17 اسفند 1394
شماره خبر: 159937

اطمینان و اعتماد خانواده ها به مساجد، انگیزه حضور آنان در کانون های فرهنگی هنری مساجد است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اطمینان و اعتماد خانواده ها به مساجد، انگیزه حضور آنان در کانون های فرهنگی هنری مساجد است


درسالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز برگزار شد.
حجت الاسلام ولی زاده، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد تشکیل شد با اشاره به مبلغ سرانه اختصاص یافته به کانون ها اظهار داشت: مبلغ سرانه هفتصد هزار تومان به واقع کمک هزینه ای است، که ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای کانون ها معین کرده است، با این وجود با چارچوب های تعین شده ، این هزینه و سرانه افزایش پیدا می کند و در کنار آن تجهیزاتی اعم از کتابخانه، میز و کامپیوتر به آنان نیز ارائه می شود. حجت الاسلام ولی زاده، با نظر به بحث اختصاص بودجه های استانی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که دبیرخانه در خصوص بحث بودجه انجام داده است، دعوت از دکتر قائمی رییس برنامه و بودجه استانداری البرز به منظور در جریان قرار گرفتن برنامه ها و اختصاص ظرفیت های بودجه ای است. وی افزود: در سطح استان البرز، ٢٨ خانه نور فعالیت دارند، ٨٦ کتابخانه عمومی ، که ٢٤ کتابخانه از این تعداد، به عنوان کتابخانه های ممتاز که به صورت روزانه در اختیار عموم مردم قرار دارد. این مسئول در خصوص کانون های فرهنگی روستایی استان البرز، توضیح داد: از میان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ٩٧ کانون فرهنگی روستایی فعال هستند. وی افزود: اطمینان و اعتماد خانواده ها به مساجد یکی از دلایل اصلی حضور پرشور نوجوانان و جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد است. ولی زاده با اشاره به اینکه بخش زیادی از اعتبارات مورد نیاز کانون ها از طریق خیرین جذب می شود، گفت: اجرای هر چه بهتر برنامه ها در کانون ها نیازمند اعتبارات استانی است. وی یکی از مشکلات اساسی در این حوزه را نبود اعتبار مجزای استانی برشمرد و اظهار داشت: سرانه هر کانون در سال ٧٠٠ هزار تومان است که مبلغ ناچیزی برای جذب جوانان و نوجوانان و پاسخگوئی به نیازهای آنان است.
فعالیت ٢٨ خانه نور در کانون های استانی
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز همچنین به فعالیت ٢٨ خانه نور در کانون های استان اشاره کرد و افزود: در این کانون ها که ویژه کودکان است فعالیت های مختلف آموزشی همچون قرآنی، دینی و اخلاقی اجرا می شود.وی یکی دیگر از بخش های کانون ها را کتابخانه ها دانست که به دو صورت کتابخانه های بسته و باز فعالیت می کنند و بعضی از آن ها که به تعداد ٨٦ باب کتابخانه هستند با کتابخانه های عمومی رقابت می کنند. ولی زاده همچنین به فعالیت ٩٧ کانون روستائی در مساجد روستائی نیز اشاره کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود