30 مرداد 1403
شماره خبر: 309296

روزانه 90 دقیقه از وقت گیمرها پای رایانه می گذرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: هر ایرانی به صورت میانگین روزانه 35 دقیقه و گیمرها 90 دقیقه از وقت خود را صرف بازی های ویدیویی و آنلاین می کنند که این نشان می دهد ما با یک جنگ شناختی روبرو هستیم.
نهمین دوره مسابقات جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایران و دومین دوره مسابقات بازی های رایانه ای استان البرز شب گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید. غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگ به عنوان تصمیم گیران این عرصه باید نسبت به آگاه سازی والدین در این زمینه همت جدی داشته باشیم و همچنین در تولید و تأمین بازی های رایانه ای مناسب برای اقشار مختلف جامعه با معیارهای ایرانی و اسلامی بکوشیم. درکتانیان، با اشاره به درآمد کشور چین از محل ساخت بازی های ویدیویی، اضافه کرد: درآمد چین از بازی های رایانه ای معادل درآمد نفت ایران است. این موضوع اهمیت این بازی ها را نشان می دهد که چه اندازه می تواند در اقتصاد و فرهنگ یک جامعه مؤثر واقع شود. به گفته این مسئول، طی سال های اخیر محققان تلاش می کنند با انجام مطالعات کتابخانه ای اطلاعات لازم برای یافتن راهکارهای تأثیر نرم افزارهای آموزشی از جمله بازی های رایانه ای برای فرهنگ سازی میان نوجوانان و جوانان را گردآوری کنند. وی، با بیان اینکه امروزه بحث غنی سازی اوقات فراغت جوانان در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: یکی از راه های غنی سازی اوقات فراغت ساخت بازی های مناسب و ارائه آن به نوجوانان و جوانان می باشد. سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، ضمن تشکر از بخش های مشارکت کننده در برگزاری این سری مسابقات، بیان کرد: این مسابقات با همکاری مرکز بنیاد بازی های رایانه ای انجام شد و تلاش کردیم بخشی از اوقات فراغت فرزندان استان را از این طریق و در قالب رقابتی سالم و هیجان انگیز، ساماندهی کنیم. درکتانیان، گزارشی از روند برگزاری مسابقات ارائه داد و خاطرنشان کرد: طی سه روز برگزاری مسابقات فیفا 24 و کوییز در مجموع 380 نفر شرکت داشتند که ثبت نام عمده این افراد از طریق موسسات فرهنگی هنری استان و برنامه شاد انجام گرفت. وی تأکید کرد: بین استان های کشور بعد از تهران به لحاظ جمعیت، البرز دومین میزان شرکت کننده های این مسابقات را به نام خود ثبت کرده است. این مسئول، بخش ویژه این مسابقات را حضور نوجوانان و جوانان توان‌خواه عنوان و تصریح کرد: حضور این افراد در مسابقات برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد که این مشارکت با همکاری اداره کل بهزیستی استان انجام گرفت. درکتانیان، به نتیجه مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: از بین 20 نفر توان‌خواه یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرد. همچنین در مسابقات فیفا 24 در مرحله نخست مقرر شد سه نفر به مرحله کشوری معرفی شوند که با مساعدت دبیر نهمین جشنواره و افزوده شدن 5 نفر دیگر، در مجموع 8 نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند. سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، از برگزاری بخش های جنبی در این جشنواره نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: سه مسابقه فوتبال با حضور 80 نفر و مسابقه کراش برای افراد زیر 15 سال همزمان با این رقابت ها برگزار شد که در تمامی این مسابقات ادارات کل آموزش و پرورش و بهزیستی همکاری مطلوبی را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند.
وی تأکید کرد: برنامه بعدی این بازی ها همزمان با جشنواره فجر به اجرا در می آید که امیدواریم در این مرحله تعداد شرکت کنندگان به دو برابر افزایش پیدا کرده و با ورود به مرحله کشوری و کسب مقام برای استان، پرچم البرز و استعدادهای با ارزش این منطقه را بالا نگه دارند.

۲۹ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۱۱

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود