4 آذر 1402
شماره خبر: 296385

بسیج شجره طیبه، مولود انقلاب و ریشه‌دار است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



حجت‌الاسلام والمسلمین نورپور خطیب نماز جمعه کمالشهر گفت: بسیج شجره طیبه‌ای که مولود انقلاب و ریشه‌دار و پرثمر است.
به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین نورپور خطیب نماز جمعه کمالشهر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، به لزوم پرهیز از هواپرستی اشاره کرد و گفت: بیانی‌ است نبوی و علوی، مهم و تاثیرگذار؛ خطرناک‌ترین دشمن انسان که او باید بسیار مراقب و مواظب باشد، تا در دام این دو دشمن نیفتد، که هم پیامبر اکرم(ص) فرمودند و هم امام علی(علیه السلام): خطرناک‌ترین چیزی که برای شما می‌ترسم دو چیز است: ۱. تبعیت از هوا و هوس (هوا پرستی) ۲. آرزوهای بلند و غیرمتعارف و دست نیافتنی، هوا پرستی شما را از حق و حقیقت باز می‌دارد، آرزوهای بلند و دست‌نیافتنی شما را در عالم خیالات نگه می‌دارد و باعث می‌شود که انسان آخرت را فراموش کند و آمادگی نداشته باشد برای رفتن به آن دنیا.
وی در ادامه به بیان اهمیت جهاد با نفس پرداخت و گفت: امام علی(علیه السلام) فرمودند:《جهادی که در اسلام ارزش بالایی دارد و بهترین جهاد است، این است که انسان با نفس خود مبارزه کند .》که البته هنر می‌خواهد، که در میدان مبارزه با نفس انسان پیروز شود.یک لحظه غفلت و ندانم‌کاری، کار دست انسان می‌دهد، یک آن هوا پرستی، یک عمر پشیمانی می آورد.تقریبا ۱۰۸ بار کلمه جهاد در قرآن تکرار شده و آیات و روایات زیادی درباره جهاد داریم. جهاد فقط به تفنگ و شمشیر نیست، جهاد فکری، عملی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، تبیینی هم داریم.هر نوع تلاش در راه خدا، با قصد نزدیکی به خدا باشد، جهاد است.
ناطق خطبه‌های نماز جمعه کمالشهر در ادامه‌ی خطبه، به تلاش ها و روشنگری حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) که زبان ناتوان است از وصف گوشه‌ای از عظمت ایشان؛ در کنار عبادت، تفسیر قرآن، همسرداری، تربیت فرزند، عفاف و حجاب، ایثار و فداکاری و کمک به پیامبر اکرم(صلی الله)، یکی از مهم‌ترین کارهای‌‌شان جهاد تبیین بود، در مسجد النبی خطبه فدکیه را ایراد کردند، شأن ایشان برتر از این است که به خاطر مال دنیا خطبه بخواند، ایشان در دفاع از امام زمانش و ولایت خطبه خواندند و شهید راه دفاع از ولایت هستند، ما باید از او جهاد تببین را یاد بگیریم، فاطمه‌ زهرا(س) بزرگترین مجاهد در راه خدا بودند، هم با مال هم با جان و بیان خود تبلیغ کردند.
حجت الاسلام والمسلمین نورپور در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که مولود انقلاب است و ریشه‌دار و پرثمر است، تشکیل بسیج یکی از شاهکارهای امام راحل (ره) بود، ایشان با تاسی از جد بزرگوار خود پیامبر اکرم (ص) مردم را با تشکیل بسیج به صحنه آورد و از روزی که بسیج شکل گرفت تا به الان منشا برکات و خدمات متعددی بود، در ۸ سال دفاع مقدس، قائله‌ی کردستان، کرونا، حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله، در دفع فتنه ها این بسیجی‌ها بودند، هستند و خواهند بود که سینه خود را سپر می‌کنند.
امام جمعه کمالشهر در آخر خطبه یادآور مساله فلسطین شد و گفت: جنایات اسرائیل و آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی به شدت آن‌ها را منفور کرده است. اسرائیل و آمریکا به تعبیر مقام معظم رهبری ضربه فنی شدند، اینان عزم‌شان را جزم کرده بودند که فلسطین را نابود کنند؛ اما دیدید که این حماس و جهاد اسلامی بود که شرایط خود را به اسرائیل قبولاند.دست تمام رزمندگان را می‌بوسیم و افتخار می‌کنیم. ای کاش یک‌ذره از غیرت و تلاش این‌ها را سایر کشورهای اسلامی داشتند. متاسفانه بعضی از کشورهای اسلامی ۴۰ درصد نفت اسرائیل را تامین می‌کنند و از روزی که جنگ غزه شروع شده است، ۸ درصد هم اضافه کردند. سوخت هواپیماهای‌ جنگی و تانک‌ها را این کشورهای اسلامی تامین می‌کنند. در غزه بیش از ۱۴ هزار شهید دادیم. اما این‌ها غلبه خون به شمشیر را به نمایش می‌گذارند. امروز جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، همه مردم به آن اعتراض می‌کنند و یک بسیج علیه این کارها شکل گرفته است. شعار یهودی ستیزی شعار اول مردم اروپایی شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود