12 مرداد 1404
شماره خبر: 328580

استانهای تهران و البرز پایلوت نظام ارجاع سازمان تأمین اجتماعی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود خدمات درمانی، اجرای طرح نظام ارجاع داخلی را به صورت پایلوت در استان‌های تهران و البرز کلید زد.
این طرح که به‌عنوان یکی از طرح‌های بیست‌گانه این سازمان تعریف شده، با هدف ساماندهی نظام ارائه خدمات، صرفه‌جویی در وقت و هزینه بیماران، دسترسی عادلانه بیمه‌شدگان به خدمات تشخیصی و درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی، کاهش سردرگمی و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های تخصصی و فوق‌تخصصی مراکز درمانی استانها/ منطقه و بیمارستان‌ میلاد طراحی شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در جلسه‌ای با حضور دکتر شهرام غفاری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، مدیران کل درمان، معاونین، کارشناسان و رؤسای مراکز درمانی استان‌های البرز و تهران و کارشناسان معاونت درمان، جزئیات اجرای نظام ارجاع تشریح و بر عزم جدی این دو استان برای اجرای موفق طرح تأکید شد.
دکتر غفاری در این جلسه اظهار داشت: بیماران مراجعه‌کننده به مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی در صورت نیاز به خدمات تخصصی‌تر، از طریق پزشکان یا واحدهای پذیرش در فاز اول این خدمات را از مسیر ارجاع دریافت خواهند کرد. همچنین بیماران به محض ارجاع از طریق پیامک "از تعیین وقت، تخصص موردنظر و مرکز درمانی ارجاع گیرنده" مطلع می‌شوند.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: نرم‌افزاری اختصاصی توسط شرکت خدمات ماشینی تأمین طراحی شده که به‌صورت پویا براساس هرم ارجاع ترسیم شده عمل می‌کند. در فاز اول به ترتیب ارجاع در همان مرکز درمانی -مراکز درمانی ملکی شهرستان، مراکز ملکی سایر شهرستانها / استان همجوار براساس فاصله، استان، مراکز منتخب منطقه و بیمارستان میلاد انجام می‌شود.
وی گفت: در فاز نخست این طرح، ۴۳۰ مرکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی شامل ۸۰ بیمارستان و سایر مراکز درمانی هدف‌گذاری شده‌اند تا امور درمانی بیماران را در زنجیره‌ای منظم پیگیری و تکمیل کنند. در مراحل بعدی نیز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیماران می‌توانند از طریق ارجاع از مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی بهره مند شوند و در نهایت سایر مراکز بیمارستانی و تخصصی طرف قرارداد مشمول این نظام خواهند شد.دکتر غفاری تأکید کرد: استان‌های پایلوت موظف‌اند برنامه ماهانه مراکز درمانی را تدوین و به‌روزرسانی کنند و ملاحظات خود را برای تدوین دستورالعمل جامع اجرایی ارائه دهند.وی افزود: این طرح نه‌تنها گامی در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی است، بلکه با کاهش هزینه‌ها و تسهیل دسترسی بیماران به خدمات تخصصی، تجربه‌ای بهتر برای بیماران و همراهان آنها فراهم خواهد کرد.اطلاعات بیشتر در خصوص طرح «پزشک خانواده، نظام ارجاع و حفاظت مالی بیمه‌شدگان (با ماژول نوبت‌دهی و سیر حرکت بیمار)» از طریق لینک https://tamin.ir/News/Item/185897 در دسترس قرار دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود