24 تیر 1396
شماره خبر: 181052

سیما و منظر شهری در کرج مغفول مانده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سیما و منظر شهری در کرج مغفول مانده است


رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت که سیما و منظر شهری در این کلانشهر آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.
حجت اله غلامرضایی با بیان مطلب فوق گفت: سیما و منظر شهری به فضاها و ارکان شهری هویت و نظم بصری می بخشد و بسیاری از زمینه های تهدید حقوق شهروندی را محدود می سازد. متاسفانه این اصل راهبردی در شهرسازی و معماری بسیاری از شهرهای کشور مغفول مانده و توجه چندانی بدان نمی شود. وی افزود: شهر متعلق به تمام کسانی است که در آن زندگی می کنند نه گروه و جمعیت خاصی و قرار نیست هر کس در راستای منافع مادی خویش از فضاهای شهری بهره برداری کند و ما باید در برابر تهدید حقوق شهروندی ایستادگی کنیم. چرا که برخی فعالیتها و ساخت و سازها به هویت و روح شهر آسیب و لطمه جدی می رساند.
این مسئول شهری از ارتقاء سیما و منظر شهری به عنوان یکی از دغدغه های جدی کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج یاد کرد و بیان داشت: تلاش می کنیم تا روح مصوبات و اقدامات شهری در جهت کمک به بهبود سیمای شهری و مقابله با زوائد صوتی و بصری باشد و در لوایحی که خلاف این موضوع مشاهده شود، به آنها رای منفی می دهیم. غلامرضایی در پایان عنوان کرد: البته سلسله عواملی از بایدها و نبایدها برای زیباسازی شهری وجود دارد که تحقق آن مشارکت همگانی را می طلبد و در این خصوص نیاز به بازنگری استانداردها و آیین نامه های موجود احساس می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود