8 اردیبهشت 1393
شماره خبر: 120753

«فرهنگ» باید زیر بنای تمام اقدامات مدیریت شهری باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

«فرهنگ» باید زیر بنای تمام اقدامات مدیریت شهری باشد


عضو شورای اسلامی شهر کرج با تبریک فرا رسیدن سالروز ملی شوراها، این روز را آیینه تمام نمای اراده حاکمیت برای مشارکتِ مردم در اداره امور دانست و در گفتگویی با محوریت «مدیریت شهری و مباحث فرهنگی» اظهار داشت: باور دارم «فرهنگ» باید زیر بنای تمام اقدامات مدیریت شهری باشد.
داوود وحیدی با اشاره به منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی بیان کرد: متاسفانه در بهره برداری از افق نگاه رهبری در جامعه به خوبی بهره برداری نمی شود و سالروز ملی شوراها فرصتی مناسب برای تامل بر کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری است. نماینده مردم در شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه باید از «فرهنگ» به عنوان زیر ساختِ «اقتصاد» نام ببریم، ادامه داد: قطعا فعالیت های اقتصادی در کشوری که هنوز فرهنگ استفاده از تولیدات ملی و حمایت از کار و سرمایه وطنی در آن نهادینه نشده باشد، راه به جایی نمی برد و محکوم به شکست و رکود است. متاسفانه در جامعه اراده حقیقی برای متبلور ساختن فرهنگ در تمامی حوزه ها مشاهده نمی شود و نیازمند آسیب شناسی جدی در این حوزه هستیم.
فرهنگ نیز مانند سایر حوزه ها آسیب پذیر است
وحیدی با بیان اینکه فرهنگ نیز مانند سایر حوزه ها آسیب پذیر است و می تواند به رفاه زدگی، جاه طلبی و قدرت طلبی دچار شود، بیان کرد: متاسفانه برخی رویکردها نسبت به مباحث فرهنگی شعارگونه و خالی از روح عملیاتی و اجرایی است و در جامعه بازخورد مناسبی ندارد. به گفته وی، شورای چهارم شهر کرج در صدد است با مبنا قرار دادن مسایل فرهنگی تمام توانِ خود را برای روی زمین نماندن منویات مقام معظم رهبری بکار گیرد و در این مسیر نیازمند راهنمایی و مشورت تمامی دلسوزان و کارشناسان هستیم. نماینده مردم در پارلمان شهری کرج افزود: امروز کرج به شدت تشنه فرهنگ مشارکت پذیری و همکاری با بخش خصوصی است و در صورتی که برای جلب سرمایه های سرگردان جامعه و کمک گرفتن از سرمایه گذاران برای توسعه زیر ساخت های شهر به یک باور قلبی برسیم، بسیاری از مشکلات حل می شود و کلانشهر کرج به جایگاه واقعی خود می رسد.
مدیران قبل از ژست مدیریتی به بینش و تفکر مدیریتی نیاز دارند
وحیدی گفت: مدیران قبل از ژست مدیریتی به بینش و تفکر مدیریتی نیاز دارند تا فرهنگِ خوب کار کردن را در اداره متبوع خود نهادینه کنند و در این راه باید خودشان الگوی زیر دستان باشند. زمانی که در برخی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود