4 اردیبهشت 1403
شماره خبر: 303571

خیزش هدفمند و موثر جهت ارتقاء کمی و کیفی اشتغال زندانیان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



اولین جلسه کارگروه اشتغال اداره کل زندان های استان البرز با حضور مدیر کل زندان های استان، روسای زندان‌ها، مسئولان اشتغال اداره کل، بنیاد تعاون و انجمن های حمایت از زندانیان با هدف اجرایی کردن اولویت اشتغالِ «صنعت محور» و «خوابگاه-کارگاه» برگزار شد.
در این جلسه که در دفتر مدیر کل زندان‌های استان البرز برگزار شد ضمن بررسی مصوبات سال گذشته‌ی کارگروه اشتغال در خصوص ارتقا کمی و کیفی اشتغال مددجویان بحث و تبادل نظر شد.
فتحی مدیر کل زندان‌های استان البرز در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه اشتغال در امر توانمندسازی زندانیان افزود: در کنار اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود تا عشق به کار نباشد توفیق چندانی حاصل نمی شود و باید در امر اصلاح و تربیت زندانیان عاشقانه کار کرد.فتحی با اشاره به میزان دستمزد زندانیان در سال گذشته افزود: زندانیان در کنار آموزش‌های مهارتی و شغلی در کارخانجات و کارگاه‌های داخل و خارج از زندان‌ها مشغول به کار بوده و حقوق دریافت می کنند که در سال 1402 بالغ بر 286 میلیارد ریال حقوق به آنان پرداخت شده که در مقایسه با سال 1401 با رشد 230 درصدی مواجه بوده و رویکرد سالجاری عزم جدی در زمینه ارتقاء اشتغال زندانیان در استان البرز در هدف مدیر کل زندان های استان البرز افزود: نکته منحصر به فرد اشتغال زندانیان در استان البرز؛ اعزام زندانیان به 28 شرکت‌‌ و کارخانه‌های معتبر و معروف کشور مانند ایرانخودرو و زمزم است، که در این برنامه علاوه بر دریافت حقوق و توانمند شدن، با بازار کار نیز آشنا می‌شوند و در اکثر مواقع پس از آزادی به کار خود در همین شرکت‌ها ادامه می‌دهند و شاهد عدم تکرار مجدد جرم هستیم. فتحی در خصوص حرفه آموزی زندانیان اظهار داشت: در سال گذشته و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، جهاد ترویج کشاورزی 2 برابر برش اعلام شده از سوی سازمان زندان‌ها زندانیان البرزی تحت آموزش‌های مهارتی و حرفه آموزی قرار گرفته اند و در این زمینه اداره کل زندان های استان البرز در رتبه 3 کشوری قرار دارد. مدیر کل زندان‌های استان البرز افزود: در سال 1402 بیش از 215 دوره در 75 رشته صنعتی، صنایع دستی، کشاورزی و ... در زندان‌های استان البرز برگزار شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود