2 آبان 1397
شماره خبر: 203889

قرارداد توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در کلانشهرهای کشور امضا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قرارداد توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در کلانشهرهای کشور امضا شد


شهردار منتخب کرج گفت: بر اساس این قرارداد تا پایان سال ۱۴۰۰ واگن جدید به ناوگان متروی تهران و یک هزار دستگاه واگن به ناوگان متروی هشت کلانشهر کشور افزوده می شود.
علی اصغر کمالی زاده با بیان این مطلب افزود: طی نشستی که با حضور وزیر نفت، مدیران ارشد وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و شهرداران کلانشهرها و مدیران عاملِ قطار شهری های کشور برگزار شد، قرارداد توسعه حمل‎ونقل مسافر با قطار شهری در ۹ کلانشهر به امضا رسید. شهردار منتخب با اشاره به این که قراردادهای مربوط به اجرای این طرح در هشت کلانشهرِ کرج، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد و قم به امضای طرفینِ هر یک از توافق‌ها رسید، ادامه داد: بر این اساس تا پایان سال ۱۴۰۰ یک هزار دستگاه واگن به ناوگان متروی تهران و یک هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی این کلانشهرها اضافه می شود.
وی گفت: همچنین بر اساس قرارداد منعقد شده، وزارت نفت اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای خرید ۲ هزار دستگاه واگن در اختیار شهرداری ها قرار خواهد داد که از این میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سهم تهران و یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار سهم ۸ کلانشهر است. به گفته شهردار منتخب کرج؛ بهبود و ارتقای حمل ‎و نقل درون‎شهری، دستیابی به اهداف قانون توسعه حمل‎و نقل عمومی، مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی‎های محیطی از اهداف اجرای این طرح است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود