18 آبان 1391
شماره خبر: 14628

اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش کانونهای فرهنگی البرز محقق شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش کانونهای فرهنگی البرز محقق شد

سپیدار آنلاین: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش کانون های فرهنگی این استان با راه اندازی 310 کانون فرهنگی هنری محقق شده است.
مجتبی ابراهیمی در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: از برنامه های پنجم توسعه در بخش کانون های فرهنگی هنری مساجد، ایجاد این کانون ها در یک چهارم مساجد کشور است. وی اظهار داشت: اکنون استان البرز دارای 900 مسجد است که از این تعداد 310 مسجد دارای کانون های فرهنگی هنری است و استان دراین زمینه توانسته به نحو مطلوب عمل کند. ابراهیمی بیان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان توانسته از لحاظ کمی پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد و به لحاظ کیفی نیز در مسیر خوبی در حرکت است. وی با اشاره به این مطلب که هیچ سنگری بالاتر از مسجد نیست افزود: مسجد همواره از صدر اسلام سنگر مومنین بوده است. ابراهیمی یادآور شد: در فتنه سال 88 ، دشمنان اسلام و انقلاب با سوزاندن پرچم حضرت اباعبدالله (ع) و به آتش کشیدن مسجد، چهره واقعی خود را نشان دادند و از آن زمان بود که برخی که برسر دو راهی مانده بودند راه خود را شناخته و حماسه 9 دی را آفریدند و در صحنه حضور یافتند. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج نیز با اشاره به برپایی این نمایشگاه گفت: ایجاد جاذبه برای جذب مردم به مساجد بسیار خوب و ارزشمند است. حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی افزود: برپایی و فعال نگه داشتن کارهای فرهنگی در مساجد موجب آبادانی معنوی این اماکن مقدس می شود. وی بیان داشت: با توجه به اینکه تعمیر در و دیوار مساجد نشان از ایمان افراد است، انجام امور فرهنگی نیز در مساجد بیانگر این امر است.
نمایشگاه توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز از چهاردهم آبان ماه به مدت چهار روز در مصلی نماز جمعه کرج برپا بود.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود