی را تهیه کردند و به آن مسئول مربوطه دادند که شما که می‌گوید در دستگاه من اتفاقی نیفتاده این هم مواردش. حالا منتظریم ببینیم آیا عمل می‌کنند طبق قانون یا نه؟!
دستگاه قضایی باید خوب و محکم وارد شود
وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی هم باید خوب و محکم وارد قصه شود، گفت: بعضی از مواقع کم‌کاری و کوتاهی از این دستگاه است. با تمام احترامی که برای دادستان محترم قائل هستم و با ایشان ارتباط دارم، صحبت‌های ایشان را می‌شنوم، ایشان هم صحبت‌های بنده را می‌شنود، باز اینجا تذکر جدی می‌دهیم که وارد شود در این قصه. بخش زیادی از این مقوله متوجه خود ایشان است.
اگر قدرت را از بین ببرید ضایع کردید
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه به بازخوانی بیانات رهبری در این رابطه پرداخت و گفت: در تیر امسال که حضرت آقا دیداری داشتند با دستگاه قضا، ایشان هم خیلی دقیق و محکم درخواست کردند که دستگاه قضایی در این مسائل ورود پیدا کند. و بعد گفتند که شما قدرت دارید. اگر قدرت را از بین ببرید ضایع کردید. ایشان می‌فرمایند: «یک‌جور همین است که انسان از این قدرت استفاده نکند. اصلاً معطل بگذارد که این هم تضییع قوت است. این هم کفران نعمت الهی است. فرقی نمی‌کند تنبلی کردن، غفلت کردن، موجب می‌شود که این اقتدار از بین برود».
دستگاه قضایی باید بااقتدار وارد شود
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی باید بااقتدار وارد شود، گفت: البته دستور هم دارد و وظیفه هم دارد. آقا می‌فرماید: «با استناد به قانون؛ بنده با اعمال احساسات و شعارگونه وارد شدن در این قضایا موافق نیستم». کما اینکه ما هم در استان سعی کردیم نگذاریم دوستان احساساتی و شعاری وارد شوند. باید مبنایی و زیربنایی و باقاعده وارد شد.
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید: «در این قضایا با استناد به قانون محکم وارد شوند. این خود یک کار مهمی است. یا مسئله پیشگیری از جرم یکی از وظایف قوه قضاییه است و در قانون اساسی هم آمده بایستی جدی گرفته شود و در مورد آن هیچ اهمالی روا داشته نشود». یعنی اگر واقعاً جرمی مشهود است و دستگاه قضایی وارد نمی‌شود اینجا باید سؤال کرد. البته دستگاه قضایی می‌گوید بنده در جرم مشهود تکلیفی ندارم. جرم مشهود ضابط دارد و ضابط بدون حکم من هم باید اقدام کند. در یک‌بخشی همین است اما در بخش دیگری از جرم مشهود باید دستگاه قضایی وارد شود
جرم باید مجازاتش بازدارنده باشد
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه دادستان کل کشور هم به روسای کل دادگستری سراسر کشور اعلام کرده که به قید فوریت برنامه‌ریزی لازم برای برخورد جدی و بازدارنده با جرم کشف حجاب به عمل‌آورده شود، گفت: حالا رفتند مغازه را بستند، ۲۴ ساعت بعد باز کردند؛ اگر طبق همان ماده هم بستند باید یک هفته بسته باشد، باید ۶ ماه بسته باشد. جرم باید مجازاتش بازدارنده باشد. مجازاتی که مجرم را ناز کند به درد نمی‌خورد. مجازاتی که مجرم را لالایی بگوید و قلقلک بدهد که او خوشش بیاید به درد نمی‌خورد. پروانه را بگیرید. بگویید پروانه لغو می‌شود اگر کم‌فروشی کنی. اگر جنس تقلبی بدهی، اگر با جنست جنس دیگری بفروشی، پروانه‌ات را می‌گیریم. اگر درست عمل نکرد؟!
فروشنده‌ای که کشف حجاب کند جرم بین انجام می‌دهد
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: در بحث فروشندگی هم همین‌طور. فروشنده کشف حجاب کرده؛ جرم بین دارد انجام می‌دهد. چرا جلویش را نمی‌گیرند؟ به رئیس اصناف گفته می‌شود می‌گوید این‌طور نیست. دیشب پنج گروه را فرستادیم رفتند در مراکز مختلف فروش فیلم و عکس گرفتند تا برای ایشان بفرستیم که متوجه شود این‌طور که به او گزارش می‌دهند نیست.
مجازات اصلی جرم کشف حجاب
وی در ادامه گفت: مجازات اصلی جرم کشف حجاب به‌موجب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ده روز تا دو ماه حبس است؛ اما ازآنجاکه در اجرای سایر مقررات مجازات، حبس کمتر از سه ماه، الزاماً باید تبدیل به مجازات جایگزین حبس شود با در نظر گرفتن مواد ۲۳، ۲۶، ۶۵ و ۸۷ قانون مجازات اسلامی دادگاه‌ها می‌توانند کسانی را که مرتکب جرم کشف حجاب می‌شوند علاوه بر پرداخت جزای نقدی به تحمل یک یا چند مورد از مجازات‌های تبعی و تکمیلی مانند تبعید، منع از اشتغال به حرفه یا کار معین، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، منع از خروج از کشور، الزام به انجام خدمات عمومی رایگان، منع از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی، توقیف وسایل دخیل در ارتکاب جرم الزام به یادگیری حرفه، شغل یا کار معین و… به مدت ۶ ماه محکوم کند.
مسئله کشف حجاب قانون دارد اما دوستان عمل نمی‌کنند
امام‌جمعه کرج ضمن انتقاد از این موضوع که مسئله کشف حجاب قانون دارد اما دوستان عمل نمی‌کنند، گفت: این‌ها را دادستان به دادگستری‌ها گفته که باید انجام بدهند. مجازات جرم کشف حجاب ازجمله مجازات‌های درجه ۸ است، بنابراین به‌موجب مواد ۳۴۰ و ۴۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری به این جرم مستقیماً در دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شود و رأی دادگاه قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است. بعد کسانی که تشویق به بی‌حجابی می‌کنند مجازاتش ۱۶ سال حبس است. از خود مجرم بیشتر است.
با مسئله کشف حجاب خانواده را از بین می‌برند / حراست‌های دستگاه‌ها وظیفه خودتان را به‌خوبی انجام دهید
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه با مسئله کشف حجاب خانواده را از بین می‌برند، گفت: خود دوستان باید مواظب باشند که خانواده‌هایشان حفظ شوند. این مسئله قابل دقت است. به بعضی از حراست‌های دستگاه‌ها هم عرض می‌کنیم که وظیفه خودتان را به‌خوبی انجام دهید و الا شما هم مشمول این ترک فعل‌ها خواهید بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود