28 مهر 1403
شماره خبر: 312486

نداشتن سوخت مازاد بر نیاز از جمله مشکلات اعضای صنف اتومبیل کرایه شهرستان کرج می باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو



رئیس اتحادیه صنف موسسات اتومبیل کرایه شهر کرج در راستای انعکاس عملکرد اتحادیه مربوطه ،مشکلات و پیشنهادات و انتقادات گفتگویی با خبرنگار ما داشت.
سپیدار نیوز- احسان فلاحت پیشه
فرهاد هاشمی رئیس اتحادیه صنف موسسات اتومبیل کرایه شهر کرج در ابتدا از هیات رئیسه اتاق اصناف و هیات مدیره اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه مرکز استان البرز بابت اقدامات و تلاش بی وقفه در راستای رسیدن به اهداف صنفی مورد نظر تشکر کرد و اظهار داشت : بدون شک تمام قوانینی که امروزه در تمام کشور ها بخصوص کشورهای پیشرفته ، راهگشای زندگی مدرن و پیچیده فعلی شده است ، نتیجه هم فکری ، همبستگی ، احساس مسئولیت و بی تفاوت نبودن مردمی است که هر روز در فکر روزگاری بهتر و نظر ها و ایده های جدید برای بهبود وضع بشریت میباشد و ما به عنوان عضوی کوچک از اعضای اصناف ، تحت عنوان اژانس های مسافرتی و حمل و نقل شهری ، سعی داریم در بهبود وضعیت صنف خود و پیشبرد اهداف خود قدم برداریم .
فرهاد هاشمی رئیس اتحادیه صنف موسسات کرایه اتومبیل شهرستان کرج در ادامه اظهار داشت : از جمله مشکلاتی که اعضای صنفی ما با ان دست و پنجه نرم میکنند ، نداشتن سوخت مازاد بر نیاز میباشد . وی افزود: این میزان از سهمیه سوختی که به رانندگان تعلق گرفته است کفاف نیاز های انها را نمیدهد.
هاشمی در ادامه گفت: ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری یک مجموعه نسبتا عظیمی را تشکیل میدهد که مدیریت ان مستلزم حضور عزیزانیست که در این حوزه تجره ، حضور و دانش کافی را داشته باشند. هاشمی گفت: به طور مثال میتوان به سرویس مدارس اشاره کرد که تا این لحظه که تقریبا یک ماه از بازگشایی مدارس گذشته است هنوز سرویس های مرتبط با ما سازماندهی نشده است که دلایل عدم هماهنگی بین ارگان های ذیربط و بروز چنین مشکلاتی باید بررسی ان در دستور کار قرار گیرد .رئیس اتحادیه موسسات کرایه اتومبیل مرکز استان البرز افزود: کرایه اتومبیل بدون راننده (رنتی) مستلزم عقد قرار دادیست که در ان همه مسائل پیشبینی شده باشد لذا باید تمامی ضوابط مورد نیاز در قرار داد های فی ما بین لحاظ گردد تا از مشکلات احتمالی برای اعضای صنفی و همچنین شهروندان عزیزمان جلوگیری شود و در همین راستا انتظار میرود فعالین این رسته صنفی ملاحظات لازم را لحاظ کنند .وی ادامه داد : ضمن بررسی این مسئله از مسئولین شهرمان تقاضا داریم تا در تامین مایحتاج اعضای صنفمان ( تایر – بنزین – روغن موتور ) و اصلاح نرخ مصوب کرایه ها اقدامات لازم را مبذول دارند .
هاشمی در ادامه سخنان خود ابراز داشت : وجود تاکسی های اینترنتی و استارت اپ ها و به روز رسانی نحوه خدمات رسانی به شهروندان بسیار امریست پسندیده اما در صورتی که به بدنه صنوف سنتی لطمه وارد نشود . وی افزود: اگر کسی با اتومبیل خود مسافری را جابه جا میکند باید شغل و حرفه اش همین کار باشد نه این که هر شخصی با هر شغلی در طول روز مشغول مسافر کشی باشد و دیگر نتوان افراد را در این حوزه از هم تمیز داد و این تداخل شغلی و صنفی منجر به این شود که به نحوی کسانی که سالها در این حوزه زحمت کشیده اند حق و حقوقشان پایمال شود .
هاشمی گفت : بیمه نشدن رانندگان از سال 1394 توسط دولت یکی از مهمترین دلایل عدم جذب راننده و نبود امنیت شغلی و عدم سازماندهی صنفی، در مجموعه ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری میباشد.فرهاد هاشمی در پایان سخنان خود به تقسیم عادلانه و بر پایه اصول رسته ها در اتحادیه ها اشاره کرد و گفت: علیرغم این که بنده به عنوان رئیس این اتحادیه مکاتبات و پیگیری های زیادی در این راستا انجام داده ام ، اما متاسفانه فاقد نتیجه و بی حاصل بوده است . از مهمترین دلایل این تقسیم ناعادلانه رسته در بین اتحادیه ها، نبود افراد متخصص در کمیسیون ها میباشد که بررسی امور ذیربط بدون کارشناسی های لازم انجام میشود و نتیجه کار ، نتیجه مطلوبی نخواهد بود .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود