10 مرداد 1397
شماره خبر: 199316

آزمایش ادواری طب کار کارگران حوزه خدمات شهر و فضای سبز شهرداری هشتگرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آزمایش ادواری طب کار کارگران حوزه خدمات شهر و فضای سبز شهرداری هشتگرد


آزمایش ادواری طب کار کارگران حوزه خدمات شهر و فضای سبز شهرداری هشتگرد برای اولین بار جهت اطمینان از سلامتی پرسنل با دستور دکتر بهمنی شهردار هشتگرد انجام شد .
یکی از شناخته شده ترین و رایج ترین انواع معاینات کارگران، معاینات دوره ای می‌باشد. این نوع معاینات که نوعی از پیشگیری ثانویه است، با فواصل زمانی معین ( اغلب یک ساله ) انجام می‌شوند. چنانچه اولین علائم بروز بیماریها(اعم از شغلی و غیر شغلی) نمایان شود طی انجام معاینات ادواری (حداقل سالی یکبار) می‌توان با صرف کمترین هزینه جلوی پیشرفت بیماری را گرفت و سلامتی شاغل را تضمین کرد.
دکتر بهمنی شهردار هشتگرد در حاشیه بازدید از روند اجرایی این معاینات دوره ای گفت: شناسایی زود هنگام بیماری‌های شغلی از این جهت اهمیت دارد که اغلب بیماری‌های ناشی از کار هر چه سریع تر و زودتر شناسایی شوند می‌توان با انجام اقدامات درمانی و پیشگیرانه مناسب از پیشرفت آنها به مراحل شدید و غیر قابل درمان ممانعت کرده و از ایجاد ناتوانی دائمی‌کارگر جلوگیری کرد که این مسأله در نهایت هم به نفع کارگر، هم به نفع کارفرما و هم به نفع سلامت جامعه خواهد بود. بهمنی افزود :اطمینان داریم مجموعه شهرداری هشتگرد از فواید و سودمندی‌های معاینات دوره ای بهره خواهد برد. نفع آن برای کارگر، اقدامات درمانی و پیشگیرانه موثرتر و فایده دیگر آن برای مجموعه شهرداری سالم تر ماندن کارگران و حضور بیشتر وموثرتر آنها در محیط با بازدهی بیشتر خواهد بود. هر چه بیماری ناشی از کار زودتر تشخیص داده شود، ناتوانی کارگران کمتر ودرمان و کنترل بیماری راحت تر بوده و در نتیجه به سمت نقص عضو وناتوانی پیش نمی‌رود و اقدامات محیط کار هم بهتر نتیجه خواهد داد. لازم به ذکر است انجام معاینات دوره ای طب کار شامل اسپیرومتری یا دم سنجی ، اودیومتری یا تست شنوایی ، تست بینایی ، آزمایشات خون و معاینات بالینی پزشک طب کار تا کنون در شهرداری هشتگرد انجام نشده بود که با دستور و پیگیری شهردار جوان و کار آمد شهر هشتگرد دکتر بهمنی برای اولین بار بر روی کارگران زحمتکش خدمات شهر و فضای سبز صورت گرفت که تاثیر مستقیم بر روی سلامت آن ها خواهد داشت کارگران شهرداری نیز از این اقدام خیر خواهانه و خداپسندانه شهردار تشکر نمودند.به گزارش روابط عمومی شهرداری هشتگرد توجه ویژه شهردار محترم به امور معیشتی ، رفاهی و نیز ملاقاتهای هفتگی با پرسنل و اکنون انجام آزمایشات پزشکی موجب رضایتمندی کارگران عزیز گشته است و باعث رغبت به فعالیت بیشتر و بهینه تر شده است . از شروع معاینات پزشکی ، به کرات کارکنان شهرداری از این واحد درخواست درج پیامهای تشکر از اقدام شهردار را در سامانه اطلاع رسانی نموده اند لیکن بعلت حجم بالا امکان پذیر نمی باشد . بدینوسیله از پرسنل قدرشناس شهرداری عذرخواهی می نماییم امیدواریم که تلاشهای شهردار و اعضای محترم شورا در جلب رضایت پرسنل و امور رفاهی و معیشتی مستدام باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود