29 بهمن 1399
شماره خبر: 250046

کانون های فرهنگی تربیتی مرکز ثقل هویت بخشی ایرانی - اسلامی هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کانون های فرهنگی تربیتی مرکز ثقل هویت بخشی ایرانی - اسلامی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به وظایف کانون های فرهنگی تربیتی در بخش هویت ملی ، دینی و اجتماعی گفت: این کانون ها مرکز ثقل هویت بخشی ایرانی - اسلامی هستند.
سالار قاسمی در آیین آغازین جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور که به صورت متمرکز در کانون شهید فهمیده کرج مستقر در استان البرز برگزار شد، افزود: کلید توسعه و پیشرفت کشور ما طبق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دستان جوانان و نوجوانانی است که مرکز ثقل آن ها کانون های فرهنگی تربیتی می باشد.وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی تربیتی مرکز ثقل هویت بخشی به هویت ملی و دینی ما است که امروز در این جنگ نرمی که به وجود آمده و در فضای انتقام جویی رسانه ای با حاکمیت مطلق فضای مجازی، ارزش کانون های و تمام مربیان آن مشهود است.مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: امروز در کانون شهید فهمیده ای هستیم که اسوه و الگوهای شهدای دانش آموزی است که با این نگاه تربیت شده اند و جلوه های نورانی خط و مشی آن ها را امروز می بینیم.وی تاکید کرد: برای رسیدن به جامعه نوین ایرانی اسلامی این مسیر را باید مربیان در کانون ها پیش ببرند.وی به نگاه اقتصادی و انتفاعی به کانون ها اشاره کرد و گفت: اگر قرار است که آن نگاه مرکز ثقلی به کارهای فرهنگی تربیتی در کانون ها داشته باشیم باید این مرحله را عبور کنیم که نگاه خودگردانی و غیرانتفاعی به فعالیت های کانون ها نباشد که با تدابیر انجام شده ای که در حوزه پرورشی داشتیم این نگاه نبوده است.قاسمی تصریح کرد: کانون های فرهنگی تربیتی به معنای واقعی خودشان باید در حوزه هنر، مهارت ورزی، هویت دینی و رسیدن به الگوی ایرانی اسلامی است باید به نسل جوان و نوجوان بپردازند.وی در ادامه به تربیت تمام ساعتی بدون توجه به فعالیت های فوق برنامه و مکمل اشاره کرد که نمی توانیم بدون این تربیت به این حیات طیبه ای برسیم که کانون های فرهنگی تربیتی در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۳۶۸ با همین نگاه شکل گرفتند.وی با تاکید بر اینکه امروز دانش آموزان ما نیازمند مهارت آموزی، کارورزی، دست ورزی و فن آموزی هستند، افزود: تربیت باید در زمینه کار و فناوری انجام شود زیرا دانش آموزان ما نیازمند هستند تا هنرآموز شوند.وی اظهار داشت: دانش آموزان هنر را فضای مجازی مدیریت نخواهد کرد بلکه فضای مجازی توسط دانش آموز هنرمند مدیریت می شود.قاسمی گفت: باید در کانون های فرهنگی تربیتی دانش آموز هنرمند، انجمن های علمی و آموزشی، پرسشگری، رقابت سالم نه تک نفره و تشویق جمعی و حتی تنبیه جمعی را برای رسیدن به فعالیت های تربیتی بعدی داشته باشیم.وی افزود:‌ در کانون های فرهنگی تربیتی دانش آموزان باید اهل کتاب، نویسندگی، رمان، داستان و گنجینه عظیم داستان های دفاع مقدس باشند و دانش آموزان ما باید در این کانون ها رویکرد به نویسندگی کتابخوانی و گویندگی داشته باشند.وی همچنین نمایشنامه نویسی و اجرای نمایش و جشنواره فیلم سازی در اوقات فراغت را جلوه ای دیگر از فعالیت های این کانون ها برشمرد و اضافه کرد:‌ اگر فعالیتهای آموزش و پرورش بخواهد ساری و جاری شود مصداق آن فعالیت های کانون های فرهنگی تربیتی است.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود