2 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140777

ماشین آلات سبک و سنگین سازمان به سیستم موقعیت یاب اتوماتیک مجهز شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ماشین آلات سبک و سنگین سازمان به سیستم موقعیت یاب اتوماتیک مجهز شدند


مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری کرج از تجزیه و تحلیل لحظه ای عملکرد نیروها با نصب جی پی اس بر روی ماشین آلات سبک و سنگین فعال در این نهاد خبر داد.
حسین عطایی نصب سیستم موقعیت یاب اتوماتیک جی پی اس بر روی ماشین آلات سبک و سنگین را از اقدامات ارزنده در خصوص نظارت بر عملکرد کارکنان و توجه به خدمت رسانی به شهروندان دانست. این مسئول جلوگیری از هرگونه سو استفاده از تجهیزات شهری و افزایش بهره وری سازمانی را از مزایای راه اندازی سیستم مذکور نام برد و گفت: ردیابی خودرو در هر نقطه از شهر، امکان محاسبه دقیق مسافت طی شده، کنترل سرعت خودرو و تعریف مسیر و اعلام اخطار از دیگر مواردی است که خودروهای سازمان خدمات موتوری به آن مجهز شده اند. وی در ادامه بهره گیری از روش های جدید را در ارائه خدمات بهینه به شهروندان موثر دانست و تصریح کرد: استفاده از تجهیزات نوین در مدیریت شهری، یکی از اصول مهم برای خروج از تفکر سنتی و آشنایی با مدیریت مدرن است. مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری کرج بیان کرد: تجهیز ماشین آلات خدمات موتوری به سیستم موقعیت یاب اتوماتیک پیرو تاکیدات شهردار کرج انجام شد که این مهم با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری این کلانشهر اجرا گردید.
درباره GPS
سيستم مكان يابي جهاني ( Global Positioning System ) يك سيستم هدايت (ناوبري) ماهواره اي شـامل شبكه اي از 24 ماهواره در گردش است كه در فاصله 11 هزار مايلي و در شش مدار مختلف قرار دارند. ماهواره های این سیستم، در مداراتی دقیق هر روز 2 بار بدور زمین می گردند و اطلاعاتی را به زمین مخابره می کنند. گیرنده های جی پی اس این اطلاعات را دریافت کرده و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می کنند. در واقع گیرنده زمان ارسال سیگنال توسط ماهواره را با زمان دریافت آن مقایسه می کند. از اختلاف این دو زمان فاصله گیرنده از ماهواره تعیین می گردد. حال این عمل را با داده های دریافتی از چند ماهواره دیگر تکرار می کند و بدین ترتیب محل دقیق گیرنده را با اختلافی ناچیز، معین می کند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود