10 بهمن 1395
شماره خبر: 173858

بیش از 3 هزار نهر در منطقه 11 کرج مرمت شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بیش از 3 هزار نهر در منطقه 11 کرج مرمت شدند


مدیر منطقه 11 شهرداری کرج گفت: در راستای جلوگیری از هدر رفت آب نهرها، پروژه مرمت و لایروبی انهار حاشیه رودخانه کرج در خلج آباد به طول سه هزار و 500 متراجرا شد.
حسین شریف کاظمی با اعلام این خبر گفت: حفظ فضای سبز و باغات از اولویت های اصلی و مهم منطقه است و تمامی تمهیدات در برنامه ریزی و اجرای طرح های فضای سبز در راستای نگهداری بهینه وضع موجود و گسترش فضای سبز است. شریف کاظمی افزود: در این راستا مرمت نهرها که در حاشیه رودخانه کرج از پل حامی آغاز می شود در دستور کار قرار گرفت و با بلوک گذاری و سنگ چینی، کار مرمت انهار به انجام رسید.
وی به این مطلب اشاره کرد که این مهم در دهه های گذشته مغفول مانده بود و توسط شهرداری منطقه 11 کرج مورد توجه ویژه قرار گرفت و از سال 1392مرمت و لایروبی انهار از ابتدای نهر در محدوده باغ لیستر آغاز شد.شریف کاظمی با اشاره به اهمیت حفظ باغات گفت: این منطقه دارای بیشترین سرانه باغ به ویژه در محله های حصار، خلج آباد و کلاک است و این در حالی است که در سال های اخیر کمترین میزان نزولات آسمانی را داشته ایم و از این رو آبیاری درختان باغات از اواسط فصل بهار تا آخر تابستان که میزان بارندگی در این اقلیم به حداقل می رسد، در چندین مرحله توسط واحد فضای سبز منطقه انجام می شود. و برای بهینه سازی آبرسانی به باغات بعنوان یک کار حیاتی، از طریق مرمت و لایروبی انهار کمک شایانی به صرفه جویی در منابع آبی و جلوگیری از هدر رفتن آب می شود. مدیر منطقه 11 کرج افزود: در این مرحله مرمت انهار باغات کلاک حدفاصل خیابان کمالی تا خیابان یاسر به طول سه هزار و 500متر با بلوک چینی و سیمان کاری عملیاتی شد.این مسئول در پایان از شهروندان بخصوص مالکان باغات، خواست با استفاده از شرایط فراهم شده در دستیابی و تسهیل آبرسانی، نهایت همکاری و مشارکت را در حفظ فضای سبز بعنوان ریه تنفسی شهر و میراث آیندگان داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود