23 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 178103

دیگ زود جوش تبلیغات شورایی در فردیس نوپا

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

دیگ زود جوش تبلیغات شورایی در فردیس نوپا


رقابت تبلیغاتی آن هم برای کسب کرسی های دور اول شورای فردیس، این روزها به حدی فشرده است که از فضای مجازی گرفته تا در و دیوارها جایی برای خروج از فکر شورایی در ذهن شهروندان خالی نگذاشته است.
شور و حرارت انتخاباتی در منطقه ای که برای نخستین بار طعم استقلال شهری را تجربه خواهد کرد آنقدر بالاست که بخش اعظم جمعیت کثیر آن را درگیر رقابت های تبلیغی کرده است. اگرچه درمناطقی که چند دوره انتخابات شورایی درآنها انجام شده ، تبلیغات در روزهای نخست چندان نمود ندارد لیکن فردیس امسال متفاوت از دیگر مناطق پا به عرصه انتخابات شورایی گذاشته و به قول بعضی ها دیگ تبلیغاتی آن زود به جوش آمد. تبلیغات به شیوه سنتی یا کاغذی بخش عمده ای از فعالیت نامزدهای انتخاباتی و طرافدارانشان برای کسب بیشترین آرا و جلب نگاه ها است. تبلیغات غیر رسمی و خانه به خانه یاد در فضای مجازی داوطلبان شورای اول فردیس که از ماه ها پیش آغاز شده بود با شروع تبلیغات رسمی از 21 اردیبهشت ماه به شیوه کاغذی و نصب بنرهای کوچک و بزرگ رنگ باخت. شروع رسمی تبلیغات نامزدهای شوراها، آغازی برای یک هفته کاغذی شد ، هفته ای که زدودن آثار آن شاید ماه ها زمان ببرد. گشایش ستاد های تبلیغاتی در فردیس ونصب و پخش پوسترهای آنان فضایی متفاوت از گذشته فردیس تازه تاسیس به وجود آورده است. 9 کرسی شورایی مهمترین دغدغه تبلیغاتی و فکری این روزهای حدود 200 نامزد انتخاباتی فردیس است که برای دستیابی به آنها هدف گذاری کرده اند. درکنار تبلیغات فشرده کاغذی، برپایی محفل های سخنرانی و پذیرایی اقداماتی است که نامزدها برای نشان نام خود در اذهان وجلب بیشترین آرا به آنها متوسل شده اند. این روزها ، فضای مجازی نیز چنان پرشور و حرارت است که لحظه ای فکر و خیال کاربران فردیسی را آرام نمی گذارد. نامزدهای انتخابات شورای شهر سیما و منظر شهری را مملو از عکس‌ها، کاغذها و بنرهای تبلیغی کرده اند به طوری که به هر سمت روی بر می‌گردانید آثار زیادی از تبلیغ یک کاندید را مشاهد می‌کنید که بر جداول، ایستگاه های اتوبوس، کیوسک تلفن ،تیر چراغ برق، تنه درختان ،روی ماشین ها،علائم راهنمایی و رانندگی، در و دیوار نقش بسته است . هواداران و طرفداران نامزدهای انتخابات شورای اسلامی فردیس از هر فضایی برای تبلیغات بهره می برند و جایی را برای سوزن انداختن در محیط بصری شهری خالی نگذاشته اند. استفاده از تصاویر نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی بر روی شیشه برخی خودروهای شخصی نیزاز دیگر روش هایی است که برای تبلیغات مورد توجه قرار گرفته است. باید به این فکر کرد که چه میزان هزینه و نیروی انسانی برای پاکسازی سیمای شهری باید صرف شود تا این آثار بر جای مانده در سیما و منظر شهری را به حالت اولیه برگرداند. هر کدام از هواداران نامزدهای انتخابات شوراهای شهرشب تا صبح اقدام به تبلیغ کاغذی می کنند و رقابت ها به حدی فشرده است که هرروز سیمای شهری به نفع یک یا چند نامزدانتخاباتی تغییر می کند. در این فضای تبلیغاتی نامناسب ، صبحگاهان این کارگران زحمتکش خدمات شهری هستند که خروارها کاغذ را از میان معابر و دیوارها بردارند تا شاید سیمای بصری شهر آرام بگیرد. معاون سیاسی انتظامی فرماندار فردیس در این خصوص به خبرنگار ایرناگفت: مصادیق مجاز و غیر مجاز تبلیغاتی را بارها با روش های مختلف به نامزدهای انتخاباتی گوشزد کرده ایم.
محمدرضا فلاح نژاد افزود: داربست بنرهای تبلیغاتی بیش از 70 درصد فضای محیطی شهر فردیس را اشغال کرده اند. وی تصریح کرد: کمیته امحاء فردیس مخصوصا شهرداری های منطقه 10 و مشکین دشت با سرعت در حال پاکسازی این 2 شهر از تبلیغات بنری و کاغذی هستند. فلاح نژاد گفت: برای تعدادی از نامزدهای انتخاباتی شورای اول فردیس پرونده تشکیل شده و به دستگاه قضایی معرفی می شوند. معاون سیاسی انتظامی فرماندار فردیس افزود: راه اندازی کارناوال در امر تبلیغات ممنوع بوده با متخلفان برخورد قانونی می شود. فردیس با حدود 600 هزارنفر 3 پیش از کرج منتزع و به شهرستان ارتقاء یافت.
جمعیت شهر فردیس حدود 500 هزار نفر است و این منطقه تاکنون زیر پوشش خدماتی شهرداری های مناطق 3 و 10 کرج قرار داشته است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود