23 مرداد 1397
شماره خبر: 200000

انتخاب شهردار مشکین دشت، بدون تهدید و اجبار

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

انتخاب شهردار مشکین دشت، بدون تهدید و اجبار


رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت شایعات در خصوص اجبار و تهدید از سوی استانداری برای انتخاب فردی خاص در سمت شهرداری این شهر را تکذیب کرد.
حمداله شعبانپور در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان البرز که در مجتمع فرهنگی و تفریحی دشت بهشت مشکین دشت و به همت شورا و شهرداری این شهر برگزار شد، خبرنگاران را طلایه داران فرهنگسازی و آگاهی بخشی به جامعه دانست؛ عدالت، انصاف، صداقت و امانتداری را از ویژگی های بارز اهالی قلم و اندیشه ذکر کرد. وی با اشاره به تأثیرات فضای مجازی و سرعت انتشار اخبار، بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق و صحیح تأکید کرد و گفت: اخبار اخیر در فضای مجازی در خصوص انتخاب شهردار مشکین دشت خاطر شهروندان و مدیریت شهری را مکدر کرده و این حاشیه سازی ها نمی تواند بر انتخاب شهردار مؤثر باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت اظهار داشت: با توجه به استعفای شهردار سابق مشکین دشت، طبق قانون، زمان کوتاهی برای ارسال رزومه به داوطلبان احراز سمت شهرداری مشکین دشت، فرصت داده شد و16 نفربا ارسال رزومه به دفتر شورا در این خصوص اعلام آمادگی کردند. وی با بیان اینکه از بین 16 داوطلب شهرداری مشکین دشت بیش از یک سوم، در استانداری البرز شاغل هستد اظهار داشت: شایعه ای مبنی بر تهدید و اجبار از سوی استانداری بر شورای مشکین دشت برای انتخاب شخص خاصی در فضای مجازی منتشر شده که صحت ندارد. سخنگوی شورای اسلامی شهر مشکین دشت با اظهار تأسف از انتشار شایعات توسط برخی افراد در فضای مجازی بدون اطلاعات دقیق و بدون رعایت ادب و انصاف گفت: شورای مشکین دشت هیچ الزام، اجبار و یا تهدیدی برای انتخاب شهردار از سوی استانداری یا فرمانداری نداشته و شایعات موجود در فضای مجازی در این خصوص، کذب محض است. وی ادامه داد: برای هر انتصابی استعلام افراد، شرط لازم است و استعلام داوطلبان شاغل در استانداری از این مرجع أخذ شده، اما توصیه و اجباری برای انتخاب شهردار از سوی استانداری صحت ندارد. ماهیت شورا مشورت پذیری است و تصمیمات شورای مشکین دشت براساس خرد جمعی شکل می گیرد. شعبانپورگفت: وقایع ناخوشایند اخیر در برخی شهرداری ها، حساسیت انتخاب شهردار را بالا برده ، استعلام و تحقیق در خصوص افراد از سوی شورا مورد پیگیری قرار گرفت.

فردیس نیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود