3 بهمن 1402
شماره خبر: 299793

طرح رفع سد معبر بلوار شهید سلیمانی اجرایی می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: به منظور تحقق مطالبات شهروندان، حفظ زیبایی بصری و حرکت در مسیر شهر زندگی، طرح رفع سد معبر بلوار شهیدسلیمانی به همت مدیریت شهری و با همکاری نهادهای مربوطه اجرا می شود.
اصغر نصیری معاون خدمات شهر شهرداری فردیس در نشست هماهنگى و جمع‌آورى سدمعبر بلوار شهید سلیمانى (جاده ملارد) که امروز با حضور مسوولان ذیربط برگزار شد، با اشاره به مطالبه شهروندان در خصوص رفع سد معبر در معابر شهر، اظهار کرد: رفع سد معبر و ساماندهی دستفروشان بلوار شهدا با همکاری دستگاه‌های مربوطه و مشارکت شهروندان با موفقیت انجام شد. در همین راستا و برابر دستور مقام محترم قضایى رفع سدمعبر در بلوار شهید سلیمانی در دستور کار قرارگرفته است.وی افزود: طرح رفع سد معبر بلوار شهید سلیمانی در قالب یک برنامه توسط شهردارى فردیس، فرماندارى، راهور، اتاق اصناف، اتحادیه‌هاى مربوطه و نیروى انتظامى اجرایی می‌شود.نصیری با تاکید بر لزوم رهاسازی معابر عمومی یادآور شد: طبق تبصره ۶ ماده ٩۶ قانون شهردارى ها؛ اراضی،کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده روها و خیابان‌ها و به طور کلی معابر ، بستر رودخانه‌ها، نهرها، مجاری فاضلاب شهرها، باغ‌های عمومی، گورستان‌های عمومی و درخت‌های معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر که مورد استفاده عموم است، ملک عمومی محسوب شده و در مالکیت شهرداری است. بنابراین سد معبر در هر یک از اماکن عمومی مغایر قانون است.
وی با تاکید بر اینکه فردیس را باید شهر زندگی معرفی کرد؛ گفت: در شهر زندگى باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم شهری برای آسایش شهروندان فراهم و زمینه مشارکت شهروندان در تحقق شهری برای زندگی مهیا شود.
کاهش مساحت نمایشگاه اتومبیل در سامانه صدور مجوزها
در بخشی از این نشست داوود مافى رئیس اداره صمت فردیس، گفت: موضوع سدمعبر حاشیه جاده ملارد، نمای شهر را نازیبا کرده و از گذشته تاکنون به عنوان دغدغه مردم و مسوولان در شهر مطرح است.وی با بیان اینکه ٢٨ شغل و رسته تحت نظارت اتحادیه نمایشگاه‌داران است؛ اظهار کرد: برابر ضوابط، مساحت نمایشگاه اتومبیل باید ٢٠٠ متر تجارى باشد که متاسفانه در سامانه هوشمند صدور مجوزها به ٣۵ متر تقلیل یافته است.مافی بر ضرورت اطلاع‌رسانی و شفاف سازی قوانین برای واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: باید ضوابط مربوطه به اطلاع نمایشگاه‌داران برسد و مقررات برای صاحبان واحدهاى صنفى شفاف‌سازی شود.وی برای اجرای طرح ساماندهی نمایشگاه‌های اتومبیل و رفع سد معبر بلوار شهید سلیمانی، اعلام آمادگی کرد.
ضرورت تعامل شهرداری با اصناف در تحقق اهداف مشترک
در ادامه یوسف فتح آبادى رئیس اتاق اصناف فردیس ضمن تقدیر از عزم مدیریت شهری در راستای رفع سدمعبر در بلوار شهید سلیمانی، گفت: در اجرای این طرح اتاق اصناف کمک حال مجموعه مدیریت شهری است و واحد بازرسى اتاق اصناف هم در اجرای این طرح حضور خواهدداشت.وی همچنین بر ضرورت تعامل شهرداری با اصناف در تحقق اهداف مشترک تاکید کرد.
ضرورت تعامل با نمایشگاه‌داران جاده ملارد
در این نشست ابویى؛ رییس اتحادیه نمایشگاه داران فردیس بر ضرورت ایجاد تعامل با نمایشگاه‌داران جاده ملارد تاکید کرد و گفت: در موضوع رفع سدمعبر جاده ملارد قوه قهریه کارساز نیست و از طریق تعامل محقق می‌شود.‌وی در خصوص اجرای طرح فوق براى همکارى با شهردارى و گفتگو و تعامل با نمایشگاه‌داران اعلام آمادگى کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود