1 آذر 1395
شماره خبر: 170093

استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی البرز ممنوع شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی البرز ممنوع شد


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که استفاده از آزمون ها و معرفی کتاب های کمک درسی در کلاس های پایه اول تا ششم ابتدایی در مدارس این استان ممنوع است و معلمانی که نسبت به این موضوع مهم بی توجهی کنند متخلف شناخته می شوند.
جعفر مقیمی افزود: در مدارس ابتدایی نواحی و مناطق 8 گانه البرز فقط استفاده از آزمون های معلم ساخته و آن هم در صورت لزوم قانونی است. وی اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی 96-95 اطلاعیه های مختلفی در این زمینه به مدارس ابتدایی البرز ارسال شده و طی چند روز گذشته بخشنامه ممنوعیت استفاده از آزمون ها و معرفی کتاب های کمک درسی در کلاس های دوره ابتدایی نیز به مدارس این استان از طریق اتوماسیون اداری ارسال شده است تا مدیران و آموزگاران در جریان این هشدار جدی در قالب بخش نامه ای قرار گیرند. وی با اشاره به اینکه ملاک اصلی تحصیل کتاب های درسی در مدارس ابتدایی است خاطرنشان شد: این ممنوعیت به منظور تقویت اجرای برنامه ها ی ارزشیابی کیفی - توصیفی در پایه ابتدایی انجام شده زیرا متاسفانه برخی از همکاران در زمان آموزش محتوای دروس ابتدایی از کتاب کمک درسی و آزمون های مختلف دیگر استفاده می کنند که این کار غیر قانونی و تخلف محسوب می شود. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به اخلال استفاده از آزمون ها و کتاب های کمک درسی در فرآیند یاد دهی و یادگیری دانش آموزان در پایه ابتدایی پرداخت و یادآور شد: استفاده از این منابع غیر قانونی و کارشناسی در فرآیند آموزشی موجب رواج حفظ کردن به جای یادگیری و در نتیجه رکود ذهن دانش آموزان می شود.
مقیمی گفت: مطالب این آزمون ها و کتاب های کمک درسی مطابق با برنامه ارزشیابی کیفی - توصیفی در مدارس ابتدایی نیست به همین دلیل از آموزگاران و اولیاء دانش آموزان تاکید می کنیم از این منابع در فرآیند آموزشی و تمرین در خانه استفاده نکنند. وی با اشاره به وجود مفاهیم آموزشی اضافی در این منابع آزمونی و کتاب های درسی به دانش آموزان اظهار کرد: مطالب آموزشی این منابع کمک درسی مناسب با رشد دانش آموزان نیست و در فرآیند رشد آموزشی - تربیتی آنان اخلال ایجاد می کند. به گفته وی یکی از مهمترین اهداف طرح ارزشیابی توصیفی در پایه ابتدایی را بهبود کیفیت فرآیند یاد دهی - یادگیری تشکیل می دهد لذا به همه آموزگاران توصیه می کنیم فقط در کلاس درس در صورت لزوم از آزمون های معلم ساخته استفاده کنند. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: مهمترین محور بازدید هایی که در مدارس ابتدایی تا پایان سال تحصیلی 96-95 در مدارس این استان انجام می شود را منوط به بخشنامه صادر شده در زمینه ممنوع شدن استفاده از آزمون ها و معرفی کتاب های کمک درسی در دوره ابتدایی ذکر کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود