12 خرداد 1398
شماره خبر: 215163

پایگاه های طرح سنجش نوآموزان در البرز سازماندهی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پایگاه های طرح سنجش نوآموزان در البرز سازماندهی شد


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: پایگاه های طرح سنجش نوآموزان در این استان سازماندهی شده تا در مدت زمان تعیین شده نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تحت پوشش این طرح مهم قرار گیرند.
محرمعلی الهویی در نشست ستاد برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان این استان اظهارداشت: اجرای این طرح مهم در فرآیند تعلیم و تربیت نیاز به همفکری و مشارکت همه اعضای ستاد دارد تا بستر مناسب از نظر کمی و کیفی برای سنجش نوآموزان در این استان هموارتر شود. وی بیان داشت: انتخاب پایگاه‌های دارای امکانات و نظارت و ارزیابی از پایگاه دردستور کار قرار داده شود. الهویی خاطرنشان کرد: در مدت اجرای سنجش باید دقت کامل را در سنجش دقیق نوآموزان بدو ورود به دبستان و دوره پیش دبستانی داشته باشیم که این مهم نیاز به نظارت مستمر ازسوی پایگاه‌های سنجش در استان دارد. وی ادامه داد: استفاده از نیروهای مراقبین سلامت و نیروهای آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد.رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز نیز دراین نشست گفت: ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش در راستای برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع رسانی، تأمین و آموزش نیروی انسان ی، امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت نام استان تشکیل شده است. عباس کشاورز افزود: ارسال به موقع گزارش نشست‌های ستاد هماهنگی اجرای سنجش استان به دبیرخانه شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی، ایجاد هماهنگی‌های لازم برای پیگیری، ارائه خدمات و تسهیلات توان بخشی به نوآموزان و دانش آموزان شناسایی شده، پیگیری و ارجاع نو آموزان دارای اختلال به مرکز تخصصی سنجش از دیگر اهداف تشکیل این ستاد استانی است. وی تصریح کرد: اعضای این ستاد در زمان اجرای طرح سنجش لازم است در فرآیند اجرای سنجش به برنامه ریزی، زمان بندی و ارزیابی این طرح مهم دقت کنند تا شرایط مناسب در پایگاه‌های سنجش برای نوآموزان و والدین و مجریان این طرح فراهم آید.
وی ادامه داد: برنامه کامل پایگاه‌های سنجش در این استان سازماندهی شده تا در مدت زمان تعیین شده نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تحت پوشش این طرح مهم قرار گیرند. کشاورز یاد آور شد: برای نیروی انسانی مجری این طرح مهم در البرز، یک دوره آموزشی - تخصصی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، گفتاری با هدف سنجش دقیق نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در این استان در حال برگزاری است. وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح نیاز به مشارکت نزدیک آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی در البرز دارد، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها نیز با مراجعه به موقع به پایگاه‌های سنجش فعال در استان می‌توانند در اجرای موفقیت آمیز این طرح مهم نقش آفرینی کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود