20 تیر 1391
شماره خبر: 8725

البرز به عنوان استان پایه در برگزاری برنامه های آموزشی معرفی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز به عنوان استان پایه در برگزاری برنامه های آموزشی معرفی می شود

کارشناس مسئول بررسی انرژی مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به استقرار مراکز متعدد پژوهشی و تحقیقاتی در کرج، گفت: البرز به عنوان استان پایه در برگزاری برنامه های آموزشی معرفی می شود.
بهمن منصور بقایی در حاشیه کارگاه آموزشی کشوری آلودگی هوا در مجتمع آموزشی کشاورزی امام خمینی در کرج با بیان این مطلب اظهار داشت: استقرار مراکز و موسسات بزرگ و مهم تحقیقاتی و پژوهشی در کرج سبب برگزاری دوره های متنوع و مهم آموزشی کشوری در این استان شده است. وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی آلودگی هوا در کرج گفت: این دوره ها با اهدافی از جمله ارتقای استانداردها، به روز کردن سیستمها کنترل آلایندگی، ارتقای کیفی و ارتقای علمی کارشناسان محیط زیست برگزار می شود. منصور بقایی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست دوره های حضوری و غیرحضوری آموزشی برگزار می کند، گفت: بودجه های لازم دراین زمینه در اختیاراست. وی یادآور شد: نتایج این دوره ها برای استفاده در اختیار کارشناسان محیط زیست سراسر کشور قرار می گیرد. منصوربقایی در بخشی دیگر به ارتقای بنزین مصرفی با همکار شرکت نفت اشاره کرد و گفت: با تولید موتورهای با مصرف سوخت کمتر نیز، به استاندارد 6 نزدیک می شویم که موجب کاهش آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها شده است.
منابع آلاینده در استانها گردآوری می شود
کارشناس مسئول بررسی انرژی مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به درخواستی برای ارائه آماری از منابع آلاینده در سطح کشور، از جمع آوری منابع آلاینده در استانها خبر داد و تصریح کرد: این منبع، به عنوان مرجع ای رسمی در دسترس کارشناسان قرار خواهد گرفت. وی افزود: منابع آلاینده در این مجموعه جمع آوری و ارزیابی می شوند و می توان به آمار ارائه شده در آن استناد کرد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود