15 مهر 1403
شماره خبر: 311749

تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد باید به روزرسانی و اصلاح شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مدیر منابع آب شهرستان اشتهارد اظهار کرد: پساب و فاضلابی که از کارخانجات شهرک صنعتی اشتهارد خارج می‌شود، باید به صورت استاندارد تصفیه شده و بعد رهاسازی شود.
غلامرضا احمدی در خصوص موضوعات مربوط به شهرک صنعتی اشتهارد گفت: چون کارخانجات زیادی در این شهرک مستقر هستند؛ از لحاظ زیست محیطی، هوا و فیلترها باید پایش شده و اداره محیط زیست هم باید بر روی آن نظارت مستمر داشته باشد.وی افزود: موضوعی که مطرح می‌شود این است که آلودگی‌های آبی آن هم نیاز به پیگیری دارد. چون تصفیه‌ خانه‌ای که در شهرک اشتهارد احداث شده، تصفیه خانه ناکارآمدی است و باید به روزرسانی و اصلاح شود.احمدی ادامه داد: پساب و فاضلابی که از کارخانجات خارج می‌شود باید به صورت استاندارد تصفیه شده و بعد رها سازی شود. متاسفانه این کار در حال حاضر اتفاق نمی‌افتد و بدون تصفیه این آب وارد رودخانه شده و مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است. خوشبختانه مسئولین به این موضوع ورود کرده و با توجه به اینکه یک مطالبه عمومی است شرکت‌های مستقر شهرک صنعتی ملزم شدند که تصفیه خانه را به روزرسانی و اصلاح کنند.
وی درباره اقدامات در دست اجرای حوزه آب در شهرستان اشتهارد عنوان کرد: طرحی در زمینه انتقال پساب ماهدشت به اشتهارد در دست داریم که بالای ۹۰ درصد آن اجرا شده است و اگر شرکت آب و فاضلاب بتواند هر چه زودتر مدل دوم را راه‌اندازی کرده و پساب را تحویل ما بدهد، در بحث آب صنایع و تامین آب کشاورزی انقلاب بزرگی در سطح شهرستان اشتهارد اتفاق می‌افتد.وی یادآور شد: اجرای این طرح می‌تواند به تامین آب صنایعی که نیاز به پساب برای فضای سبز و سیستم‌های خنک کننده دارند کمک کند و علاوه بر آن در بخش تامین آب کشاورزی و باغات هم تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود