2 خرداد 1394
شماره خبر: 142511

لوله گذاری و انتقال آب خام جهت آبیاری درختان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لوله گذاری و انتقال آب خام جهت آبیاری درختان


مدیر منطقه 5 شهرداری کرج از اجرای عملیات لوله گذاری و انتقال آب خام جهت آبیاری درختان خیابان اختر غربی خبر داد و گفت: لوپ گذاری 1/5 هکتار از پل سوم خرداد نیز در حال انجام می باشد.
عباس سعیدی کیا ضمن اشاره به بحران آب موجود در کشور و اهمیت بهینه سازی مصرف آب عنوان کرد: جایگزینی آب خام و حذف آب شرب از سیستم آبیاری، حذف گونه های گیاهی با نیاز آبی بالا، کاشت گیاهان مقاوم به خشکی و استفاده از سیستم های آبی بهینه به عنوان مهمترین اقدامات در دستور کار حوزه فضای سبز منطقه 5 شهرداری کرج قرار گرفته است. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج اظهار داشت: با توجه به اهمیت خیابان اختر غربی در این منطقه به لحاظ دارا بودن درختان چنار کهنسال، عملیات لوله گذاری و انتقال آب خام جهت آبیاری درختان حاشیه این خیابان طی 72 ساعت از سوی حوزه فضای سبز اجرایی شد. سعیدی کیا افزود: بر این اساس عملیات لوله گذاری با اتصال به لوله آب خام منشعب از قنات ترقی به طول بیش از هزار و 800 مترمربع در دستور کار قرار گرفت که پس از اجرای آن درختان خیابان اختر غربی با سیستم غرقابی که توسط میرآب کنترل می شود، سیرآب می گردند.
این مسئول در ادامه گفت: علاوه بر تغییرات شرایط آب و هوایی در شهر کرج، عدم تامین نیاز آبی درختان عامل اصلی تهدید حیات درختان کهنسال حاشیه معابر بوده که با اجرای عملیات مناسب سازی آبخور درختان و بهبود سیستم آبیاری می توان از این مشکل جلوگیری کرد. وی یادآور شد: اصلاح سیستم آبیاری، حذف آبیاری تانکری، جلوگیری از هدر رفت آب و صرفه جویی در منابع مالی از مهمترین اهداف لوله گذاری و انتقال آب خام می باشد. سعیدی کیا در ادامه سخنان خود به انجام عملیات لوپ گذاری پل سوم خرداد با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج اشاره کرد و بیان کرد: عملیات مذکور در مساحتی بلاغ بر 1/5 هکتار و با کاشت گونه های مقاوم به خشکی در حال اجرا می باشد که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. این مسئول در ادامه همچنین به افزایش سرانه فضای سبز در بلوار چمران این منطقه اشاره کرد و گفت: با همت حوزه فضای سبز منطقه، مساحتی بالغ بر هزار و 500 مترمربع از این بلوار با کاشت 100 اصله درخت، 450 درختچه و گل های فصلی جانی تازه گرفت. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج در پایان خاطر نشان کرد: در راستای آبیاری فضای سبز منطقه عملیات لوله گذاری و انتقال آب خام به بلوار گلستان در آینده ای نزدیک نیز اجرایی می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود