موضوع ثبت نمره در کارنامه دانش آموزان ابتدایی صحت ندارد
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز؛خبر ثبت نمره در کارنامه دانش آموزان مقطع ابتدایی را تکذیب کرد.
جعفرمقیمی معاون آموزش ابتدایی استان البرز درخصوص این مطلب اظهارداشت:براساس اعلام محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش وتبیین ویژگی ارزشیابی کیفی توصیفی درخصوص دانش آموزان ابتدایی ؛: هدف این نوع ارزشیابی کمک به بهبود یادگیری و تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برای تصمیم گیری در باره ارتقای دانش آموز است. وی با بیان این که در این شیوه ارزشیابی ترکیبی از فرآیندها و نتایج مربوط به پیشرفت تحصیلی دانش آموز متصوراست، تاکید کرد: معلم با عنایت به وظیفه خطیر پاسخگویی ، گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) با همان بازخورد پایانی را در دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی ماه/خردادماه در صورت لزوم شهریورماه) باتوجه به تفاوت های فردی دانش آموز و بااستفاده از شواهد و اطلاعات کتبی ، عملی وشفاهی جمع آوری شده در پوشه کار وسایر مستندات مثل رویداد نگاری، دفتر مدیریت فرایندهای یادگیری ، آزمون های مدادکاغذی و...و در راستای اهداف ذکرشده، جهت ارائه به افراد ذینع (والدین، دانش آموز ومدیریت مدرسه) تکمیل می کند. مقیمی گفت: براساس اعلام معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش مبنای قانونی اقدامات معلمان درخصوص شرایط ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش می باشد ومعلمان باید کارنامه های دانش آموزان مقطع ابتدایی را به شکل توصیف عملکرد (فرم الف) و مقیاس های رتبه ای (فرم ب )کامل کنند.
منبع:پانا