9 مرداد 1403
شماره خبر: 308302

جوایز ۳۰ میلیونی در انتظار نویسندگان و پژوهشگران البرزی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



رئیس حوزه هنری استان البرز از انتشار فراخوان آثار داستانی و خاطره نگاری با موضوعات مرتبط با عرصه دفاع مقدس خبر داد و گفت: جوایز ۳۰ و ۲۰ میلیونی برای نفرات برتر این جشنواره در نظر گرفته شده است.
محمد مهرابی گفت: این فراخوان در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان منتشر شده و موضوعات مختلفی از جمله سبک زندگی شهدا، سرداران شهید شاخص استان، نقش رزمندگان در دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، امنیت، سلامت و ترور و زنان را شامل می شود.مهرابی افزود: این جشنواره در زمینه های تاریخ شفاهی، خاطره نگاری، زندگینامه داستانی و داستان به اجرا در می آید و آثار منتشر شده و منتشر نشده می توانند در آن شرکت کنند.به گفته وی، آثار منتشر شده باید تا پایان سال 1402 در قالب کتاب منتشر شده باشند و از هر اثر سه نسخه به دبیرخانه ارسال شود.
این مسئول تاکید کرد: آثار باید شامل پرداختن به سوژه ها و شخصیت های مرتبط با انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعین سلامت استان باشد. همچنین در صورت ارجاع داستان به واقعه یا یک شهید خاص، مستندات مربوط به آن نیز باید ارائه شود.رئیس حوزه هنری استان البرز، شرکت عموم هنرمندان و نویسندگان در این فراخوان را آزاد اعلام و آخرین مهلت ارسال آثار را سی و یکم شهریورماه سال جاری همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد.مهرابی با بیان اینکه محدودیتی در تعداد ارسال آثار وجود ندارد، اذعان کرد: آثار منتشر نشده باید در قالب فایل متنی با فونت b-nazanin سایز 14 از طریق پیام رسان های ایتا و بله به شماره 09020377324 ارسال شوند. همچنین امکان ارسال آثار به صورت فیزیکی به نشانی کرج، چهارراه نبوت، به سمت خیابان مطهری، خیابان میلاد، پلاک 82 ساختمان حوزه هنری البرز، دبیرخانه فراخوان آثار داستانی و خاطره نگاری برای کسانی که امکان ارسال آثار در پیام رسان ها را ندارند، فراهم شده است.به گفته وی، درج مشخصات شناسنامه ای، مدرک تحصیلی، شماره تماس و آدرس محل سکونت برای ارسال آثار ضروری است.این مسئول، جوایز در نظر گرفته شده برای منتخبین را نیز تشریح کرد و افزود: در بخش آثار منتشر شده به نفرات اول تا سوم به ترتیب 20 میلیون، 14 میلیون و هفت میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می گیرد. همچنین چهار نفر بعدی هر یک سه میلیون تومان دریافت خواهند کرد. در بخش آثار منتشر نشده نیز به نفر اول 30 میلیون تومان، نفرذ دوم 20 میلیون تومان و نفر سوم 10 میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.مهرابی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه و اعلام نتایج این جشنواره آبان ماه برگزار می شود. آثار برگزیده نیز در قالب کتاب منتشر خواهد شد و 20 نسخه از کتاب به مولف اهدا می شود.علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات در رابطه با این جشنواره با شماره تلفن 02634473011 داخلی 110 تماس حاصل کنند.

منبع تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود