13 مهر 1399
شماره خبر: 242960

۴۰ کارگاه تخصصی سند تحول بنیادین در البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

۴۰ کارگاه تخصصی سند تحول بنیادین در البرز برگزار شد


مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: برای تبیین اهداف، ساختار و برش بومی سند تحول بنیادین در این استان ۴۰ کارگاه تخصصی با رویکرد آگاهی بخشی و توانمند سازی نیروی انسانی برگزار شد.
سالار قاسمی اظهارداشت: این کارگاه ها به صورت حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و یا در فضای مجازی درقالب بستر شبکه آموزشی شاد تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه درسند تحول بنیادین که قرار است زمینه ساز تحول در این دستگاه انسان ساز باشد،خاطرنشان کرد: در این سند مهم کلیدواژه هایی چون حیات طیبه، توجه به ساحت های شش گانه تربیتی ، تربیت دانش آموزانی با هویت مستقل اسلامی و ایرانی دنبال می شود.وی یادآو شد: این کارگاه های آموزشی هم با هدف آشنایی بیشتر نیروی انسانی فعال در امور آموزشی و پرورشی مدارس از جمله مدیران آموزش و پرورش و مدارس برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در قالب برش استانی ، منطقه ای و مدرسه ای در دستورکاری آموزش و پرورش استان البرز قرار گرفت.قاسمی با بیان اینکه تحت رهنمود های ارزشمند مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست جمهوری سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، اضافه کرد: اهمیت سند تحول بنیادین تا جایی است که مبنایکار وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه قرار گرفته و مقام معظم رهبری همواره بر اجرای آن در نظام تعلیم و تربیت تاکید داشته اند.وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین منبع تغییر و تحول مثبت به سوی آموزش و پرورش عالی است زیرا این سند زیر بنای تعریف فلسفه ای نوین برای آموزش و پرورش است که در استان البرز برای گفتمان سازی آن برنامه های مختلفی ازجمله برگزاری کارگاه های آموزشی در بستر شاد با حضور رییس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است.وی با بیان اینکه ریل گذاری ‌برای قطارتعلیم و تربیت بر اساس سند تحول است، اضافه کرد: راهبران فقط می‌توانند به این حرکت شتاب ببخشند زیرا سند تحول فصل مشترک تمام اجزای آموزش و پرورش است.مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: قلب سند تحول بنیادین، تربیت همه‌جانبه در ساحت‌های شش گانه است.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول آمده که مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: در کشور هیج جایگزینی برای مدرسه وجود ندارد. عملکرد آموزش و پرورش را باید در مدرسه جست ‌وجو کنیم.
قاسمی گفت: مدارس مرکز مولد نیروی انسانی جامعه هستند به همین دلیل برش مدرسه ای سند تحول بنیادین در البرز مورد توجه قرار گرفت.وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برگفتمان سازی سند تحول بنیادین در میان معلمان، دانش آموزان و اولیا دراین استان تاکید شده است تا نیروهای شاغل از کف مدارس تا ستاد با سرفصل ها و راهبردهای این سند مهم آشنایی کامل پیدا کنند و همه برنامه ریزی مدیران مدارس بر اساس این سند مهم باشد.وی عنوان کرد: رصد و پایش کلیه فعالیت های آموزش و پرورش از مدرسه تا ستاد بر اساس شاخص های برنامه ابلاغی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است.مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: تا مدیرمدرسه با پیام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آشنا نشود، قادر نخواهد بود درست برنامه ریزی کند.وی خاطرنشان کرد: سند تحول تا افق ۱۴۰۰ تکلیف آموزش و پرورش است و ۱۳۱ راهکار در این سند وجود دارد و قانونگذار تکلیف کرده است که باید با تمام راهکارهای آن اجرایی شود.قاسمی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های وزارتخانه در سال جاری منطبق با این سند انجام می‌شود، گفت: امسال تلاش می کنیم تا ادبیات سند تحول بنیادین وارد مدارس شود.وی تاکید کرد: اجرایی کردن راهبرد های سند تحول بنیادین موجب می شود تا از اعمال سلیقه های شخصی دربرنامه های آموزش و پرورش جلوگیری شود.سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۰ بعد از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا در کشور از سوی رییس جمهوری وقت ابلاغ شد و در تهیه این سند ملی تلاش شده است تا با بهره مندی از اسناد بالادستی و توجهبه اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود.استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود